"היום בתניא" יום ב' כ סיון
תניא "שער היחוד והאמונה"
המשך פרק ז עמ' פב
שנה פשוטה
המאפין את העולמות:
באופן כללי, את שלשת העולמות "בריאה יצירה ועשיה", מאפינים שתי הנקודות הבאות:
א. כל אחד מהם, הוא בבחינת "יש גמור ודבר בפני עצמו".
ב. כל אחד מהם, מוגדר כ"עולם" שיש בו את ההגבלות של זמן ומקום.
...
מידת המלכות והשם אדנות:
נכון שכדי לברוא את העולם, האציל הקב"ה תחילה את עשר הספירות. יש לצין, שמידת המלכות (שהיא האחרונה מעשר הספירות) והשם אדנות (אדנ-י). הם המהוים סופית את העולם שיהיה כפי שהוא עתה, עולם מוגבל המוגדר במגבלות הזמן והמקום (התהוות שלא יכולה להעשות על ידי שם הוי', שהוא למעלה מהמקום ולמעלה מהזמן, "היה הוה ויהיה כאחד").
...
השפעה תמידית:
השפעה זו על העולם של מידת המלכות ושם אדנ-י, היא באופן תמידי ולא רק בעת הבריאה.
שכן, גם כיום, אם יסתלקו חס ושלום מהעולם "מידה זו ושם זה", יחזור העולם למקורו "בדבר ה' ורוח פיו". וממילא הוא יהיה בטל במציאות, כמצב העולם הכלול בדבר ה" במקורו, ולא יהיה עליו עוד "שם עולם כלל".
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה, לחבריך ולמכריך!
בתודה ובברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד מחבר באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם", שניתן להשיגם אצל מפיצי תורת חב"ד.
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. יהי זכרה ברוך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.