שתקנו הרבה זמן למרות שדווחנו על כל פרט, ידענו כי כל דיווח מהווה מוקש לשלום ולכן התנזרנו, דיווחנו על כך בחדשים האחרונים כי עובדים חזק על השלום והסתפקנו בכך, היו כמה מוקשים רציניים, בבעלזא שמעון וואלף קליין לא רוצה בשום אופן שלום, אבל ייאמר לזכותו של ר' אהרן מרדכי שהחליט כי הוא הולך למלחמה עם שמעון וואלף בנושא והפעיל את כל כוחו אצל אביו כי הגיע הזמן לעשות סוף למחלוקת הזו, שמעון וואלף השתולל אבל הרבי הכריע לטובת בנו בשל הנימוק כי אי אפשר להמשיך את המחלוקת לעולמי עד ואם יש דרך של פשרה צריך לעשות לזה סוף
במחנובקה כבר מזמן יכלו לעשות שלום אבל האיש שמונע זאת הוא ר' אליש ענגלנדר שכוחו לא רק בכסף, אלא בכך שהוא רואה את עצמו תלמיד של הרבי מבעלזא זי"ע וחסיד בעלזא, ולמרות שהוא ממתנגדי הרבי הזה הוא כבר אז היה מן המורדים, הוא ממשיך לקרא לעצמו חסיד בעלזא, ועד כדי שבית הכנסת שלו באנגליה קרוי על שם 'בעלזא' בלבד בלי מחנובקה, הוא לא מוכן לוותר על הענין הזה בשום אופן
הוא לחץ שכך יהיה גם בישראל אבל ייאמר לזכותו של הרבי ממחנובקה שהוא לא רצה ללכת למלחמה ממש עם בן דודו והציע פשרה בעלזא-מחנובקה, אבל כידוע בעלזא לא הסכימו גם לזאת
עתה לאחר חדשים רבים של שיחות שלום ולאחר שנראה היה כי הכל כבר בדרך המלך, נשארה בעיה אחת והיא באנגליה האם ר' אליש ענגלנדר יתן יד לשלום או שמא ימשיך במחלוקת, ולשם כך נסע ר' פנחס פרידמאן החברותא של הרבי מבעלזא או יותר נכון המלמד שלו לשיחה עם ר' אליש ענגלאנדער
נביא לכם כאן בקיצור ממה שהתרחש בבית ר' אליש ענגלנדר ומתוכן השיחה. ר' אליש לא מתנגד לשלום בתנאי שהוא יכול להמשיך ולקרא לעצמו בעלזא, הוא אמר לר' פנחס פרידמאן כי הוא תלמידו של הרבי מבעלזא זי"ע במשך של 65 שנה הוא רואה את עצמו חסיד בעלזא, ולא יאפשר לאיש בעולם לקחת זאת ממנו, אין לאף אחד את היכולת הזו והוא לא מוכן לוותר על השם בעלזא. הוא מסכים כי הגיע הזמן לסיים את המחלוקת, זו אינה נצחית, עברנו מספיק אלימות והרבה עגמת נפש ולא צריך שגם הדור הבא ימשיך במחלוקת הזו, אבל על בעלזא להבין כי ישנם תלמידים לרבי זי"ע מבעלזא ואלו זכותם המלאה להקרא חסידי בעלזא מפני שהם חסידי הרבי זי"ע מבעלזא
ובכל זאת, מה מוכן ר' אליש ענגלנדר לתרום לשלום, שהוא ישים שלט חדש על בית הכנסת שלו ויקרא מעתה בעלזא-מחנובקה, ועל פי ההסכם, רק לבעלזא ירושלים מותר להקרא בעלזא, ואילו חסידי מחנובקה הם יקראו בעלזא-מחנובקה
כאן זה מחזיק, ואם ר' פנחס פרידמאן יצליח להביא את האישור מירושלים אז המחלוקת הסתיימה וזו תיחתם עוד בטרם יעלה על המטוס בדרכו חזרה לירושלים, שני הצדדים יעשו מאמצים להכריז קבל עם ועולם כי אין עוד מחלוקת. בבעלזא ירושלים חילוקי דיעות, שמעון וואלף קליין רוצה מחיקת השם בעלזא מכל מקום בעולם, זה לטענתו שייך רק להם, על כך ר' אליש לעולם לא יסכים, הוא טוען כי הוא תלמידו של הרבי זי"ע מבעלזא ולא שמעון וואלף שמעולם לא למד אצלו
השעות הקרובות יכריעו, מחנובקה ור' אליש ענגלנדר הסכימו לפשרה כי הם לא ישתמשו יותר בשם בעלזא לבד אלא בשם 'בעלזא-מחנובקה' ועתה בעלזא צריכה אף היא לאשר זאת והסיפור נגמר
יצויין כי אין כל מחלוקת על נדל"ן או רכוש אחר, המחלוקת היא על השם בלבד
במחנובקה כבר מזמן יכלו לעשות שלום אבל האיש שמונע זאת הוא ר' אליש ענגלנדר שכוחו לא רק בכסף, אלא בכך שהוא רואה את עצמו תלמיד של הרבי מבעלזא זי"ע וחסיד בעלזא, ולמרות שהוא ממתנגדי הרבי הזה הוא כבר אז היה מן המורדים, הוא ממשיך לקרא לעצמו חסיד בעלזא, ועד כדי שבית הכנסת שלו באנגליה קרוי על שם 'בעלזא' בלבד בלי מחנובקה, הוא לא מוכן לוותר על הענין הזה בשום אופן
הוא לחץ שכך יהיה גם בישראל אבל ייאמר לזכותו של הרבי ממחנובקה שהוא לא רצה ללכת למלחמה ממש עם בן דודו והציע פשרה בעלזא-מחנובקה, אבל כידוע בעלזא לא הסכימו גם לזאת
עתה לאחר חדשים רבים של שיחות שלום ולאחר שנראה היה כי הכל כבר בדרך המלך, נשארה בעיה אחת והיא באנגליה האם ר' אליש ענגלנדר יתן יד לשלום או שמא ימשיך במחלוקת, ולשם כך נסע ר' פנחס פרידמאן החברותא של הרבי מבעלזא או יותר נכון המלמד שלו לשיחה עם ר' אליש ענגלאנדער
נביא לכם כאן בקיצור ממה שהתרחש בבית ר' אליש ענגלנדר ומתוכן השיחה. ר' אליש לא מתנגד לשלום בתנאי שהוא יכול להמשיך ולקרא לעצמו בעלזא, הוא אמר לר' פנחס פרידמאן כי הוא תלמידו של הרבי מבעלזא זי"ע במשך של 65 שנה הוא רואה את עצמו חסיד בעלזא, ולא יאפשר לאיש בעולם לקחת זאת ממנו, אין לאף אחד את היכולת הזו והוא לא מוכן לוותר על השם בעלזא. הוא מסכים כי הגיע הזמן לסיים את המחלוקת, זו אינה נצחית, עברנו מספיק אלימות והרבה עגמת נפש ולא צריך שגם הדור הבא ימשיך במחלוקת הזו, אבל על בעלזא להבין כי ישנם תלמידים לרבי זי"ע מבעלזא ואלו זכותם המלאה להקרא חסידי בעלזא מפני שהם חסידי הרבי זי"ע מבעלזא
ובכל זאת, מה מוכן ר' אליש ענגלנדר לתרום לשלום, שהוא ישים שלט חדש על בית הכנסת שלו ויקרא מעתה בעלזא-מחנובקה, ועל פי ההסכם, רק לבעלזא ירושלים מותר להקרא בעלזא, ואילו חסידי מחנובקה הם יקראו בעלזא-מחנובקה
כאן זה מחזיק, ואם ר' פנחס פרידמאן יצליח להביא את האישור מירושלים אז המחלוקת הסתיימה וזו תיחתם עוד בטרם יעלה על המטוס בדרכו חזרה לירושלים, שני הצדדים יעשו מאמצים להכריז קבל עם ועולם כי אין עוד מחלוקת. בבעלזא ירושלים חילוקי דיעות, שמעון וואלף קליין רוצה מחיקת השם בעלזא מכל מקום בעולם, זה לטענתו שייך רק להם, על כך ר' אליש לעולם לא יסכים, הוא טוען כי הוא תלמידו של הרבי זי"ע מבעלזא ולא שמעון וואלף שמעולם לא למד אצלו
השעות הקרובות יכריעו, מחנובקה ור' אליש ענגלנדר הסכימו לפשרה כי הם לא ישתמשו יותר בשם בעלזא לבד אלא בשם 'בעלזא-מחנובקה' ועתה בעלזא צריכה אף היא לאשר זאת והסיפור נגמר
יצויין כי אין כל מחלוקת על נדל"ן או רכוש אחר, המחלוקת היא על השם בלבד
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.