רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 31 במאי 2015

תחת איזו קטגוריה נופלים ״מחזיקי האייפון״

מאת הרב ישראל גולדמן

כבר כמה שבועות ירושלים מעוטרת בפסק הלכה של גדולי הרבנים, הקורא לפסול לעדות אדם שמחזיק אייפון.
* * *
תורה היא וללמוד אני צריך. עלעלתי בבוידעם שלי, נזכרתי קצת גמרא שלמדתי בישיבה (נבחנתי מאות דפי גמרא, וקיבלתי תעודה מ״ותלמידו בידו״. לא לזלזל) והחלטתי לבדוק את מקורות ״פסק ההלכה הזה״.
* * *
נתחיל את שיעור התורה.
* * *
משנה (סנהדרין דף כ״ד ע״ב):
״ואלו הן הפסולין (לעדות): המשחק בקוביה, והמלוה בריבית, ומפריחי יונים, וסוחרי שביעית״
ובהמשך המשנה:
״אמר רבי יהודה: אימתי? בזמן שאין להן אומנות אלא הוא, אבל יש להן אומנות שלא הוא - כשרין.״
* * *
אז תחת איזו קטגוריה נופלים ״מחזיקי האייפון״?
הגיתי בשאלה חמורה זו והגעתי למסקנה שהם שייכים לקטגוריה של ״משחק בקוביה״!
והנה ההסבר:
הגמרא המסבירה את סיבת פסילת ״משחק בקוביה״ לעדות: ״לפי שאין עסוקין ביישובו של עולם״. כלומר: הם לא עובדים! התכונה שהכי מאפיינת את מחזיקי האייפון, וכל כך רחוקה ממפרסמי המודעות!
* * *
ככל שאני מתבונן בזה מתחזקת אצלי המסקנה שבטוח שזו הסיבה! מה יכול כבר להיות?
״מלווה בריבית״?
עפעס…
אולי ״מפריחי יונים״?
ספק גזל? נו…
״סוחרי שביעית״?
נו. מה? באמת?
* *
מסקנה: הם לא עובדים! ואין להם אומנות! זו חטאם!
רק חבל שהרבנים לא כותבים את זה יותר ברור ומפורש. אני מכיר הרבה מחזיקי אייפונים שלא הבינו את הרמז. חבל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.