רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 8 בינואר 2021

אנטוורפן מפטרים את הדיין הראשי שהעז להביע ביקורת


מאת אנטווערטפענער

בשקט כשכולם מדברים על קורונה וחיסונים הקהילה של אנטווערפן בהחלטה אחת עם הרב אהרן שיף הודיעו לדיין התלמיד חכם היחיד שישב בבית דינם הרב עמרם האניג שהוא מפוטר, ושיחזור בחזרה לאמריקה.
הרב עמרם האניג מונה בבחירות אחרי שהדיין הראשי הרב טוביה וייס נתמנה לראש העדה החרדית של הקנאים בירושלים, והוא התלמיד חכם היחיד שיושב בבית דין של רועי בקר באנטווערפן.
החטא של הרב האניג הוא, שבאסיפת רבנים בחודש אלול האחרון בביתו העז להגיד ביקורת על מערכת הכשרות והשחיטה הפגומה של מחזיקי הדת, הוא סיפר לרבנים שישבו אצלו שמנסה כבר כמה שנים להשפיע שיתקנו בעיות חמורות אבל מתעלמים מדבריו.
הרבנים שהיו מוזעזעים מהדברים התחילו להפעיל לחץ, והרב אהרן שיף כתב מכתב ממקום מושבו בסנט מוריץ שווייץ, שהכול צרות עין ואין שום בעיות ויאכלו ענוים וישבעו.
אחרי כמה ימים כשהרבנים התחילו לברר אצל השוחטים והמשגיחים נודע שיש בעיות חמורות, ואז הרב אהרן שיף הוציא מכתב, שכל הבעיות סודרו וכעת יאכלו ענוים וישבעו.
אם הבעיות סודרו כנראה שלא, אבל בנתיים הרב זעקל פולק הדיין המשני מתחת הרב האניג, התחיל להפעיל לחצים שצריך לפטר את הרב האניג שגרם לשם רע לקהילה ולכשרות בין תושבי העיר.
הרב אהרן שיף שנמצא כבר מחודש תשרי רוב הזמן בדאבוס בשווייץ הגיע לביקור קצר לעיר אנטווערפן להשתתף בהחלטה על פיטורי הרב האניג שבשבועות הקרובים עוזב את העיר.
במקומו של הרב האניג יתמנו שתי דיינים אחרים הרב אברהם יהושע רייך מצאנז אביו של הרש בער רייך הידוע. והרב שמואל לוריא מויזניץ. 
אבל כדי להראות שיש גם תלמידי חכמים בבית הדין ולא רק רבנים, ימנו עוד שתי אברכים צעירים חברי כולל חושן משפט של ביהמ"ד סקווירא בראשות הרב לעווי שיהיו העוזרים של הדיינים, ויכינו להם את המראי מקומות מאיזה חלק בשולחן ערוך צריך לפסוק את הדין.
וכל ישראל ישמעו ויראו ולא יזידון עוד, ולא יעיזו להעביר ביקורת על מערכת הכשרות המהודרת של אנטווערפן. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.