ר' חיים
אני רואה שוב ושוב שאתה כותב מביא ציטוטים על הצורך בהדלקה אחת ויחידה ועל פירוט הפארענצעס במירון
אני
מבין שבהתחלה כל התגובות והפתרונות היו בשעת הטראומה שכולנו עברנו, וכל
אחד זרק פתרונות על ימין ועל שמאל, חלקם תלויות מהמציאות ומהשכל
אבל
כבר עברו שבועיים, והדעת יותר מיושבת ואני לא מצליח להבין מי עוד לא הבין
שהרעיון הזועם המיידי לצמצום הפארנצעס וההדלקות היתה בס"ה תגובה זועמת של
עוד כמה "חכמים" למיניהם...
תאר
לעצמך שאין פארנצעס בכלל ואין את רחבת תו"א, תוא"י, באיאן, בני עקיבא
ועוד, והמקים תפילה וריקודים היחיד זה המערה והחצר... ה' ישמור איזה סכנת
נפשות
אני זוכר לפני כ 15 שנים כששני המדליקים היחידים במירון היו האדמו"רים מבאיאן ותו"א
אני
אפילו לא יכול לתאר איזה דוחק היה בתו"א, באמת הרגשתי שנשמתי יוצאת מקרבי
(לא על הפרנצעס רק על הרחבה) כי כולם היו ממתינים שעות להדלקה היחידה ביום
של תו"א והיו שומרים מקומות על הפרענצעס מהבוקר...(!!!)
היום יש לך באותו זמן של תו"א עוד כמה הדלקות של תוא"י, ראחמסטריווקא, בידרמן, ועוד וזה גורם שהציבור מתפזר בין כל ההדלקות
ומה גם שכשאין הדלקות אלפים יושבים על הטירבונות לאמירת תהילים או לתפוס נשימה וכוס מים
וגם משך כל היום יש עוד הרבה אדמורי"ם כך שאף אחד לא ממתין מהבוקר לתו"א...
הרי
השכל אומר הפוך, כמה שיותר הדלקות וכמה שיותר פארענצעס ומתחמים, כך הציבור
הענק יתפזר יותר, ויהיה מקומות נוספים לעמידה ולישיבה מסודרת
ברור
ואין ספק שחייבים לתקן את כל הליקויים והבטיחויות, אבל ביחד עם זאת צריך
להגדיל את המתחמים, להכפיל את הפארענצעס, להוסיף הדלקות וכמובן ובעיקר -
לתקן את כל הליקויים
בהצלחה
חיים שאולזון מעיר:
טעות בידך
אם אין הדלקות הציבור מתפרש ל-24 שעות ולא באים יחד כל אחד בא בשעה אחרת. ההדלקות גורמות שיגיעו באותה שעה
והסוד הכי גדול אם אינך יודע מחצית מן הציבור לפחות לא יגיע מפני שהם באים להדלקות ולא לרבי שמעון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.