"היום בתניא" יום ו' ב תמוז:
הקב"ה מרומם מחכמתו שבאצילות:
הקב"ה כל כך מרומם מחכמתו המתגלית באצילות, עד כדי כך, שלא שיך לתאר את "עצמותו ומהותו" כחכם גדול שאיננו יכולים להשיג את עומק שכלו - שכן, האלוקות שלמעלה מהאצילות היא מהות "על שכלית" לחלוטין, שאין לה שום שיכות לגדרי השכל.
ואף שמה"אין סוף" נמשכת ה"חכמה שבאצילות". הרי שהמהות של ה"אין סוף" עצמו, היא מהות אחרת לגמרי.
והדבר ברור, שכאשר מדברים על דברים שכליים שבהם נושאים בעלי עומקים שונים. הנה, שם מתאים לומר, שענין פלוני אפשר להשיגו, וענין פלוני הוא עמוק יותר ואי אפשר להשיגו.
אבל על הקב"ה בכלל לא מתאים לומר "שאי אפשר להשיגו מפני שחכמתו עמוקה ביותר" - שהרי כאמור, הוא בכלל לא בגדר של חכמה.
...
מצינו שהקב"ה נקרא חכם:
ומה שבמקומות שונים הקב"ה נקרא "חכם" ו"רחום וחסיד"? הרי שזה, רק כביטוי לכך, שהקב"ה הוא המקור לגילויים הללו.
הקב"ה נקרא חכם, כי הוא המקור שממנו נמשכה ונאצלה מדרגת החכמה העילאה המתגלית בעולם האצילות.
הקב"ה נקרא "רחום וחסיד", על שם היותו מקור הרחמים והחסדים הנמשכים והנאצלים ממנו ומתגלים באצילות.
וכן הוא בשאר המידות, שהקב"ה נקרא בהם על שם היותו מקור להם - אבל כאמור, הוא עצמו, ב"מהותו ועצמותו", למעלה מכל התוארים.
...
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי בדברי התורה הנאמרים בשלחן השבת.
*מתארגן המסע לציונו של אדמו"ר הזקן, לקראת שבת מברכים אלול.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" ישירות לוואטסאפ שלהם, יתקשרו אלי: 0544960839
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם, הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.
הקב"ה מרומם מחכמתו שבאצילות:
הקב"ה כל כך מרומם מחכמתו המתגלית באצילות, עד כדי כך, שלא שיך לתאר את "עצמותו ומהותו" כחכם גדול שאיננו יכולים להשיג את עומק שכלו - שכן, האלוקות שלמעלה מהאצילות היא מהות "על שכלית" לחלוטין, שאין לה שום שיכות לגדרי השכל.
ואף שמה"אין סוף" נמשכת ה"חכמה שבאצילות". הרי שהמהות של ה"אין סוף" עצמו, היא מהות אחרת לגמרי.
והדבר ברור, שכאשר מדברים על דברים שכליים שבהם נושאים בעלי עומקים שונים. הנה, שם מתאים לומר, שענין פלוני אפשר להשיגו, וענין פלוני הוא עמוק יותר ואי אפשר להשיגו.
אבל על הקב"ה בכלל לא מתאים לומר "שאי אפשר להשיגו מפני שחכמתו עמוקה ביותר" - שהרי כאמור, הוא בכלל לא בגדר של חכמה.
...
מצינו שהקב"ה נקרא חכם:
ומה שבמקומות שונים הקב"ה נקרא "חכם" ו"רחום וחסיד"? הרי שזה, רק כביטוי לכך, שהקב"ה הוא המקור לגילויים הללו.
הקב"ה נקרא חכם, כי הוא המקור שממנו נמשכה ונאצלה מדרגת החכמה העילאה המתגלית בעולם האצילות.
הקב"ה נקרא "רחום וחסיד", על שם היותו מקור הרחמים והחסדים הנמשכים והנאצלים ממנו ומתגלים באצילות.
וכן הוא בשאר המידות, שהקב"ה נקרא בהם על שם היותו מקור להם - אבל כאמור, הוא עצמו, ב"מהותו ועצמותו", למעלה מכל התוארים.
...
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי בדברי התורה הנאמרים בשלחן השבת.
*מתארגן המסע לציונו של אדמו"ר הזקן, לקראת שבת מברכים אלול.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" ישירות לוואטסאפ שלהם, יתקשרו אלי: 0544960839
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם, הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.