רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 25 ביוני 2013

מונולוג מרטיט של גרושה, חסידת גור

שלום ר' חיים,
אני לא יודעת אם תסכים לתת פומבי למכתב שלי, כי זה לא כ"כ מקובל אצלנו שאשה כותבת מכתבים (כל הבלוגים שלך עוסקים בעיקר סביב גברים, וכמעט אין מקום לנשים. אבל אני, כאשה, אין לי זכות ביטוי???). אך זהו קרש ההצלה האחרון שלי בעולמי שהוחשך ברגע ונחרב באבחה פתאומית.
אני לא רוצה להיחשף, ולא מעוניינת לפזר הרבה פרטים שיסגירו אותי, אך אני גרושה די טריה עם ילדים, מתוסכלת ומבולבלת, לא יודעת מיהו אוהב ומיהו אויב ואורב.
אני כותבת שורות אלו בדמע ובלב פצוע ושותת דם, מי שלא עבר בחייו את מסלול היסורים של אשה גרושה לא יבין זאת לעולם.
לצערי הרב, לפני תקופה נחרב עלי עולמי, ומסיבות שלא אפרט כאן נאלצתי לפרק את החבילה ולהתגרש מבעלי, אין בלבי מאומה על בעלי, ולא התגרשנו מחמת שלא הסתדרנו, ואני רק יכולה לומר שמצב זה הופך את הגירושין לבלתי ניתנים להכלה, כי אנו לא שונאים את זה זה.
אבל מה שתסכל אותי יותר מכל, היא העובדה שבאופן אוטומטי השטיבל של בעלי (לשעבר) התגייס לעזרתו, ואילו אני נותרתי גלמודה לבדי בעולמי, לבדי זה לא כ"כ מדויק, כי אני מטופלת בשני ילדים טהורים, שפרשייה כואבת זו לבטח תותיר עליהם את חותמה. אללי לי.
בנוסף לכך, משפחתי והורי שיחי' אינם יכולים לסייע לי ולתמוך בי, מכל מיני סיבות, ומה שקרה שכל מיני עסקנים דחפו את עצמם "לעזור" לפרשה, כאשר בעיקר הם מתחשבים בבעלי ומנסים שהוא ייצא טוב מכל הסיפור הזה. אך מה איתי? אני בת גרים?
כל הקהילה, הגבאים, העסקנים, גבאי הצדקה, וכן גוזרי קופונים למיניהם תחבו את אפם בסיפור הצהוב הזה, אך באופן אוטומטי באו לעזרת בעלי. ואנוכי בודדה וחלשה, מבלי משענת, שהחיים לא הסבירו לי פנים, אנה אני באה? ניסיתי ליצור קשר עם בית האדמו"ר שליט"א, עם גבאים ומשמשים בקודש, אך נתקלתי בקיר אטום, ולא היה מענה לזעקתי האילמת.
ניסיתי את כל הדרכים האפשריות אולי בכל אופן אצליח להיכנס לרבי שליט"א, או למצער לשלוח אליו שליח שישטח לפניו את צרותיי ואזכה לקבל עצה והדרכה וכתף תומכת, כי לבעלי לשעבר כולם עוזרים, כולל הרבי שתמיד שמעתי על לבו הרחום ועל המופתים שמתגלגלים מתחת השלחן שלו. האם לא יוכל למצוא מזור גם למכאוביי?
חברות אמרו שלי שאחפש חסידות אחרת. ואני ממש לא מעוניינת כי כל חיי חונכתי על ברכי חסידות מפוארת זו, ואני נושמת ומרגישה את הרעיונות והאידיאלים שלה. ואני לא מבינה למה ומדוע לא להישאר במקום הקדוש והיפה הזה. ואכן יש מחברותי שמסתכלות עלי כתמימה וצדיקה יתר על המידה.
אני חשה, כי אין אוזן שתסכים לשמוע את זעקותיי ושעוותי, ואין לב שאוכל לתנות לו את צערי ושיאות לספוג את דמעותיי.
חלילה אני לא באה בטענות לאף אחד, ולא מטילה ספק בשום רעיון עליו חונכתי ובו אני מאמינה בכל נימי ליבי, אך נדמה לי גם שאני משלמת את מחיר הגודל של החסידות, אז מי אמר באמת שכדאי לנו להיות כ"כ גדולים, ושהאדם קטן ייאבד בתוך כל החסידות העצומה הזאת?
אני לא מאמינה לעצמי שעולות לי בראש מחשבות כאלו, כי כל שנות נעוריי נשבתי במיתוס הסוחף הזה שהחסידות שלי לא תתחלק לעולם (יש איזה ווארט שהמורה אמרה פעם בכיתה בעניין). אך עכשיו בגלל המשבר האיום שאני עוברת, פתאום צצות לי כל מיני מחשבות שמעולם לא העלתי על דעתי, ופתאום אני מוצאת את עצמי אבודה ומתוסכלת, ואני שואלת, אולי כן צריך לחלק את החסידות הגדולה הזאת לכמה חסידויות בגודל סביר, וכך כל אחד יוכל לזכות יותר לתשומת לב (יתכן גם שכל מי שמונעים את זה, מונעים משאיפות פוליטיות ואינטרסנטיות שמפחדים לאבד חלק מהשררה שלהם כאשר גור תהיה מחולקת לכמה חצרות).
מי אמר שזה נכון וחכם להיאחז בקרנות המזבח בעקשנות מיותרת וטיפשית וקטנונית? מי אמר שזאת גאווה לא להתחלק? ומהיכן צמחה המסורת הזאת שגור לא תתחלק לעולם עד ביאת המשיח? וגם לא חייב להיות מריבות, ניתן להיפרד ולהתחלק לחיים ולשלום, בלי מלחמות, וכל אחד גם יוכל למצוא את עצמו ולהתחבר לדרך שיותר מתאימה לו וקרובה לליבו.

26 תגובות:

  1. אני מצטערת לזעזע את עולמך שכבר ספג מכות קשות,אבל כגורית את צריכה לדעת שחסידות זאת שיכת אך ורק לגברים אנחנו הנשים מקבלות יחס נוראי
    מיום הולדתינו ,ותפקידנו לשרת את האידאולוגיה המטורפת שנקראת גור,
    אני כמוך עברתי מסכת יסוריים והרגשתי כמו חרק מעוך,בלי שום זכויות.
    הצעתי לך כן חפשי דרך אחרת של אמת,וצדק אהבה ורעות ולא דרך מאוסה ונוראה
    שמתפקדת כמו כת שבינה לבין היהדות אין שום דבר משותף.
    כן הגיע הזמן להתפכח לתת לילדיך עתיד אמיתי,תצילי את עצמך,
    וכל הפיתרונות לחלוקת החצר אינם יובילו לשם תוצאות כי שורש הרע נמצא באידאולוגיה עצמה
    תאמיני לי יש יהדות אחרת תיפקחי את העינים, ועולמך ישתנה ללא הכר, ולטובה.בהצלחה
    מגורית שלא פחדה לבחור באמת

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני חשבתי לכתוב לך כמה שורות בזו הרוח.
      תכלעס. תאספי את השברים התנערי ומעפר קומי והושיעי את עצמך.
      זכרי שגם אם תתלשי במר צערך את שערת ראשך האחרונה לא תמצאי חמלה, בכת בה גדלת אין כזה מוצר. ובכלל, הרביים לא פה ולא שם יושבים על כסאותיהם כדי לעזור למאן דהוא, החסידעס שאת נאמנה לה היא תת תרבות עלובה ומרושעת על הווארט'ס השארפו כמו הגלאטו שכוללם קשקושי שכל ורוע רוח ולא אמורים לעזור לאיש מלבד אדוני הכת.
      אבל את לא זקוקה לשום חמלה אם רק תחכמי על האינדוקטרינציות ועכבות ההיגיון שגדלת עליהם כי תמצאי בחוץ עולם רחב בו אדם נבון הבריא בנפשו יכול לעזור לעצמו.
      די, תפסיקי להזין את כלבים הקורעים מבשרך ותמצאי חיים.
      ב א ח ר י ו תת

      מחק
  2. לגרושה הטריה, סיפורך ממש מזעזע, והוא לבטח סיפורם של נשים רבות נוספות בחסידות.
    כמו שהציעו חברותייך, אין לך מה לחפש בחסידות כזו.
    הייתי ממליץ לך לעבור לחסידות יותר ליברלית כמו חב"ד, שם יש יחס מצוין לנשים, להתפתחותם וצמיחתם.
    תבואי לשבת בכפר חב"ד ותביני על מה מדובר.

    השבמחק
  3. כיום גור זה לא חסידות זה מפלגה (מאפיה)
    כל גורי חוץ מקופת חולים שקוראים לזה גור יש לכל אחד רבי אחר או כדומה שמתייעץ איתו ועוד...

    השבמחק
  4. חחחחחחח אני מאוד מאמין לסיפור הנה מצאת חיים יעזור לך מעכשיו חחחחחח

    השבמחק
  5. אם את חייבת להישאר במסגרת של חסידות או משהו כזה, עדיף לך להישאר במקום שבו גדלת ואנשים מכירים אותך.

    אם את מרגישה מוכנה לחיים עצמאיים, תעברי למקום אחר ותנסי להתחיל חיים חדשים (בדרך התורה כמובן) בלי תלות באף חסידות לטוב ולרע.

    בהצלחה.

    השבמחק
  6. הפוסט הזה נכתב ע"י אשה, כמו שאני חיים שאולזון...

    יש איזה "ווארט" שהמורה אמרה.

    אשה לא כותבת כך בחיים.

    השבמחק
  7. the name of the lady who wrote the letter as wel as the comments is chaim shaulson

    השבמחק
  8. בכיתי ממש. רחמנות... לכי להיות ליברלית... מה אעשה ולי נראה שגבר כתב את התגובות.
    כאשה , עלי לומר לך, בבקשה תבקשי ממשפחתך לעזור לך, אח, גיס אבא, כל אחד יכול להעביר קוויטל ממך לרבי או תתקשרי לרבנית,אפילו בטלפון, או דרך מדריכת הכלות שלך. הסיפור נראה משונה,וכלל לא שייך לגודל החסידות. ותמיד תוכלי לפנות לר' יצחק ברוידא בטלפון שמופיע בכל אלפון גוראי 0573100100 הוא עונה לנשים וגם מחזיר תשובה מהרבי.
    הסיפור שלך לא אמיתי ולא הגיוני!!!
    אגב, אולי ר' חיים תפרסם הנחיות איך מסתדרים עם הפרופיל בתגובה?

    השבמחק
    תשובות
    1. לרבנית כבר שנים שלא ניתן להגיע ישירות, אלא לאחר סינוני המערכת. לאחר שגילו בשעתו שיש שפנו אליה לאחר שבעליהן וכדומה סבלו מנחת זרועו של בעלה והמערכת והתחננו לפניה להשפיע עליו, נחסמה הגישה אליה. היא בכלוב של זהב.

      מחק
  9. אני חסידת מודזיץ, ואם אני צריכה משהו מהרבי שליט"א שלנו אני יכולה לדבר איתו ישירות. היה לי מקרה שרציתי לדבר עם הרבי אבל הוא היה מחוץ לעיר וני התקשרתי אליו והוא דיבר איתי כשווה. הרבי (כשהיה עוד ראש ישיבה) אפילו התארח אצלי בשבת וישבנו איתו באותו שולחן (עם הרבנית כמובן). אני אף פעם לא הבנתי את היחס "הקר" כלפי נשים בגור! ויש לי המון שכנות גור

    השבמחק
    תשובות
    1. דווקא מה שאת כותבת זה פתח לכל החולות הרעות!
      עדיף שאדמורי"ם לא יקבלו נשים ולא יקרה להם מה שקרה לרב ברלנד מצגר וכו' ואני בטוח שהרשימה עוד ארוכה רק משתיקים את זה כמו הרבה דברים בציבור החרדי!
      ולכן למרות שאני לא חסיד של השיטה של גור אבל זה שהאדמורי"ם לא מקבלים נשים זה מבורך הם גם בני אדם גם להם יש יצרים והם צריכים לשמור על עצמם!

      מחק
  10. אולי הגיע הזמן שלא נתייחס למעבר מחסידות לחסידות כהמרת דת ?!
    או אפילו רח"ל להיות ליטאי.
    הקבוצות החסידיות הינן מועדונים חברתיים, כמובן במובן הטוב של המושג, כך שאם המועדון הזה לא מתאים לך מאיזו סיבה שתהיה, עבור למקום אחר!
    חיזרו לשפיות! אף אדמו"ר אינו מלאך, ישנם יותר, וישנם פחות, וישנם גם מינוס..., כיף לך אצלו? נהדר. לא כל כך נעים? תגיד שלום ולך.

    השבמחק
  11. לא חייבת לעבור דווקא לחב"ד, למרות שאני שייך לשם.
    רוב החסידויות נותנות יחס ל כבוד לנשים במסגרת ההלכה, ואף אחת מהן לא דומה ליחס המחפיר שחסידי גור נותנים לנשותיהם.

    השבמחק
  12. חישוב פשוט כמה הסיפור הזה הזוי:
    אם המשפחה שלה נגדה, אז ניתן להבין מה היא ומי היא.....
    ואם המשפחה שלה בעדה, כל אחד מהם יכול היה להכנס לרבי עם קוויטל או בע"פ ולדבר בענין.
    אז להוא (לא היא) שכתב את זה כדי להיכנס בגור (אצל שאולזון זה ללא מאמץ בכלל), צחק לך בבית חופשי. לקח זמן אבל בסוף הבנו את הבדיחה ואנו גם צוחקים......

    השבמחק
  13. מי שעיניו בראשו ושכל בקודקודו רואה ומבין שזה לא אישה כתבה את זה אלא גבר (רק חסיד גור יבין מהסיגנון ומהנוסח שזה סיפור מבוים). זה לא נכון שבגור יש יחס מחפיר לאישה, אלא יש את החומרות וההקפדות והמנהגים שיתקבלו במשך הדורות (ודרך אגב חלק גדול מהחסידים לא חיים לפי כל ההנהגות, ההוראות הם כלליות). מי שלא טוב לו יש היום ב"ה הרבה אלטרנטיבות. נכון שיש סיפורים מזויעים למיניהם "כמו שיש בכל מקום" אבל זה לא קשור לחסידות זה ענין של כל אחד והמידות שלו והבן אדם לחבירו (ובד"כ גם בינו לבין חבריו הוא לא מסתדר). מה לעשות שיש אינטרסנטים שיש להם ענין לפלג ולהשחיר את גור ומפיצים כל מיני "באבע מיישעס" (כמו הסיפור הנ"ל)ומנפחים כל דבר לממדים מפלצתיים.

    השבמחק
  14. אני לא חסיד גור אבל מרגיז אותי הצביעות כאילו ואצל הליטאים או בחב"ד אין התעללויות וסיפורים זוועתיים. זה שהולכים יחד ברחוב ומחייכים זה לזה ברחוב זה לא אומר כלום. (פשוט אין מי שיפרסם את הסיפורים האלו וד"ל). יוצא לי בעבודתי להיפגש עם זוגות מכל גווני האוכלוסיה ודווקא ההתרשמות שלי הפוכה נכון שהגורים לא יושבים צמודים זה לזה ולא מחייכים זה לזה אבל היחס וההתחשבות כן וגם הביישנות זה משהו שכדאי לשים לב אליו.

    נ.ב. שוב זה לא שאין דברים שצריכים טיפול ותיקון.

    השבמחק
  15. את ממש ביפ
    מה את מתחננת לעזרה ממי קומי על רגליך
    התגרשת יופי מה עכשיו תחי כמו מסכנה פושטת ידים
    לכי משם ומהר
    כולם יודעים כולל המורה עם הווארט
    שזו חסידות של גברים בלבד
    ואגב לכן השטיפות מח האלה
    בברסלב יתחתנו איתך אפילו שאת גרושה
    סליחה על האמת בפרצוץ
    את פשוט כזו שטופה שאת ההית חייבת כאפה מצלצלת כדי לנער
    מעלייך את הגועל של גור

    השבמחק
  16. אללי סופרת חדשה מפציעה בציבוריות החרדית,!!!
    מה מדאיג את הגרושה הטריה.? הגודל של החסידות,!!!
    מה את באמת חושבת שאנחנו מטומטמים כמו חיים שאולזון.?
    שזו תהייה הדאגה של כל גרושה,גם אם יחלקו את גור לכל הבנים עדיין לא יוכלו לתת לך את התצומת לב האישית שחיים שאולזון על הלב המרטיט והמורטת מוכן לת לך.....
    לכל העורבים שהתנפלו על הפגר ודואגים ''למסכנה'' חפשו לעצמכם חיים אחרים
    היא כותבת שטוב שם, אף אחד לא צריך עצות של אנשים עם דעות קדומות ,,!!!


    השבמחק
  17. אללי לי כזאת כתיבה יפה לצרה כזאת גדולה,
    צדקת שכמותך כך אומרים החברות לא הצלחת להשיג את הרבי ומיד פנית לצדיק חיים שאולזון,,,,,,,,למה לא לשרה איינפלד היא יכולה לסדר לך עזרה לכל לילה בנפרד,,,,

    השבמחק
  18. אם למצוא שידוך היה יותר קל הייתי עוזב כל התועבה שמביא כל המכשירים וכל התועבות שמתבקש בגלל התועבות להחזיק המכשירים יש לי 3 מכשירים ועוד 2 בדרך

    השבמחק
  19. גור בימינו היא כת מיסטית אכזרית, ומי שאינו ממושמע עד הסוף, ואין הבדל בין גבר לאשה, אחת דתו!!!

    עצתי התרחקי כמטחווי קשת מהצו'לנט של גור דהיינו המעגל הפנימי האכזרי והפנאטי, מהמקורבים והמשפחה הקרובה של הרבי, הרודנים הצעירים "ריידנערס" בלע"ז למיניהם, ותחיי את חייך כפי שהוריך חינכו אותך, כמו שעוד אלפי חסידי וחסידות גור עושים זאת כיום, ואז ייטב לך.

    השבמחק
    תשובות
    1. אמת ויציב, המשכיל בעת הזאת ידום, נקווה שבקרוב ההנהגה תוחלף והכל ישתנה לטובה בעז"ה.

      מחק
  20. בחורציק גור לא תחולק ממה נפשך אם אתם טוענים ששיקולי אגו מניעים את העניין אז הלכת כמה וכמה אחריי. ניסיונות הכפיה הבוטה שלכם,,,,,,,,
    אתם הרי יודעים שבכל מקום הקטן ביותר ישנם מחלוקות אז למה לפרק חסידות עם מריבה אחת ולהפוך את זה לעשרה חסידויות עם עשר מריבות.???
    על הגאווה של מנהיג אחד קראנו רק לאחרונה ,כולם קדושים ,למה תתנשאו,
    אני מבין שזה חלק משיטות החשיבה של עיון החלק של פיקחות,,,,,
    מה עוד לומדים אצלכם בעיון.?
    אתם לא רוצים ללכת למקומות קטנים יותר כי אתם אוהבים את החסידות הזאת,אבל ברגע שהיא תחולק היא תהפוך לביוק כמו חסידות נדבורנא או ויזניץ היא תאבד חלק מהייחודיות שלה שעליה אתם לא רוצים לוותר.
    תמצאו לכם חיים ולא יזיק לכם לפתןח ספר אתם לא מסוגלים להתמודד אפילו עם טענות של בקיאות קו''ח עיון.

    השבמחק
  21. מי שעובר על הידיעות כאן באתר יש לו מסקנה אחת. להוריד את הזופיצע והפאה וד"ל.

    השבמחק
  22. לשני המגיבים הראשונים, בין דבריכם רואים דאגה ונסיון לעזור, אך העצה למציאת בית חסידי אחר היא החטאת המטרה ואולי פגיעה בכותבת הפוסט.
    לא מחליפים בית ברגע אחד! ולו גם בגלל התעללות המערכת. (עזבו אותכם מדרך בעבודת ה' נאמר שאין הבדלים) לכל חצר קודי דיבור והתנהגות שונים ולא קל להכירם ברגע, ומה עם תחושת אשה שעוברת מחנה רק כדי לקבל כתף? זה כשלעצמו פוגע נפשית.
    האשה גדלה בדרך גור ורוצצה להמשיך את חיה שם, אין לה שנאה לדרך הגוראית, היא כאובה מצורת ההתנהלות, וככזו הכאב שלה הרבה יותר גדול ועצום, כי היא רוצה להיות במקום והיא מרגישה דחויה, וזה מה שמאוד עצוב בסיפור.
    על פניו מכתבה נראה יותר כטפיחה על פני העסקנות ודרך החשיבה הגוראית, ולזעוק את זעקתה, ולא לחפש עצות לחיים טובים יותר, התחושה מהמכתב שהיא יודעת היכן החיים הטובים שלה הם ממש קורבים אליה רק שלא נותנים לה להגיע לשם וזה עצוב מאוד.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.