רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 10 בינואר 2016

החיזוק היומי

פעם אחת הזדמן בעל ה"צמח צדק" לעיירה של גויים.
הסתובב מעט ושאל את אנשי המקום: "האם גר כאן איזה יהודי שאוכל ללון אצלו?"
אמרו לו: "בבית ההוא במקום שהאור דולק - שם מתגורר יהודי, תוכל ללון אצלו"
התקרב הרבי לכיוון האור. אותה שעה הייתה מאוחרת בלילה.
נקש הרבי בדלת ויצא בעל-הבית לקראתו בסבר פנים יפות, הכניסו האכילו והשקהו.
שאלו הרב: "מה מעשיך?"
ענה לו היהודי: "אני מוכר משקאות, כך אני מתפרנס."
המשיך הרב ושאל: "והיכן אתה מתפלל בכל בוקר?"
ענה לו: "אני מיחידי היהודים שבעיירה, ולכן מתפלל אני בכל יום בביתי ביחידות, אחרי-כן לומד שעה עם בני, ובשאר היום אני משתכר ממכירת המשקאות".
הוסיף הרב להקשות: "ובשבתות מה אתה עושה?"
השיב היהודי: "גם בשבת אין מניין, ולכן אני קורא בתורה בביתי"
"ובראש השנה וביום כיפור מה אתה עושה?" שוב הקשה הרב.
ענה היהודי:"בימים הנוראים אני שוכר עגלה ונוסע עם כל המשפחה לעיר ורשא"
שאלו הרב: "אז מדוע שלא תלך לגור שם?" השיבו היהודי: "כאן אני מתפרנס מחנות המשקאות. אם אלך לשם ממה אתפרנס?"
שאלו הרב: "כמה יהודים יש בעיר ורשא?"
"ישנם כחמשת אלפי יהודים" ענה.
פנה אליו הרב ואמר: "לחמשת אלפי יהודים יש לקב"ה לתת פרנסה, ולאדם אחד אין לו?!"
כששמע בעל-הבית כך, הרכין את ראשו ולא אמר מאומה.                                                    עבר זמן מה, השעה הייתה כבר אחר חצות.
כיבד בעל-הבית את הרב לישון בחדר הסמוך.
בשעה חמש לפנות בוקר שמע הרב רעש גדול של עגלות. יצא הרב החוצה וראה שבעל-הבית ארז את חפציו וטען על העגלות.
שאלו הרב לפשר הדבר, והוא ענה: "מילותיו של הרב אתמול חדרו עמוק לתוכי והחלטתי לעזוב לורשא!"
מיד עזב את העיר ונחל הצלחה מרובה.
בלילה שלמחרת פרצה בביתו הישן שריפה גדולה שכילתה את כל הבית עד היסוד... (סיפורי-צדיקים).
מהי אמונת חכמים ומה כוחה!
אדם ששומע לעצת חכמים לעולם לא יפסיד!
גם אם נראה בעיניך שדברי החכם לא יועילו, בעתיד אתה תראה במוחש כמה דבריו היו לטובתך.
בכח החכם לראות מה שאתה בחיים לא תוכל, יש לו ראייה מרחבית יותר והוא רואה מה טוב בעבורך.
אך הרבה תלוי גם בך!
כגודל אמונתך בחכם כך גודל הצלחתך!
אמונה! זוהי סוד ההצלחה...
יום טוב ובשורות טובות
לגאולת והצלחת עם ישראל. אמן!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.