רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 13 בינואר 2021

הרב אליהו רבי - איך הגיב זקן המקובלים הרב כדורי זצ"ל כשנודע לו שלא קיימו את הוראתו המפורשת?


 שלום וברכה מורי ורבותי!

וביום הזה בשנת תשס"ו נסתלק לבית עולמו זקן המקובלים, הגאון הצדיק, רבי יצחק כדורי, זכר צדיק וקדוש לברכה.

וביום הזה אנחנו מקדישים את כל החיזוק היומי לדבר אחד –

ללקח עצום שלמדנו ממעשה שהיה לכבוד הרב, זכר צדיק לברכה.

הרב בניהו שמואלי, תלמידו של הרב כדורי, נקרא פעם לחדר פנימה.

הרב כדורי הביא לו רשימה של כוונות וביקש ממנו: "לצורך מדינת ישראל, לצורך עם ישראל ולצורך חיילי ישראל, אני זקוק לישועה מיוחדת שתימשך משמים אך ורק לאחר לימוד הכוונות הללו".

הרב בניהו לקח את הדברים, הגיע איתם לבית, הניח על השולחן, התפנה מעיסוקיו, ואז נקרא על ידי אביו שהיה מקובל גדול וידע להבין בכוונות.

שאל אותו האבא: "מי הביא לך את הכוונות הללו?", אמר לו: "הרב כדורי".

אמר לו אביו: "אני לא מרשה לך לפעול על פי הכוונות הללו".

לאחר מספר ימים, קורא הרב כדורי לרב בניהו ואמר לו: "אני רואה שמה שציפיתי שיקרה במדינה לא קורה, ואני מבין מכך שלא כיוונת את הכוונות הללו, כי אם מכוונים את הכוונות כמו שאני ביקשתי, הדבר היה פועל את פעולתו. למה לא כיוונת את הכוונות הללו?".

הרב בניהו אומר לו: "אבא שלי ראה את זה על השולחן ואסר עלי לכוון את אותן כוונות".

התגובה של הרב כדורי הייתה מיידית והיא כללה מילה אחת בלבד: "חבל".

כלומר, הייתה לי כוונה רצינית, רציתי שיקרה טוב. לצערי זה לא קורה.

אני לא כועס, אני לא רוטן, אני לא מדבר ולא מרחיב, אני בסך הכל אומר מילה אחת: "חבל".

מורי ורבותי!

אם בכל משברי החיים, אם בכל הציפיות שלנו שלא עמדו בדיוק במבחן המציאות, אם כל מה שתכננו ולא קרה בדיוק, היינו יודעים להכיל את כל האכזבה במילה אחת בשם 'חבל', ושוכחים מכל מה שעובר עלינו, היינו חזקים יותר, היינו עצומים יותר, והיינו רגועים הרבה הרבה יותר.

אם בימים הללו, עם כל המשברים, עם כל הסגרים, עם כל הדברים שתכננו ולא מתממשים ולא מתקיימים, נדע להכיל את הכל במילה אחת ולומר 'חבל' ולהתקדם הלאה, החיים שלנו יהיו הרבה הרבה יותר טובים.

נלך בדרכו של הרב הצדיק, זכר צדיק וקדוש לברכה, ונזכה לחיים מאושרים כבר כאן בעולם הזה.

ברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.