רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 3 בינואר 2016

יהודה גליק בדו שיח עם הרב אריק אשרמן ועדינה בר שלום‎

ערב מתסכל מאוד. אתה יושב עם אנשים שהם סמל לסובלנות, לפתיחות ולנאורות ואתה מגלה שהם פשוט לא מקשיבים לעצמם. מי שחושב שיכול לתרגם לי את זה לעברית אשמח.
1. הרב אריק אשרמן - אני נלחם על זכויות אדם ולחלוטין אין הבדל אצלי בין יהודים לערבים. זו שערוריה ולחלוטין בלתי אנושי שמדינת ישראל הורסת בתים של ערבים !
אני:האם התנגדת לגירוש יהודי גוש קטיף?
הרב אשרמן: אני נלחמתי למען שייתנו להם להפגין!
אני: האם הבעת את דעתך שזה מעשה בלתי אנושי ושערורייתי?
הרב אשרמן,: אנחנו לא הבענו דעתנו בעניין זה כי זו החלטה לגטימית של ממשלה נבחרת
2. אני: האם אתה תומך במאבק שלנו למען זכויות אדם ליהודים בהר הבית?
הרב אשרמן: כואב לי מאוד שהמוסלמים לא מרשים ליהודים להתפלל בהר הבית
אני: כלומר אתה תומך במאבק שלנו
הרב אשרמן: לא כי למרות שזה מפריע לי אנחנו החזקים כאן במדינה ואסור לנו לכפות על המוסלמים להרשות לנו להתפלל. זה מעשה כוחני. אנחנו צריכים לעשות את זה בהידברות
אני: ואם המוסלמים לא יסכימו?
הרב אשרמן : אז זה מה יש אנחנו החזקים אסור לנו להפעיל כח
אני: אבל אנחנו לא מפעילים שום כח אנחנו רק עולים ורוצים למלמל תפילה
הרב אשרמן: אנחנו השליטים והרב שמשון רפאל הירש אומר שאסור לנו להתנהג כמו שהמצרים התנהגו כלפינו. ולעשות משהו נגד רצונם זה להפעיל כוחניות
3. עדינה בר שלום : אנחנו החזקים כאן ולכן אנחנו מספיק חזקים כדי לוותר על חלק מהארץ למען הערבים. אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ להיות פתוחים לצרכים שלהם. זה מחובתנו היהודית לדעת לכבד את האחרים.
העלייה להר הבית זו עבירה ואסור בשום פנים ואופן לעשות את זה
אני: למה את לא מכבדת את העובדה שיש 300 רבנים שמעודדים עליה להר הבית. כמו שהדיעה שלך לגיטימית גם דעת החולקים היא לגיטימית
עדינה בר שלום: אבא שלי אמר שאסור אפילו לטוס מעל הר הבית. אפילו הרב גורן שהיה יחיד בדורו היה צם לפני שעלה להר הבית אבל כל אדם אחר שעולה זה אסור והוא עובר על התורה
4. אני: אינני יודע אם קראת את התשובה של אבא שלך בעניין הר הבית אבל גם הוא מודה שמעיקר הדין מותר אבל הוא אוסר כי הוא חושש שגם אנשים שלא יודעים איפה מותר ללכת ואיפה אסור ידרכו במקומות האסורים
אישה מהקהל : זאת אמירה אלימה להגיד לרבנית שאתה לא יודע אם היא קראה את התשובה של אבא שלה
אני: אינני יודע מה אלים בזה אבל אם פגעתי אני מתנצל
עדינה בר שלום: לא פגעת בי שאמרת שאתה לא יודע אם קראתי את התשובה אבל אתה פגעת בי כשאתה טוען שאתה תלמד אותי מה הדיעה של אבא שלי. אני יודעת שהוא אמר שאסור נקודה וזו חוצפה שאתה מתווכח איתי מה סבר אבא שלי
אני: האם קראת את התשובה של אבא שלך בעניין
עדינה בר שלום: אתה לא תלמד אותי אני אומרת זה אסור וזהו
מדגם מערב שכולו סובלנות....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.