הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת בשלח שנת ה'תשנ"ב
סימן א ,
מהחידושים דכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו , בעל ההילולא דעשירי בשבט – התעסקותו והתמסרותו לפעול ולהשפיע גם על נשי ובנות ישראל בעניני יהדות , תורה ומצוותיה [ כולל ובמיוחד תורת החסידות ] , ויתירה מזה , שפעולתו בזה היתה על ידי הדגשת מעלתן המיוחדת של נשי ישראל , שכל אחת מהן היא עקרת הבית , ובכחה וביכלתה לפעול על כל בני הבית , גם הבנים והבעל , והמקור לזה – כמבואר בשיחתו הידועה על דרך קדימת הנשים לאנשים בענינים עיקריים דכלל ישראל , במתן תורה – כמו שכתוב כה תאמר לבית יעקב , אלו הנשים , ואחר כך ותגיד לבני ישראל , האנשים , ובנדבת המשכן [ ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם ] – כמו שכתוב ויבואו האנשים על הנשים , שהן היו שם בראשונה והאנשים נטפלו להן , ונוסף על הקדימה בזמן , גם
[ ובעיקר ] קדימה בתוכן ובמעלה , במתן תורה – שהנשים לא רצו ליתן ולא נתנו זהבם לעשיית העגל [ שלא השתתפו בחטא העגל שהוא ההיפך דמתן תורה ] , ובנדבת המשכן – כמו שכתוב וכל הנשים גומר טוו את העזים , היא היתה אומנות יתירה שמעל גבי העזים טווין אותן , ועוד ועתה והוא העיקר – שייכותן המיוחדת להגאולה , אמרו חז"ל בשכר נשים צדקניות שהיו באותו הדור נגאלו ישראל ממצרים , ועל דרך זה בנוגע לגאולה העתידה לבוא , עליה נאמר כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות , שתהיה בשכר נשים צדקניות שבאותו הדור , כמאמר רז"ל אין הדורות נגאלים אלא בשכר נשים צדקניות שיש בדור , ובפרט על פי המבואר בכתבי האריז"ל שדור הגאולה העתידה הוא גלגול של הדור שיצא ממצרים , ועל פי זה , הנשים הצדקניות שבדורנו שבזכותן נגאלים , הן הן הנשים הצדקניות שבזכותן יצאו ממצרים , וכיון שדורנו זה הוא דור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה , כדברי כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו , שכבר נשלמו כל עניני העבודה ועומדים מוכנים לקבלת פני משיח צדקנו – השתדל כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו לפעול ולהשפיע ביותר על הנשים , כדי למהר ולזרז את הגאולה בזכותן של נשים צדקניות שבדורנו , ולהוסיף שמעלתן של נשי ישראל מודגשת
[ לא רק בהבאת הגאולה , אלא גם ובעיקר ] בהגאולה עצמה – כידוע ומבואר בספרי קבלה וחסידות שלעתיד לבוא תתגלה מעלת ספירת המלכות [ מקבל , אשה ] ששרשה למעלה מכל הספירות [ משפיע , איש ] , כמו שכתוב נקבה תסובב גבר , אשת חיל עטרת בעלה ,
סימן ח ,
והוראה מיוחדת ועיקרית בנוגע לענין השירה – כמודגש בשירת מרים ושירת דבורה , כשם שביציאת מצרים מובטחות היו צדקניות שבדור שהקדוש ברוך הוא עושה להם נסים והוציאו תופים ממצרים , כך גם בהגאולה מגלות זה האחרון , שנשי ישראל הצדקניות צריכות להיות מובטחות ובודאי מובטחות הן שתיכף ומיד ממש באה הגאולה האמיתית והשלימה , ועד שמתחילות תיכף [ ברגעי הגלות האחרונים ] בהשירה ובתופים ובמחולות , על בוא הגאולה האמיתית והשלימה ! ובפרטיות יותר , ביחד עם התפלה , הבקשה והדרישה מהקדוש ברוך הוא שיביא את הגאולה תיכף ומיד ממש , שהיא מתוך רגש של צער ומרירות [ מרים על שם המירור ] על אריכות הגלות , שבאה לידי ביטוי בהצעקה מקרב ולב עמוק עד מתי , עד מתי , עד מתי ! , , , חדורות הן [ גם ובעיקר ] ברגש השמחה , ושמחה גדולה ביותר שבאה לידי ביטוי בהשירה , מצד גודל הבטחון שהנה זה
[ המלך המשיח ] בא , וכבר בא ! ועוד והוא העיקר – שתיכף ומיד ממש שרים כל בני ישראל , האנשים והנשים והטף , את השירה העשירית דלעתיד לבוא , שתהיה בלשון זכר
[ כל השירות כולן קרואות בלשון נקבה , כשם שהנקבה יולדת כך התשועות שעברו היה אחריהם שעבוד , אבל התשועה העתידה להיות אין אחריה שעבוד לכך קרואה בלשון זכר ] שירו להשם שיר חדש ,
בברכת התורה משולם צפניה

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.