רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 24 בינואר 2016

ראביי וורן גולדשטיין התיר חילול שבת כדי למסור את הרב אליעזר ברלנד למשטרה

מאת ברסלבר

ראביי וורן גולדשטיין הידוע כעומד מאחורי פרוייקט "השבת העולמית", הוא ולא אחר שלח שוטרים בעיצומו של יום השבת בליווי יהודים דוברי עברית לתפוס את הרב ברלנד. זאת הפעם השניה שראביי גולדשטיין התיר חלול שבת לצורך מסירת יהודי לגויים. בפעם קודמת שלח שוטרים בעיצומו של יום כיפור לחפש את הרב ברלנד במתחם שבו היה אמור להתפלל עם תלמידיו, הרב שידע על הסכנה מראש נעלם.
בשבת האחרונה פרשת בשלח הגיעו מאות אנשים לשבות עם הרב ברלנד במתחם בכפר ששכרו ליד יוהנסבורג. בשבת בלילה הגיעו כוחות משטרה לכפר ועברו מבית לבית לחפש את הרב ברלנד, תוך כדי איומים באקדחים שלופים. תלמידי הרב הצליחו להחביא ולהבריח אותו גם הפעם.

ראביי וורן גולדשטיין שהכריז מלחמה על הרב ברלנד, שאביו הוא השופט ריצ'רד גולדסטון נשיא בית המשפט ביוהנסבורג, (יהודי מומר שחיבר את "דו"ח גולדסטון" המאשים את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה)
הוציא אישור מיוחד לשלוח שוטרים לתפוס את הרב ברלנד.
אנשיו של ראביי גולדשטיין שלחו איומים לתלמידי הרב ברלנד על כך שהוא עורך חופות ובריתות והדבר נחשב כפגיעה בכבודו של גולדשטיין. בשבוע האחרון הרב ברלנד ערך שוב חופה לאחד מתלמידיו, כנראה שזה מה שהוציא את ראביי גולדשטיין מכליו והביא אותו לשלוח שוטרים לרב ברלנד בעיצומו של יום השבת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.