שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שבת
פרשת אחרי קדושים שנת תנש"א ,
סימן ח ,
בהתחלת פרשת אחרי מדובר אודות עבודת אהרן כהן גדול בקדש
הקדשים – בזאת יבוא אהרן אל הקודש גומר , מעין ודוגמא למצב הגאולה הוא – הכהן גדול
בקדש הקדשים , קדש הקדשים הוא המקום הקדוש ביותר בעולם , מקום שבו אלוקות האירה
בגלוי [ללא העלמות והסתרים , בו בזמן היה זה מקום גשמי בעולם הזה , והכהן גדול
נכנס לשם כנשמה בגוף [ לא כפי שהיה אצל נדב ואביהוא , רצוא בלי שוב ] ,מעין זה היה
בכל כהן , שבו בזמן שהכהנים הובדלו , , שנאמר ויבדל אהרן להקדישו קדש קדשים [
למעלה מעולם ] , עשה את עבודתו דוקא כנשמה בגוף בעולם , עולם שבו יש מקום להיפך
הטהרה – ודוקא שם מקיים הוא את הציווי [ בריש פרשת אמור ] אמור אל הכהנים בני אהרן
ואמרת אליהם לנפש לא יטמא בעמיו , ושלימות ענין הטהרה יהיה בגאולה האמיתי והשלימה
[ומעין הכנה לזה ישנו גם בזמן הגלות ,
שכהנים נזהרים מעניני טומאה , ויש לומר שזהו גם הכנה לשלימות הטהרה לעתיד לבוא ,
כולל על ידי זה שאמור גומר ואמרת – להזהיר גדולים על הקטנים ] , ונוסף על הזהירות
[ להזהיר] מהיפך הטהרה , היה כהן צריך לעשות עבודתו בבית המקדש [ קדושה ] לבוש
בבגדי כהונה , שהיו לכבוד ולתפארת [שלימות בגשמיות],
ועל פי זה יש לבאר, מדוע כהן ששימש מחוסר בגדים עבודתו פסולה, בזמן שבגדיהם
עליהם כהונתם עליהם, אין בגדיהם עליהם אין כהונתם עליהם – אף על פי שענינם דבגדי
הכהונה היה [בעיקר] לכבוד ולפארת [שלכאורה אין זה נוגע כל כך לעצם העבודה]?
אלא ששלימות העבודה במשכן היא בכך שתהיה בתכלית השלימות וההידור לכבוד ולתפארת ,
גם בגשמיות כפשוטה – באופן היפה ומכובד ביותר בכל עד – בגשמיות העולם, מנצלים את
כל האפשרויות דעולם הזה עבור העבודה בקדושה, ובשלימות – ענין הכהונה הוא אצל כהן
גדול [ שלבש שמונה בגדים ] , ועל פי זה אולי יש לומר הטעם לכך שהכהן גדול צריך
להיות גדול מאחיו , , בעושר – כיון ששלימות הקדושה דכהן גדול קשורה בזה שזה נמשך
בשלימות בכל עד בגשמיות העולם [ עושר ] , ועל פי המבואר במדרש [ על הפסוק בזאת
יבוא אהרן ] בכל שעה שהוא [ הכהן גדול ] רוצה ליכנס יכנס רק שיכנס בסדר הזה
[ בזאת ] – יש לומר ,
שמקומו האמיתי של הכהן גדול הוא ב [ דרגת ] קדש הקדשים , וכך יהיה בגלוי בגאולה
האמיתית והשלימה כשתהיה שלימות האדם והעולם וביטול כל הענינים ההפכיים [ מה שאין
כן לפני זה אין אנו כלים לזה בכל שעה ] , שאז תהיה שלימות הגילוי דהמשכת קדושה
בגלוי למטה [ בבית המקדש השלישי ] , דירה לו יתברך בתחתונים כנזכר לעיל ,
סימן ט ,
כבכל עניני התורה [ מלשון הוראה ] , גם בזה ישנה הוראה
לכל אחד ואחד מישראל , כל בני ישראל הם ממלכת כהנים ,כהנים גדולים , ובגלוי ובשלימות
יהיה זה בגאולה האמיתית והשלימה , ובמילא יש לכל אחד ואחד מישראל שייכות – כנשמה
בגוף – להקדושה דקדש הקדשים [ שלימות הקדושה ] וכפסק דין הרמב"ם לא שבט לוי
בלבד אלא כל איש ואיש , , אשר נדבה רוחו אותו , , הרי זה נתקדש קדש קדשים כולהו ,
ועל פי מדרש הנזכר לעיל שבכל שעה שהוא רוצה ליכנס יכנס , יש לומר שיש בכוחו של כל
אחד ואחד מישראל [ כפי שנמצא למטה נשמה בגוף ] להיות בדרגת קדש הקדשים , ויש לומר
שכך יהיה בפועל לעתיד לבוא , [ ויומתק על פי הסיפור בנביאים , שבזמן הסכנה החביאה
יהושבע את יואש [ שהיה מזרע הממלכה ] ומניקתו בחדר המטות , בעליית בית קדשי הקדשים
, ויהי אתה בית השם מתחבא שש שנים גומר , שמזה מובן , שבהיותו בקדש הקדשים היו לו
שם כל צרכיו הגשמיים , אכילה ושתיה ושינה , ויש לומר , כיון שבאמיתית הדברים הרי
מקומו של כל אחד ואחד מישראל הוא בקדש הקדשים [ כפי שיהיה בגלוי בגאולה האמיתית
והשלימה ] , אלא שזה התגלה בפועל – על ידי הירידה [
סכנה ] , על דרך עילוי הגאולה שבא על ידי העבודה בגולה ] , כמובן גם מהציווי [
ונתינת כח ] בהתחלת פרשת קדושים [ הפרשה שקראו בשבת זו ביחד עם פרשת אחרי ] – קדושים
תהיו כי קדוש אני , בהיותו נשמה בגוף בעולם הזה הגשמי [ ששם שייך הציווי דקדושים
תהיו , הוו פרושים ] – נמצא יהודי במצב של קדושה , עד הקדושה הכי נעלית דקדושתו של
הקדוש ברוך הוא , כפירוש החסידות על דרשת חז"ל יכול כמוני , תלמוד לומר כי
קדוש אני – יכול כמוני בניחותא , בדרגת הקדושה דקדוש אני ,
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.