רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 7 באוקטובר 2018

מענה לשון

במשך השבת איתגרו אותי איזה אברכים על אשר הבלעתי בנעימה את העובדה שהרב ברלנד נתפס בעבירה ואני משוה אותו ליהודים נאים שבסך הכל רצו או רוצים קצת שיינער-אידשאפט.  
אז מה אומר ומה אדבר. אברכה את השם בכל עת שאני נשוי באושר ועומד בגדרי שלא לסבור ולפלפל בחזיריי.. ואת מה שמגיע לאוזני אני משתדל לשכוח ומהר.  היה לי שכן ניצול אושביץ חכם ובהיר שהיה אומר: צדיקים פוגעים בו או חסידים פוגעים בו לא נאמר אלא קנאים פוגעים.. אז במשמע שאלה המקנאים הם הפוגעים..  ואני דווקא מרחם ולבי בוכה על האומללים הנופלים למקומות הנמוכים ובהדי כבשי דרחמנא מה לי.
הצרה עם הברסלבים של זמני הייתה שלשגע צעירים שנפלו להם ולהעלותם על מסלול חיים אומללים בכלל לא נחשבו לעבירה, ואדרבא. למשל נתן צבי קניג היה יושב בעיניים מזוגגות ומסית בחורים תמימים שראוי וכדאי להם לישא טן דו בעלות חטוטרת וחולות עצבים ולו רק להימלט פעם אחת ויחידה מעוון החטא הידוע, (באותה שעה היה אותו חסיד עסוק לשדך ילדיו במשפחות אמידות בעלות מעמד דייקא..)  
וכבר עברו כמעט ששים שנה ועוד אינני מסוגל להפתח ולשוחח בחופשיות על הרדיפה השטנית שרדפני גדלי' קעניג בהיותי נער ורך. אותו איש פסיכופת מר הקדיר את שמי נעורי ולולי ה' עזרתה לי היה מצמית אותי בבית השוטים, וכל זאת על אשר הכזבתי תקוותו שאהיה לו ולבניו לנושא כלים ועבד עולם..
פעם ולתמיד: רבי בן ציון אפטר רבי שמואל הורוביץ כמו רבי שמעון ברגשטיין ודומיהם היו כוולם אנשים עם אנושיות דפקטיבית. ( הפלא ופלא דווקא ''הסבא'' רבי ישראל בער היה מותק של בן אדם) גם רבי לוי יצחק בנדר ראה רק מה שקורה בשמים.. 
אז  לייזר ברלנד בקעה של אומענשן ואמענשהייט מצא להתגדר בה, ואם מותר אז מותר לכולם אז כמו שאומרים בלע''ז גוד-לאק בוי .
יהודי פשוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.