רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 20 באוקטובר 2020

פוק חזי מאי עמא דבר - פייק ניוז חרדי במיטבו


מאת 'חרדי בעולמו'

פוק חזי מאי עמא דבר - פייק ניוז חרדי במיטבו
 
האגדה הערבית מספרת שכאשר מוחמד רצה לישון וקולות הילדים המשחקים הפריעו לו, יצא החוצה וקרא לילדים 'מה לכם משחקים כאן? וכי לא שמעתם שאיסמעיל מחלק תאנים חינם לכל הילדים בצד השני של הכפר??'. שמעו הילדים כך ומיד פרצה שיירת הילדים (ובעקבוותיה שיירת מבוגרים, כמובן) לכיוון התאנים המדומיינות ומוחמד יכול היה לחזור למיטתו לישון.
אלא מה? שהתחילו טורדות המחשבות 'הנה אני רואה שכל השכונה יצאה לקבל תאנים חינם מאיסמעיל. בסוף עוד יקרה שכולם יקבלו תאנים ורק אני אפסיד?? לא יכול היה מוחמד לשאת בושת-הפסד זו ויצא גם הוא במהירות לעבר השני של העיר, כדי לקבל אף הוא תאנים-חינם מאיסמעיל.
 
זה כבר יומיים שאנחנו נסחפים אחרי השקרים של יחצני רחוב רשב"ם. יצאו הנערים בהודעה לציבור שהנה הנה החליט 'מרן שר התורה' שכ-ו-ל-ם חוזרים לתלמודי התורה והישיבות הקטנות. מיד אחרי אותם נערים אחזו בהם גם נערני-התקשורת, שגם הם מיהרו להודיע ש'החל ממחר, חוזרים מליון התלמידים החרדיים לתלמודי התודה - על אף האיסור של המדינה'.
מכאן והלאה, נפתח מחול שדים ואין מהדורת חדשות שתתעלם מהמגיפה שמפיצים החרדים, וכדאי בזיון וקצף.
 
אלא מה? שכל מה שהופץ כאן הואט נגיף פייק-ניוז-חרדי בלבד. גם אותם שמדוחים שהחרדים מפרים את הסגר, נוקבים במספר של 'מאות תלמודי תורה' ו'רבבות תלמידיהם'. כל יודע חשבון (גם אם לא למד ליבה) שיודע ש'רבבות' זה 'עשרות אלפים' ו'עשרות אלפים' זה אחוזים בודדים מתוך אותם 'מליון תלמידים' מובטחים.
 
מה למדנו כאן? שני דברים:
האחד, היאך עמדה לו חכמתו של המנהיג-היחיד  הגרי"ג אידלשטיין שלא פצה פה ולא הוציא שום הודעה ורק עונה בשקט בשקט למי שנמלך בדעתו.
המציאות היא שרוב רובו של הציבור החרדי, ממשיל להישמע להוראתו-שבשתיקה של הגרי"ג ורק מיעוט קטן (שמורכב - כידוע וכמנוסה מראש, לצערנו, מאנשי 'הפלג' ו'חסידים ואנשי מעשה' המשתייכים לחצרות 'מכחישות קורונה'.
 
השני הוא: איך הכל פייק ניוז חרדי אחד גדול. כמעט ואין פרץ ואין פוצה ברחובותינו. רק השיירה ממשיכה בדרכה בהישמעות לגדולי הדור ואילו הכלבים ממשיכים לנבוח. מדהים להיווכח עד כמה התקשורת נמשכת אחרי  מרעילי דעת הקהל הישראלי. עד כמה 'בניין נערים - סתירה' ועד כמה 'סתירת זקנים - בניין'. בפועל רוב מוחלט של תלמודי התורה והיש"ק סגורים (ומוצאים פתרונות כאלו ואחרים) ורק בחדשות ובכותרות הכל פתוח.
מדהים עד כמה אנחנו מאימינים לשקרי-עצמנו.
 
סוף דבר: שותק לו הגרי"ג ובדרך של שתיקה ומניעת מחלוקת מביא את הציבור לראות את המציאות נכחה. לא צריך לדבר, לא צריך 'לעשות מחלוקת' אפשר פשוט לתת לדברים לדבר בעד עצמם.
 
אגב. אין זו הפעם הראשונה שמתברר ברור לעיני כל חי שהציבור רואה במרן שר התורה איש קדוש ואיש מעלה שאין כמותו, אבל אינו רואה בו מנהיג-פרקטי. מעולם לא היה וכנראה לעולם לא יהיה. הדבר הזה קיים אך ורק בעולמו המדומיין של 'מרן ינקי קנייבסקי' ובכתבי חדשות רודפי כותרות.
הציבור מצביע ברגליו. כמו שהציבור - כמעט כולו המוחלט - נעזר ומלא תודה ל'דור ישרים', - הגם שברחוב רשב"ם ממשיכים להיות נגד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.