רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 30 ביוני 2013

הופסק ציד המכשפות במודיעין עילית

מאת שלמה מרקוביץ

במודיעין עילית היה קיים במשך שנים סוג מסויים של "ציד מכשפות", כל בית כנסת שמונה שם רב הדבר היה צריך לאישורם והסכמתם של אי אלו "מחבלים", כאשר כל מינוי של רב שלא היה "בעל השקפה" (כלומר "מחבל מוצהר"), היה גורר אחריו הקמת בית כנסת שכונתי מתחרה, עם "רב" מקביל כמובן. כאשר הפשיעה של חברות הבניה בעיר, שלא סיפקו שטחים בתי כנסת ראויים, משחקת לידיהם הטמאות של אותם רשעים, משום שבתי הכנסת השכונתיים צפופים ודחוקים, ועל כן, על אף שבתי הכנסת המחבליים מטבעם לא אהודים, הם מצליחים לגרד מניין מאלו שמואסים בצפיפות ובדוחק בבתי הכנסת השכונתיים. כך הוקמו בתי הכנסת "משכן קורח", "היכל הגרים", "קהילת קצות החושן" ועוד, אשר כל הקמתם הייתה בכדי לקרוא תיגר על רבני העיר ומנהיגיהם.
כך גם תיכננו מחבלי האיזור החדש שנבנה, רחוב "חזון דוד". לאחר שהאיזור אוכלס בכמה מאות משפחות החליטו להקים בית כנסת "מתחרה", הם פנו למנהל חיידר באיזור בבקשה להעמיד לרשותם קראוון לתפילות בשבת, מאחר ו"צר המקום מהכיל...". המנהל לתומו, הזקוק לאהדתם של תושבי המקום בשל "תחרות החיידרים" האיזורית, הסכים להעמיד את הקרוואן לרשותם של תושבי "חזון דוד" לתפילות השבת.
לא חלף זמן רב, ומנהל החיידר שהבין כי הוא נפל קרבן לתעלולי המחבלים, והוא בסיכון שמתחריו יועדפו עליו, בגלל סיועו לתנועת החבלה. מיהר להידבר עם רב בית הכנסת, וסיכם עמו כי הקרוואן הנ"ל יועמד לטובת בית הכנסת השכונתי האיזורי, ל"בית שני", תחת פתיחת בית כנסת חתרני.
בימים כתיקונם, עת השליטה הייתה בידי נתי גרוסמן וחבר מרעיו, כל פתיחת בית כנסת כזה הייתה מגובה בהגנתו ובסיועו באמצעות הלחצים שהפעיל על האנשים ה"נכונים", באמצעות עיתונו.
אשרינו שזכינו!!!

תגובה 1:

  1. "משכן קורח"? שם יפה! מה בענין "חזון לבן הארמי" "בית עמלק", "משכן האדומי"?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.