רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 11 ביוני 2021

רק קרח לקח עמו את הכסף


מאת הרב ישראל אהרן קלצקין


בס"ד, ערש"ק פר' קרח ר"ח תמוז תשפ"א.

לידידיי ומכריי קוראי ומתענגי הגליון 'מעדני הפרשה'.

'תמו"ז ר"ת 'זמני תשובה ממשמשין ובאים', ולאלו שחם להם וחולמים על חופש, תמוז ר"ת 'תדליק מזגן וזהו זה'

קורח נחשב לעשיר מופלג, וכאשר רוצים להביע עשירות מופלגת אומרים 'עשיר כקרח', והטעם לזה, כי כל העשירים במותם משאירים כספם כאן, רק קורח לקח הכל איתו, ונשאר עשיר עד עצם היום הזה.

ודוד המלך רמז זאת בקפיטל מ"ט (שאומרים בבית האבלים) 'כי לא במותו יקח הכל' ותחילת הפרק 'למנצח לבני קרח', דוקא לבניו, אבל אביהם כן לקח הכל. ופרק מ"ט דייקא, כי מי שחושב שיקח הכל יכול להתהפך ממ"ט שערי קדושה למ"ט שערי טומאה.

טעם נוסף מפורסם למה אומרים 'עשיר כקרח'?, ידוע, כי הרבה עשירים, כאשר באים לחלק את הירושה אחרי מותם, פונים לרואה חשבון ומסתכלים בפנקסי החשבונות ומתברר כי הכל היה בלון, עורבא פרח, גלגולים ומשכנתאות, בלי כסף נזיל, בקיצור, לא עשירות יציבה.

משא"כ קורח, נבלע באדמה עם כל הפנקסים ממילא נשאר בחזקת עשיר עד עצם היום הזה.

ואני מוסיף: 'עשיר כקורח' כי קורח זכה לזרע קודש אלקנה ושמואל ושאר צדיקי עולם כמובא בחז"ל, וזו עשירות אמיתית ונצחית.

ביום ראשון אמור מישהו שמתייג עצמו 'עשיר כקורח' לצרף שעטנז של פלגי מפלגות ולנסות לחבר פאזל משונה שאין שום דבק שיחבר ביניהם מלבד השנאה לראה"מ הקיים, וגדולה שנאה שמקלקלת את השורה.

ואני אומר כי היא לא תצלח, בשטר תנאים כותבים את הפסוק: 'אומר לדבק טוב הוא', בכח האהבה יש דבק, 'ע"כ יעזב איש את אביו ואת אמו ודבק באשתו' אך אין דבק בשנאה, וממילא אין סיכוי להצלחה.

ויש טעם נוסף שהיא לא תצליח:

הנועם אלימלך בליקוטי שושנה מסביר כי נאמר בפרקי אבות שמחלוקת שאינה לשם שמים אין סופה להתקיים כ'קורח ועדתו' ושואל: למה לא כ'קורח ומשה'?, כי משה כלל לא היה צד בענין, רק קורח ועדתו. אנשי דתן ואבירם בעלי המחלוקת, שבאמת לא היה להם שום קשר לקורח, רק השנאה למשה הביאה אותם להצטרף יחד וללחום.

בדיוק כך המצב בענייננו, ולכן אין סיכוי להצלחה.

עברתי על כל ההסכמים, מה שכתוב בזה אין כתוב בזה, לכל אחד מהמפלגות הובטח מס שפתיים ודמי לא יחרץ, והם בעצמם יודעים שזה נכתב רק לרצות את הבוחרים ולשחק את המשחק, העיקר שפלוני ימוש מ'בלפור' ויכנס במקומו ה'בלופר'.

בעניינא דיומא היא ממשלת 'דתן ואבירם' דתן היינו 'דת-נא' (לא דת), 'אבירם' מרכיב באותיותיו רוב השעטנז שנוצר: 'איווט, בנט, יאיר, רע"ם, מרץ'.

יש ענין סמלי בכך שהממשלה אמורה להישבע ביום ג' תמוז, הוא יום פטירת הרבי מליובביטש שהבטיח לנתניהו תהיה חזק, גם כשתהיה 1 מול 119, אז גם אם תקום ממשלת צללים זמנית, עדיין לא הייתי מציע לו להתקפל, כי הוא עדיין לא ממש מול 119.

והרבי זצ"ל היו לו עינים פקוחות וראה את טבעו של נתניהו להרבות לעצמו שונאים למרות כל כשרונותיו, ואולי דוקא בגלל כשרונותיו ויכולותיו הוא מזלזל בנחותים ממנו. ומי שאמון על תורה ויר"ש עובד על מידותיו ומתנהג בענווה, ומה לנו לבקש דבר כזה מאוכל נבלות וטריפות? (שמעתי מעד בחו"ל שסיפר לי כמשיח לפי תומו שראה במו עיניו).

אך גם אם יקום ויהיה, הוא כל כך שברירי עד ששום חוק לא יצליח להשיג רוב דרוש, ולדעתי גם לא יעצרו את התקציבים כי הם יהיו זקוקים לרגיעות כלשהו.

נקודה נוספת: ישנה אמרה 'פעם כלב, תמיד כלב', מי שתהה אם האמרה נכונה, אז הנה, בנט צעק השכם והערב כי ברית האחים עם לפיד היתה טעות חייו, וברור שלא עוד, נו? הוא אשר אמרנו: 'פעם כלב, תמיד כלב'.

ויש אמרה נוספת בערבית: 'כאל כאלב ביטש יומא' שתרגומו: כל כלב בא יומו.

תקוותנו, שהיא לא תקום ואם תקום תתמוטט מהר ובנט ה'קרח' בראשו יצא 'קרח' מכאן ומכאן, מה שרצה לא יקבל ומה שיש לו ילקח ממנו כדברי חז"ל.

ולסיום: הרה"צ הק' רבי אהרן ראטה בעל 'שומר אמונים' זיע"א שאל שיש סתירה בחז"ל, בזוהר פר' נח כתוב כי בעקבתא דמשיחא בני ישמעאל ישלטו כאן, ובמדרש כתוב שערב רב ישלוט?

הוא מקשה והוא מתרץ: 'הם יעשו יד אחת לשלוט'. ע"כ דבריו הקדושים והם כדברי נבואה.

נ.ב. אם תקום הממשלה הזאת, יהיה יותר קל בשנת השמיטה הבאה, שהרי כל המדינה נמכרה לערבים...

כולנו רואים שאלו הפסיעות האחרונות של תיאורי חז"ל לקראת הגאולה, כל ה'חוצפא יסגא' הזאת ו'האמת תהא נעדרת' באופן שלא נתפס, אז הבה נקווה שמיד אח"כ יגיע ה'במוצאי שביעית בן דוד בא'.

בברכת שבת שלום ומבורך

ישראל אהרן קלצקין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.