זו לא הפעם הראשונה, ועושה רושם שיש כאן איזה תחרות. בשנה שעברה היה מי שצילם בגור את התפילות, והשנה בויזניץ עשו כך, ביקשו להוכיח כי גם אצלם יש הרבה אנשים, ובעוד שבגור עוד היו מי שטענו כי הדבר נעשה על ידי עובדים גויים מבלי שנתבקשו, בויזניץ הודו כי הגויים עשו זאת על פי בקשת מי מראשיהם
לאחר שכתבתי על כך טילפן אלי אחד מאנשי ויזניץ וסיפר לי כי הדבר נעשה על ידי מצלמה שהפעילו עוד מלפני החג וצילמו את כל התפילות, ואם זה נכון זה סקנדל הזועק לשמים, כאשר עושים כך בגור וויזניץ יתירו לעצמם אחרים בטענה כי אם בארזים מצלמים בראש השנה אז לאזובי הקיר בודאי שמותר
למי שאינו יודע ילמד היסטוריה וימצא כי ההתפתחות של הרפורמים ודומיהם החלו בצעדים כאלו, התירו דברים על ידי אחרים, ומכאן עד לצעד הבא הדרך מהירה מאוד. הבעיה במעשים שנעשו שלא יצא קול מחאה מהעומדים בראש בתי הכנסת היכן שהצילומים נעשו, וכל עוד לא שומעים מהם מחאה על המעשים שמע מינא דניחא להו. מה שמדהים, ר' ישראל מויזניץ היה נוהג לזעוק נגד תמונות בכלל, והנה אצלו בבית המדרש מצלמים בראש השנה ואין פוצה פה ומצפצף כאילו שלא קרה דבר, המוכיח כי משהו חולה מאוד במערכת הזו, פרט אם נמליץ יושר - במיוחד עתה לפני יום הכיפורים - שהוא אינו יודע מכל זאת. ואם זה כך, השאלה היא על החסידים איך זה שלא נמצא אחד ויחיד שיכנס אליו ויספר לו על מה שקרה כאן
לאחר שכתבתי שורות אלו שעתיים מאוחר יותר העבירו לי מויזניץ מחאה שכתב הגבאי בשם הרבי (ראה פוסט מיוחד על זה)
בשנה שעברה כתבתי על כך בתקוה כי זה יעצור, אבל מתברר כי בגלל שלא נמצאו מי מן האדמורי"ם שימחו על המעשים הללו התירו לעשות זאת גם השנה, ואם גם הפעם לא תקום קול זעקה על המעשה שנעשה שלא נופתע אם זה יהפוך להיות סדר קבוע
לצערנו ובושתנו מסתובבים בינינו כאלו שלבושים עם שמונה בגדים ועוברים על איסורים חמורים ומסוגלים למעשים כאלו, ואם לא ייצאו בכל הכח נגד הצילומים האלו שלא תופתעו אם תמצאו בעתיד כל אחד תמונות איך שהוא מתפלל בבית הכנסת בראש השנה ויום הכיפורים, בטענה כי גוי עשה זאת, גם אם לאו דוקא גוי עשה זאת
בניו יורק יש לנו היום כאלו עם שטריימלים הגרים בבורו פארק ונוסעים ל'שלום זכר' לוילימסבורג בליל שבת, ובבוקר תראה אותם בבית הכנסת בבורו פארק, אלו יחששו לצלם ולתת יד למעשים כאלו אם תשמע קול זעקה, כאשר הדברים עוברים בשקט, זה יהפוך להיות נורמה מקובלת
גדולי ישראל בעבר הקפידו מאוד שלא יצלמו אותם גם אחרי יציאת השבת והחג אם הם עדיין לא התפללו מעריב והבדילו בין קודש לחול, ואילו היום נמצא תמונות כאלו בטענה כי צילם מי שכבר הבדיל
צילומים בראש השנה הוא חילול החג חילול יום הדין, ומי שלא מחו נושאים באחריות למעשים הללו ואינם נקיים, מדובר בפשע ממש, בהתדרדרות רוחנית ובהפיכת ראש השנה ליום של אירוע קהילתי ולא יום דין, מפני שאם היו קולטים מה זה ראש השנה לא היו מעיזים לעשות זאת
לאחר שכתבתי על כך טילפן אלי אחד מאנשי ויזניץ וסיפר לי כי הדבר נעשה על ידי מצלמה שהפעילו עוד מלפני החג וצילמו את כל התפילות, ואם זה נכון זה סקנדל הזועק לשמים, כאשר עושים כך בגור וויזניץ יתירו לעצמם אחרים בטענה כי אם בארזים מצלמים בראש השנה אז לאזובי הקיר בודאי שמותר
למי שאינו יודע ילמד היסטוריה וימצא כי ההתפתחות של הרפורמים ודומיהם החלו בצעדים כאלו, התירו דברים על ידי אחרים, ומכאן עד לצעד הבא הדרך מהירה מאוד. הבעיה במעשים שנעשו שלא יצא קול מחאה מהעומדים בראש בתי הכנסת היכן שהצילומים נעשו, וכל עוד לא שומעים מהם מחאה על המעשים שמע מינא דניחא להו. מה שמדהים, ר' ישראל מויזניץ היה נוהג לזעוק נגד תמונות בכלל, והנה אצלו בבית המדרש מצלמים בראש השנה ואין פוצה פה ומצפצף כאילו שלא קרה דבר, המוכיח כי משהו חולה מאוד במערכת הזו, פרט אם נמליץ יושר - במיוחד עתה לפני יום הכיפורים - שהוא אינו יודע מכל זאת. ואם זה כך, השאלה היא על החסידים איך זה שלא נמצא אחד ויחיד שיכנס אליו ויספר לו על מה שקרה כאן
לאחר שכתבתי שורות אלו שעתיים מאוחר יותר העבירו לי מויזניץ מחאה שכתב הגבאי בשם הרבי (ראה פוסט מיוחד על זה)
בשנה שעברה כתבתי על כך בתקוה כי זה יעצור, אבל מתברר כי בגלל שלא נמצאו מי מן האדמורי"ם שימחו על המעשים הללו התירו לעשות זאת גם השנה, ואם גם הפעם לא תקום קול זעקה על המעשה שנעשה שלא נופתע אם זה יהפוך להיות סדר קבוע
לצערנו ובושתנו מסתובבים בינינו כאלו שלבושים עם שמונה בגדים ועוברים על איסורים חמורים ומסוגלים למעשים כאלו, ואם לא ייצאו בכל הכח נגד הצילומים האלו שלא תופתעו אם תמצאו בעתיד כל אחד תמונות איך שהוא מתפלל בבית הכנסת בראש השנה ויום הכיפורים, בטענה כי גוי עשה זאת, גם אם לאו דוקא גוי עשה זאת
בניו יורק יש לנו היום כאלו עם שטריימלים הגרים בבורו פארק ונוסעים ל'שלום זכר' לוילימסבורג בליל שבת, ובבוקר תראה אותם בבית הכנסת בבורו פארק, אלו יחששו לצלם ולתת יד למעשים כאלו אם תשמע קול זעקה, כאשר הדברים עוברים בשקט, זה יהפוך להיות נורמה מקובלת
גדולי ישראל בעבר הקפידו מאוד שלא יצלמו אותם גם אחרי יציאת השבת והחג אם הם עדיין לא התפללו מעריב והבדילו בין קודש לחול, ואילו היום נמצא תמונות כאלו בטענה כי צילם מי שכבר הבדיל
צילומים בראש השנה הוא חילול החג חילול יום הדין, ומי שלא מחו נושאים באחריות למעשים הללו ואינם נקיים, מדובר בפשע ממש, בהתדרדרות רוחנית ובהפיכת ראש השנה ליום של אירוע קהילתי ולא יום דין, מפני שאם היו קולטים מה זה ראש השנה לא היו מעיזים לעשות זאת
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.