רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 10 בינואר 2016

דרעי לחוץ וממציא סיפורי הזיות

מאת ש"סניק

דרעי שמתקדם בקצב מניח את הדעת לעבר משרד הפנים, חש משום מה לחוץ השבוע; האירוע המכונן של 'כסא רחמים' בו הגדיר ראש הישיבה הגר"מ מאזוז את ישי: "נאמנו היחיד של מרן". השיחה שקיימו הרב בעדני וישי, וההשקעה הנראית לעין של כחלון וסער בישי, הוציאו מישהו משלוותו, ואז הגיעו הסילופים * הסיפור המלא * וגם על מה שמתרחש מאחורי הקלעים בדיונים הפוליטיים שבינתיים מתקיימים מתחת לרדאר 
 
~אורי פולק 'בשעה טובה'
 
סאת השקרים של קבוצת העיתונאים שמשרתת את דרעי הגיעה לשיא חדש. אחד הלבלרים (המכורים?), פרסם באמצע השבוע ידיעה כי אלי ישי הגיעה לבית חבר מועצת החכמים הרב בעדני, בהתגנבות, שלא לומר בגניבה. פשוט הגיע, בלי רשות, נכנס עם החתן שלו, קיבל ברכה ויצא.
 
בניגוד לסילוף: הפגישה עם הרב בעדני היתה מתואמת,ישי לא בא עם החתן
 
מה לעשות שאנשי ביתו של הרב בעדני מדווחים על סיפור אחר לחלוטין, צריך לומר הפוך, וגם מגחכים על היכולת לסלף עובדות שמתרחשות השבוע מן הקצה אל הקצה. שכבר לקראת הבר מצווה שערך אלי ישי לבנו הצעיר, הביע הרב בעדני נכונות שאלי ישי יבוא אליו עם הזמנה ותתקיים שיחה. אז זה היה עדיין קרוב יחסית לבחירות הסוערות, שנערכו בסוף אדר תשע"ה.
 
אלי ישי לא הגיע לבסוף בשל האווירה הקשה שהיתה. בשבועות האחרונים נערכו מגעים בין אנשיו של ישי לבין מקורבי הרב בעדני, והרב בעדני אמר שאלי ישי יכול לבוא בכל מועד שיבחר, מבין המועדים הפנויים, ובלבד שהשיחה תהיה אישית, וישי יגיע לבדו.
 
 כך היה. הפגישה לא נערכה בדרך לעצרת ולא בגניבה ולא עם החתן. אלא נערכה במועד אחר, מתואם מראש, כשאיש לא נכח בה.

כבר לא מופתעים מדבר
  
אבל עם ההפתעה מהסילוף, קשה לומר כי אנשי ביתו של הגר"ש בעדני היו באמת המומים מהשקרים שהפיץ עיתונאי חצר של דרעי, כי – כדבריהם - אחרי מה שחוו וראו ושמעו בכל הקשור למידע שמגיע מסביבות דרעי, הם כבר לא מופתעים מדבר.. 
גם אנשיו של ישי התייחסו בבוז למידע, והיה להם מה לספר על המגעים ארוכי הטווח שקדמו לשיחה.
 
למה אם כן כל כך חשוב לדרעי לעשות 'שיימינג' אובססיבי לפגישה בין הרב בעדני לישי?

להמשך כנסו כאן:


 

כי בדרכו שלו, שגורסת כי "כל מי שאינו תחתי הוא נגדי", אין מקום לשיחה בין הרב בעדני לבין אלי ישי. הוא גם חושש שמידע כזה יערער את מאזן הפחד של אנשי השטח של ש"ס, שמה לעשות לא בדיוק מאוהבים בדרעי. זאת לא בגלל שאינו מוכשר, אלא בגלל שהוא "לא סופר אותנו". מאותה סיבה עצמה הם מדברים "שלא לייחוס", אבל תצילנה האוזניים משמוע מה שאנשים שמוגדרים בכירים בש"ס משמיעים תחת המעטה המבטיח של "לא לייחוס": ביקור כזה של ישי בבית הרב בעדני, שערב הבחירות השמיע ביקורת על 'יחד', עלול – לפי תפיסת דרעי, או לפחות פחדיו - להיות ההיתר לאנשים להשמיע את קולם.
 
"ברשות ידידנו אהובנו.. נאמנו היחיד של מרן"..
 
בכל מקרה, עיוות כה קטלני של ידיעה מלמד משהו על אמינות העיתונאי וערך המידע שהוא מוסר. לפחות בנושא דרעי, שפיתח שיטה מקורית מאד בדו שיח עם עיתונאים, ודי לחכימא.
 
אבל זה לא רק. ברקע, הכינוס שערכה ישיבת 'כסא רחמים' של הגר"מ מאזוז, שאלי ישי היה בה "כוכב הערב". הרב מאזוז פתח את דבריו בלא פחות מאשר "ברשות ידידנו אהובנו.. נאמנו היחיד של מרן.. רבי אליהו ישי"... במהלך דבריו הזכיר ארבע - חמש פעמים את ישי, שבפועל היה המארח באירוע השנתי של הישיבה.
 
8077 כרטיסים
 
זה משמעותי, כי מדובר באירוע ההצדעה הגדול ביותר הידוע שנערך בשנים האחרונות, ובו השתתפו על פי מניין מכירת הכרטיסים (לא כולל אורחים נכבדים) 8077 איש (מאות נשארו לעמוד באין מקום ישיבה), שזה כמובן שיא של כל הזמנים גם באירועים המפורסמים של 'כסא רחמים'.

בניגוד לצפוי, הרי מאז הבחירות שבהן 'יחד' כשלה ביעד של התגברות על אחוז החסימה, מעמדו של הרב מאזוז התחזק, והתחזק עוד יותר מאז החלה תחנת 'קול ברמה' להעביר מדי מוצ"ש את שיעוריו, על חשבון הרב הראשי יצחק יוסף, ששילח את אנשי 'קול ברמה' מעל פניו בבושת פנים. הדבר בא לביטוי במסע שערך ראש הישיבה הרב מאזוז בארצות הברית, שבו התקבל כמרן הבא.
 
"דגול מרבבה"
 
היחס המתחמם נראה היטב כאשר בהילולא בשבוע שעבר הרב מאזוז קם לשאת את דבריו, וכל הקהל המרשים קם על רגליו בשירה אדירה של "דגול מרבבה", שזה ה"ימים" הספרדי, ובעת דבריו שררה דומיה מוחלטת.
 
אגב, גם כאשר אלי ישי – שהיה כאן המלך המוכתר - קם לדבר, שוב נעמד הקהל הגדול על רגליו והריע.
 
דרעי אמנם לא היה ובוודאי שלא הוזמן, אבל הוא יודע טוב מאד מה היה, מי דיבר ומי זכה לכבוד, ולא פלא שאחרי שני אירועים כאלה, של כנס כסא רחמים וביקור ישי אצל הרב בעדני, הוא דואג לפיברוק ידיעות.
 
ככלל, האירוע היה הצלחה מרשימה, ככל הנראה גם כלכלית. זאת כאשר המחיר הזול ביותר לכרטיס עמד על 200 שקלים, כאשר היו 5,000 כרטיסים, שהוגדרו כ'כרטיסי הגרלה' ומחיר כל אחד מהם עמד על 650 שקלים. זאת מלבד המכירות, מכירת הטלית של הרב מאזוז, זכות לבקר בביתו ועוד, וכן התחייבות לתרומות ועוד. כל זה מקהל שבבסיס היה תוניסאי, אבל הפעם, כנראה אחרי הבחירות, היה בו לראשונה מגוון הרבה יותר רחב, של תימנים, מרוקאים, אשכנזים, כולל חסידים ועוד, וכמובן חילונים רבים.
 
הבעיה של המארגנים היא שהכנסות אלה אינם נטו. כי ארגון ערב כזה גבה מחיר. כמו מאות אלפי שקלים על שכירת האולם, ביתן 2 בגני התערוכה, שלקח בחשבון 500 אנשי צוות שהיו במקום על פי דרישות הביטחון.
 
שר האוצר מצא לנכון להקדיש 3 שעות נינוחות
 
כדי להבין את ההתקדמות, צריך לקחת בחשבון כי זו ההילולא ה– 41, כאשר הראשונה נערכה באולם קטן בבני ברק. לאחר שנים עברה ההילולא לראשון לציון, וגם כאשר מרן הרב עובדיה היה מגיע היו באולם כ- 1000 איש.
 
את דרעי הטרידה מאד הנוכחות ארוכת הנגן של כחלון, שישב לא פחות משלוש שעות, ונראה כמי שהרגיש בבית. אגב, גם גדעון סער היה אמור להגיע לאירוע, והדבר נבצר ממנו בשל טיסה לחו"ל.
 
כל זה על רקע הידיעה שדווחה לראשונה ב'שעה טובה', על התחממות ביחסים בין ישי לכחלון ו..סער. משולש מעניין, שאנחנו עשויים לשמוע עליו בבחירות הבאות, שאיש אינו יודע מתי ייערכו. זאת על אף שאלי ישי בניגוד לסער, מקיים יחסים ידידותיים מאד עם נתניהו, שכנראה  מבין כי ישי חייב לדאוג לביתו.
 
אבל שלא תהיה טעות, האופציה של סער היא רק אחת מחמש, עד כמה שזה נשמע פנטסטי, וזה כשלעצמו סיפור נרחב. זה אולי מוזר, שהרי ישי הפסיד בחירות, אבל נוצרה כאן סוג של קונסטלציה שאומנם לא תורמת לאפשרות שישי ירוץ לבדו, וזה כנראה לא יקרה. אבל כאשר הוא מקבל את תמיכת הרב מאזוז ועוד רבנים ספרדיים, ואולי גם תמיכת הרב עמאר, שכחלון עצמו מקורב אליו, יש לו 'שווי'  לא מבוטל ביריד הפוליטי שאינו חדל ולו לרגע אחד, כמובן באדיבות התקשורת שמחממת ומלבה.
 
בכל מקרה, כחלון אינו אדם משועמם שמחפש אקשן או משקיע לפתע שעות ב'התחזקות', אלא פוליטיקאי. ואם הוא מקדיש שעות ארוכות ועוד זמן נסיעות נרחב לאירוע כזה שבו המארח הוא אלי ישי, הכל מבינים במה דברים אמורים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.