אם הייתי מאמין שאין מה לעשות לא הייתי משקיע מאמץ שכזה כל יום להמשיך ולכתוב או לפחות לדאוג שהנושא לא יירד מסדר היום מפני שחבל על הזמן, סתם לבזבז כח וזמן על כלום אתעסק עם דברים אחרים ולא חסרים נושאים על סדר היום ביניהם בוערים מאוד. אני מאמין שחב"ד נקלעה לתסבוכת לא קלטה לאן מפילים אותה, זה נראה היה כאילו הנה עושים דבר טוב מצילים את הבחורים החוזרים מן ה'קבוצה' ולמדו בדרך הקשה כי הם טעו בגדול
אין כאן ענין של התנצחות מי צודק ומי לא צודק, שיטתי תמיד בחיים היתה ובזכותה אני קיים 'תהיה חכם לאו דוקא צודק' אין כלום מזה שאתה צודק או לא צודק, צעדים חכמים מבטיחים הצלחה ועשיה בכל תחום, וחב"ד במצבה היום חייבת להיות חכמה לעשות את הצעד הנכון לטובת כולם, מפני שבסופו של דבר כולם רוצים אותו דבר הצלחת חב"ד ובמיוחד הצלחת ישיבותיה
מבין אני את החסידים שכל כך רוצים להמשיך את ה'קבוצה' קשה לומר לבחורים כי מעתה אין עוד 'קבוצה' ולא נוסעים יותר ללמוד ב-770, בחור חב"דניק שואף ורוצה להיות שם לפחות שנה, זה היה ככה הרבה שנים. בשנות הרבי הצבא לא עשה בעיות, אחרי ג' תמוז הידוע הם התחילו לעשות בעיות, ועתה הם מחיילים כל בחור שחוזר מן ה'קבוצה' בטענה כי איבד את מעמדו כבן ישיבה
פלא הוא שלא השכילו לשבת עם החכי"ם החרדים במיוחד אלו שבכל הזדמנות באים לבקש את קולות חב"ד ולבקש מהם שיסדרו זאת, זה היה מבטיח להם עוד כמה אלפי קולות, ועדיין לא מאוחר במצב הקואליציוני של ימינו יתכן מאוד כי זה אפשרי להעביר תקנה, שאם לומדים שנה ב-770 כהמשך לישיבה בישראל וחוזרים לישיבה לאחר השנה, זה כאילו שלמדו בארץ, וכי הבחורים הללו הם באותה מסגרת ישיבתית כמו כל יתר הישיבות, אסור לוותר על הפעילות הזו חייבים להמשיך בה עד אשר ישיגו את הסכמתם
בינתיים עד אשר משיגים זאת, על רבני חב"ד לכנס את כל הרבנים של חב"ד לשמוע את דעתם בנושא, טוב ונכון יהיה שכל מי שנוגע בענין אולי יבא להשמיע את דבריו טענותיו כצד בענין אבל שלא יקח חלק בהחלטות, מפני שהחלטה כזו חייבת להיות עם שיקול נכון ומה לנו יותר מפרשת השבוע הקובע כי זה בלתי אפשרי לכל מי שנוגע בענין. טעות היה שלייזי וילשנסקי והרב משה הבלין מטפלים בנושא, הם נוגעים בדבר והיה עליהם להקריב את משפטם לפני הרבנים ולומר להם כי הם נוגעים ואינם רוצים להכריע בנושא
לחתום על ניירות מראש כי מוותרים על מעמד של בן ישיבה תמורת אפשרות של נסיעה ל'קבוצה' הוא צעד מסוכן מאוד שיגרום שבחורים בסופו של דבר ייאלצו לשרת בניגוד לרצון הרבי שקבע כי אסור לבחור לשרת בצבא, וגם אחרי שמתחתנים לפחות שנתיים חייבים ללמוד חזק ורק אז להחליט על העתיד שזה כולל צבא אם אי אפשר לבצע את התכנית אחרת
ההחלטה של בית דין רבני חב"ד גרם לעלבון וביזה קשות את חב"ד בעולם החרדי, אין מי שמצדיק צעד כזה, מתקשים להבין איך החליטו החלטה כזו, וטוב יעשו אם יתקנו, כשאין מוותרים על הקבוצה, עושים כל מאמץ שימשיכו ללמוד בניו יורק לפחות שנה, אבל במעמד של בן ישיבה ולא על ידי ויתור שיגרום לבחורים מאוחר יותר לסבול וליפול חלילה בידי מי שהם מסוכנים רוחנית
פונה אני כאן לרבני חב"ד לשקול מחדש את הדברים, לכנס אסיפה כללית לשמוע דברים מאנשים שקולים מי שאינם נוגעים בדבר לא מן הצד הזה ולא מן הצד האחר, ולאחר שיקול דעת נכונה לעשות את הטוב ביותר להבטיח את רוחניותם העתידי של הבחורים שחלילה לא יפלו לידי הצבא רק מפני שחתמו על טפסים שמטרתם היתה לנסוע ל'קבוצה' ולא קלטו לאיזה פח הם נופלים
בסופו של דבר כולנו מתכוונים את הטוב של הבחורים ועתידם, ולכן למענם, למען הרבי ולמען כבודה של חב"ד לעשות את הנכון בדרך הנכונה ובכך תתקנו תיקון גדול ותבטיחו את העתיד של ישיבות חב"ד בארץ ישראל
אין כאן ענין של התנצחות מי צודק ומי לא צודק, שיטתי תמיד בחיים היתה ובזכותה אני קיים 'תהיה חכם לאו דוקא צודק' אין כלום מזה שאתה צודק או לא צודק, צעדים חכמים מבטיחים הצלחה ועשיה בכל תחום, וחב"ד במצבה היום חייבת להיות חכמה לעשות את הצעד הנכון לטובת כולם, מפני שבסופו של דבר כולם רוצים אותו דבר הצלחת חב"ד ובמיוחד הצלחת ישיבותיה
מבין אני את החסידים שכל כך רוצים להמשיך את ה'קבוצה' קשה לומר לבחורים כי מעתה אין עוד 'קבוצה' ולא נוסעים יותר ללמוד ב-770, בחור חב"דניק שואף ורוצה להיות שם לפחות שנה, זה היה ככה הרבה שנים. בשנות הרבי הצבא לא עשה בעיות, אחרי ג' תמוז הידוע הם התחילו לעשות בעיות, ועתה הם מחיילים כל בחור שחוזר מן ה'קבוצה' בטענה כי איבד את מעמדו כבן ישיבה
פלא הוא שלא השכילו לשבת עם החכי"ם החרדים במיוחד אלו שבכל הזדמנות באים לבקש את קולות חב"ד ולבקש מהם שיסדרו זאת, זה היה מבטיח להם עוד כמה אלפי קולות, ועדיין לא מאוחר במצב הקואליציוני של ימינו יתכן מאוד כי זה אפשרי להעביר תקנה, שאם לומדים שנה ב-770 כהמשך לישיבה בישראל וחוזרים לישיבה לאחר השנה, זה כאילו שלמדו בארץ, וכי הבחורים הללו הם באותה מסגרת ישיבתית כמו כל יתר הישיבות, אסור לוותר על הפעילות הזו חייבים להמשיך בה עד אשר ישיגו את הסכמתם
בינתיים עד אשר משיגים זאת, על רבני חב"ד לכנס את כל הרבנים של חב"ד לשמוע את דעתם בנושא, טוב ונכון יהיה שכל מי שנוגע בענין אולי יבא להשמיע את דבריו טענותיו כצד בענין אבל שלא יקח חלק בהחלטות, מפני שהחלטה כזו חייבת להיות עם שיקול נכון ומה לנו יותר מפרשת השבוע הקובע כי זה בלתי אפשרי לכל מי שנוגע בענין. טעות היה שלייזי וילשנסקי והרב משה הבלין מטפלים בנושא, הם נוגעים בדבר והיה עליהם להקריב את משפטם לפני הרבנים ולומר להם כי הם נוגעים ואינם רוצים להכריע בנושא
לחתום על ניירות מראש כי מוותרים על מעמד של בן ישיבה תמורת אפשרות של נסיעה ל'קבוצה' הוא צעד מסוכן מאוד שיגרום שבחורים בסופו של דבר ייאלצו לשרת בניגוד לרצון הרבי שקבע כי אסור לבחור לשרת בצבא, וגם אחרי שמתחתנים לפחות שנתיים חייבים ללמוד חזק ורק אז להחליט על העתיד שזה כולל צבא אם אי אפשר לבצע את התכנית אחרת
ההחלטה של בית דין רבני חב"ד גרם לעלבון וביזה קשות את חב"ד בעולם החרדי, אין מי שמצדיק צעד כזה, מתקשים להבין איך החליטו החלטה כזו, וטוב יעשו אם יתקנו, כשאין מוותרים על הקבוצה, עושים כל מאמץ שימשיכו ללמוד בניו יורק לפחות שנה, אבל במעמד של בן ישיבה ולא על ידי ויתור שיגרום לבחורים מאוחר יותר לסבול וליפול חלילה בידי מי שהם מסוכנים רוחנית
פונה אני כאן לרבני חב"ד לשקול מחדש את הדברים, לכנס אסיפה כללית לשמוע דברים מאנשים שקולים מי שאינם נוגעים בדבר לא מן הצד הזה ולא מן הצד האחר, ולאחר שיקול דעת נכונה לעשות את הטוב ביותר להבטיח את רוחניותם העתידי של הבחורים שחלילה לא יפלו לידי הצבא רק מפני שחתמו על טפסים שמטרתם היתה לנסוע ל'קבוצה' ולא קלטו לאיזה פח הם נופלים
בסופו של דבר כולנו מתכוונים את הטוב של הבחורים ועתידם, ולכן למענם, למען הרבי ולמען כבודה של חב"ד לעשות את הנכון בדרך הנכונה ובכך תתקנו תיקון גדול ותבטיחו את העתיד של ישיבות חב"ד בארץ ישראל
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.