רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 22 באפריל 2015

משיחת כ"ק אדמו"ר שבת אחרי קדושים תנש"א

הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א

שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת אחרי קדושים שנת תנש"א ,
סימן ח ,
 בהתחלת פרשת אחרי מדובר אודות עבודת אהרן כהן גדול בקדש הקדשים – בזאת יבוא אהרן אל הקודש גומר , מעין ודוגמא למצב הגאולה הוא – הכהן גדול בקדש הקדשים , קדש הקדשים הוא המקום הקדוש ביותר בעולם , מקום שבו אלוקות האירה בגלוי [ללא העלמות והסתרים , בו בזמן היה זה מקום גשמי בעולם הזה , והכהן גדול נכנס לשם כנשמה בגוף [ לא כפי שהיה אצל נדב ואביהוא , רצוא בלי שוב ] ,מעין זה היה בכל כהן , שבו בזמן שהכהנים הובדלו , , שנאמר ויבדל אהרן להקדישו קדש קדשים [ למעלה מעולם ] , עשה את עבודתו דוקא כנשמה בגוף בעולם , עולם שבו יש מקום להיפך הטהרה – ודוקא שם מקיים הוא את הציווי [ בריש פרשת אמור ] אמור אל הכהנים בני אהרן ואמרת אליהם לנפש לא יטמא בעמיו , ושלימות ענין הטהרה יהיה בגאולה האמיתי והשלימה        [ומעין הכנה לזה ישנו גם בזמן הגלות , שכהנים נזהרים מעניני טומאה , ויש לומר שזהו גם הכנה לשלימות הטהרה לעתיד לבוא , כולל על ידי זה שאמור גומר ואמרת – להזהיר גדולים על הקטנים ] , ונוסף על הזהירות [ להזהיר] מהיפך הטהרה , היה כהן צריך לעשות עבודתו בבית המקדש [ קדושה ] לבוש בבגדי כהונה , שהיו לכבוד ולתפארת     [שלימות בגשמיות], ועל פי זה יש לבאר, מדוע כהן ששימש מחוסר בגדים עבודתו פסולה, בזמן שבגדיהם עליהם כהונתם עליהם, אין בגדיהם עליהם אין כהונתם עליהם – אף על פי שענינם דבגדי הכהונה היה [בעיקר] לכבוד ולפארת [שלכאורה אין זה נוגע כל כך לעצם העבודה]? אלא ששלימות העבודה במשכן היא בכך שתהיה בתכלית השלימות וההידור לכבוד ולתפארת , גם בגשמיות כפשוטה – באופן היפה ומכובד ביותר בכל עד – בגשמיות העולם, מנצלים את כל האפשרויות דעולם הזה עבור העבודה בקדושה, ובשלימות – ענין הכהונה הוא אצל כהן גדול [ שלבש שמונה בגדים ] , ועל פי זה אולי יש לומר הטעם לכך שהכהן גדול צריך להיות גדול מאחיו , , בעושר – כיון ששלימות הקדושה דכהן גדול קשורה בזה שזה נמשך בשלימות בכל עד בגשמיות העולם [ עושר ] , ועל פי המבואר במדרש [ על הפסוק בזאת יבוא אהרן ] בכל שעה שהוא [ הכהן גדול ] רוצה ליכנס יכנס רק שיכנס בסדר הזה          [ בזאת ] – יש לומר , שמקומו האמיתי של הכהן גדול הוא ב [ דרגת ] קדש הקדשים , וכך יהיה בגלוי בגאולה האמיתית והשלימה כשתהיה שלימות האדם והעולם וביטול כל הענינים ההפכיים [ מה שאין כן לפני זה אין אנו כלים לזה בכל שעה ] , שאז תהיה שלימות הגילוי דהמשכת קדושה בגלוי למטה [ בבית המקדש השלישי ] , דירה לו יתברך בתחתונים כנזכר לעיל  ,
 סימן ט ,
 כבכל עניני התורה [ מלשון הוראה ] , גם בזה ישנה הוראה לכל אחד ואחד מישראל , כל בני ישראל הם ממלכת כהנים ,כהנים גדולים , ובגלוי ובשלימות יהיה זה בגאולה האמיתית והשלימה , ובמילא יש לכל אחד ואחד מישראל שייכות – כנשמה בגוף – להקדושה דקדש הקדשים [ שלימות הקדושה ] וכפסק דין הרמב"ם לא שבט לוי בלבד אלא כל איש ואיש , , אשר נדבה רוחו אותו , , הרי זה נתקדש קדש קדשים כולהו , ועל פי מדרש הנזכר לעיל שבכל שעה שהוא רוצה ליכנס יכנס , יש לומר שיש בכוחו של כל אחד ואחד מישראל [ כפי שנמצא למטה נשמה בגוף ] להיות בדרגת קדש הקדשים , ויש לומר שכך יהיה בפועל לעתיד לבוא , [ ויומתק על פי הסיפור בנביאים , שבזמן הסכנה החביאה יהושבע את יואש [ שהיה מזרע הממלכה ] ומניקתו בחדר המטות , בעליית בית קדשי הקדשים , ויהי אתה בית השם מתחבא שש שנים גומר , שמזה מובן , שבהיותו בקדש הקדשים היו לו שם כל צרכיו הגשמיים , אכילה ושתיה ושינה , ויש לומר , כיון שבאמיתית הדברים הרי מקומו של כל אחד ואחד מישראל הוא בקדש הקדשים [ כפי שיהיה בגלוי בגאולה האמיתית והשלימה ] , אלא שזה התגלה בפועל – על ידי הירידה      [ סכנה ] , על דרך עילוי הגאולה שבא על ידי העבודה בגולה ] , כמובן גם מהציווי [ ונתינת כח ] בהתחלת פרשת קדושים [ הפרשה שקראו בשבת זו ביחד עם פרשת אחרי ] – קדושים תהיו כי קדוש אני , בהיותו נשמה בגוף בעולם הזה הגשמי [ ששם שייך הציווי דקדושים תהיו , הוו פרושים ] – נמצא יהודי במצב של קדושה , עד הקדושה הכי נעלית דקדושתו של הקדוש ברוך הוא , כפירוש החסידות על דרשת חז"ל יכול כמוני , תלמוד לומר כי קדוש אני – יכול כמוני בניחותא , בדרגת הקדושה דקדוש אני ,
בברכת התורה משולם צפניה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.