רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 4 בנובמבר 2012

מכתב: דארג - לא נשכח, ולא נסלח

מכתב מחסיד דארג:


שלום הרב שאולזון.
כפי הנראה אתה משמש המקום היחיד בו ניתן היום לספר על עוולות המתרחשות ממש מתחת לאף בציבור החרדי. בחלק מהפוסטים המתפרסמים אצלך ניתן להרגיש את משא הקושי, הצער והדמעות שחיפשו מוצא במשך שנים רבות במגזרים רבים אצלנו, ניתן לומר שאתה משמש כפה לכל אלו הסובלים תחת יד עריצה ולא העזו לספר את סיפורם.

לאחר לבטים, נדמה לי שגם סיפורי ראוי לו שיתפרסם אצלך, בכדי לחשוף עוד חצר חשוכה ואכזרית  שנבנתה על גבם של נדכאים.

משפחתי שייכת לאחת החסידויות המפוארות בארץ הקודש. בצעירותי, לפני יותר משני עשורים, עדיין לא הייתה ישיבה הראויה לשמה בחצר אליה משתייכת משפחתי, בשל כך ובשל סיבות נוספות שלח אותי אבי שיחי' ללמוד בישיבה קטנה בישיבת "חוג חתם סופר" בבני ברק. הישיבה הוקמה ע"י הגאון הצדיק הרב אונגר זצ"ל שהיה איש מיוחד דיין ותלמיד חכם, שהקים אותה כזכר לאביו ולמשפחתו שנהרגו בשואה. הוא עצמו היה ניצול שואה שלא זכה לפרי בטן, והישיבה הייתה כל חייו ועולמו.

הישיבה הייתה נייטרלית וכלל חסידית עם רמה לימודית גבוהה, ובשל כך נשלחתי לשם ללמוד. בישיבה שימש אז כמשגיח יהודי בשם ישראל משה רוזנפלד שעבר אליה לאחר ששימש כר"מ בישיבת בעלזא וסולק משם כפי הנראה על ידי האדמו"ר מבעלזא, מפני שניסה לייצור "חצר" סביבו.
תוך זמן די קצר הבנתי שמשהו לא ברור מתרחש סביבי. במקום שהישיבה תתנהל כפי שהיא אמורה להיות. היא שמשה ככר נרחב עבור רוזנפלד כדי למשוך אחריו את הבחורים. הוא הביא עמו קבוצת בחורים ואברכים צעירים שאותם הכיר מגלגוליו הקודמים, והם היו עושי דברו. השלטת טרור כנגד כל מי שרק העז לפקפק בסגולותיו של "מרן המשגיח" (כפי שחוייבו כולם לכנותו)

כל התנהלותו הייתה כשל  דיקטטור  כשהוא דוחק לפינה את הרב אונגר בשלל צורות מגונות. זה היה מחזה די רגיל לראות את ההילה שיצר סביבו כשהוא מוצץ מבחורים צעירים ותמימים את תום ילדותם.  הנוהל היה שהיה צריך לספר לו בפרוטרוט את כל המחשבות, ההרהורים, והמעשים שעשו... כאשר ברור שהוא מנצל את פחדיהם ובעיותיהם של בחורים צעירים בנושאים רגישים... כדי ליצור בו תלות.

אוי ואבוי היה למי שהעז לחשוב על אי ציות מוחלט וכניעה טוטלית אליו, אחד דתו הייתה להתעללויות ומסעות רדיפה אכזריים על ידי שליחיו של רוזנפלד. אני יודע בוודאות שרבים מאד עברו את מסכת הייסורים שהתנהלה בצורה מתוחכמת ומחושבת תחת שרביטו. הייתה מערכת טרור והפחדה וחקירות על כל בחור ש"נחשד" בחוסר נאמנות על ידו, כשהוא עצמו מפקד ומנחה ואף שותף בחקירות ודרישות אודות כיסי התנגדות אצל הבחורים.

זכור לי על בחור שאביו רצה שיעבור לישיבה אחרת אליה השתייך, הוא נקרא אחר כבוד אליו ושם בחדר הסגור אמר לו את כל וידוייו כשהוא מפעיל עליו לחץ פסיכולוגי עצום להישאר אצלו...  אני זוכר את טקסי ההשפלה הפומביים אותם עברו אלו שנחשדו כחתרניים תחתיו. והמדובר היה על בחורים בגילאי 13-16!!! גם אני "זכיתי" למנת טרור והפחדה ואיומים בדברים שכבחור בן 14 איני יכול לשכוח. זה מלווה אותי שנים רבות וגרם לי להמון סבל בתחומים אחרים בחיי.

לאט לאט יצר הוא קבוצה סגורה ומסוגרת שרבים מתוכה נתקו קשר עם הוריהם תוך כדי שהם מוסתים על ידו לא לשמוע בקולם ולא להתחשב בדעתם. כפי הידוע לי ישנם עד היום שנים רבות אחרי הורים רבים שילדיהם עזבו את דרכם והלכו שבי אחריו למרות כל התחינות הבכיות והבקשות.

בשלב כלשהו המשיך הוא את הישיבה הקטנה לישיבה גדולה, וכאשר הבין שלא יוכל להשתלט על ישיבתו של הרב אונגר, עזב בטריקת דלת את הישיבה עם כל הבחורים והפך לאדמו"ר מדארג (שם שמצא אי שם אצל אחד מסבי אשתו) כמובן שצעד זה גרם לצער שאי אפשר לתארו עבור הרב אונגר שאסף את כל תלמידיו ודיבר איתם דברים איומים על מה שעולל לו, כשהוא מכנה אותו כ"נחש". מאז הפך הרב אונגר לשבר כלי כשכל מפעל חייו קרס.

מזה כמה שנים שהוא מתנהל כאדמו"ר לכל דבריו ומנהל חצר המתנהלת ככת סגורה, תוצאת שנים של דיכוי וסגירה, חשוב לי מאד שלא יישכחו אותם מעללים איומים שהוא ביצע בדרך לכיבוש היעד. אני מניח שיהיו רבים שיוסיפו בעניין, הם מסתובבים ככל הנראה כמוני פגועים וממאנים לשכוח ולסלוח.

אנא, למען הצדק ההיסטורי, ולמניעת מעשים נלוזים שכאלו בעתיד, היה נא לי לפה ופרסם את מכתבי זה.

19 תגובות:

  1. עוד קשקוש שחיים כתב לבד.

    חיים אתה כזה מפגר, אתה לא מבין שאם חסיד דארג היה כותב את זה, הסיפור לא היה נעצר בזה שהוא הקים את החסידות. שם הסיפור היה רק מתחיל.

    הסיפור שאתה מספר כאן זה מה שידע כל ילד ברחוב כשהוא נהיה אדמו"ר, ואתה מוכר לנו את זה כסקופ מרעיש.

    אוי חיים, לקרוא את השטויות שלך זה ממש מחזק באהבת ה' לראות נפלאות הבורא איך בגוף אחד נכנס כל כך הרבה טפשות ואידיוטיות.

    השבמחק
  2. חיים, שלום.
    כקורא קבוע לאחרונה את הבלוג הזה, ואחרי שאני רואה את השחיתות המגעילה והנוראה בכל שדרות הציבור החרדי, ויזניץ סערט ויזניץ גור דארג ליטאים ומי יודע מי הבא בתור, אני שוקל פשוט לנטוש את הציבור החרדי.

    השבמחק
  3. הוא לא כתב לבד, כי הוא בחיים לא היה מצליח להוציא מכתבים כאלו, אם הוא היה כותב ישר היו מזהים את השפה הוולגרית הילדותית. אבל מעניין למי הוא נותן לכתוב את זה. יש לו כנראה כמה אינטרסנטים שעוזרים לו.

    השבמחק
  4. יישר כח על הכתבה הזאת.
    אני עצמי זוכר בחור שלמד שם והוריו אכלו את עצמם על שנהיה חסידו של אותו האיש. שאמרו אז עליו שלמד גרפולוגיה וכך קרא קוויטלאך....
    אכן, הם עשו ברית פוליטית עם המחבלים בגור -ליצמן ולא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב....
    הגיע זמן לעשות סדר, לא כל הרוצה ליטול את השם יבוא ויטול!
    איך זה עלתה בימינו שאחד כזה קורא לעצמו אדמור?
    שיקרא לעצמו באבא/מקובל/גורו/שאמאן/כומר/קאדי/שייח'/ נזיר וכו' וכו'
    היכן כבוד החסידות?!
    צריך היה להחרים את השבועונים והעיתונים שמכנים אותו בשם "אדמור" - על ביזוי כבוד החסידות!
    ייאמר לשבחו של שאולזון,שעל זה הוא מקפיד. ללא משא פנים. עד כדי כך, שאפילו את גאב"ד ערלוי,שהוא ללא ספק מצדיקי הדור, מכנה שאולזון "רבה של ערלוי", ואין הוא מכנה אותו אדמו"ר, אין זה מוריד מכבודו הרם כמלוא נימה אבל זה חשוב למען ההיסטוריה.

    השבמחק
  5. http://www.crownheights.info/index.php?itemid=48006

    מדוע אינך כותב על המשיחיסטים הארורים שבזמן כזה מצאו להם תעסוקה

    השבמחק
    תשובות
    1. החומר בנושא כמעט מוכן ותיכף נעסוק בו נוסיף את מכתבו של ר' יואל כהן שלא לחתום

      מחק
  6. אמר אברהם איש התוכחה הירושלמי ראש השוחטים: להרב חיים שאולזון!!! אדמורי"ם ומשגיחים מהסוג הזה שמטילים חיתתם על צעירים "אפילו עמלק היה מתבייש אם היו אלו נכדיו".... ואולי לאור הדברים המתפרסמים כאן יש הצדקה במה שאמר שנוא ליבך ר' שך הישיש ז"ל שלא לחינם עשה השם שואה באירופה? וכי השם יתברך פרייאר??? במרוקו ובבגדד ובארצות המזרח לא היה לב רע כמו של האשכנזים להזיק ולשבור לבבות צעירי ישראל... אולי היה צריך את הרב הזקן שיהרוס וישבור וינתוץ את הרשע הקיים תחת מסווה הדת????? אולי הרב הזקן הכשיר את הקרקע למשיח בן דוד ולר שטיינמן?? אולי אתה כועס עליו לחינם???? מיום ליום אתה מגלה שמי שהכי מסוכן לדת זה אנשי הדת עצמם!!! עדיף חילוני עם מאה כלבים ממשגיח או אדמו"ר שמצער יהודים!!! שמת לב לזה??? אז אולי בצדק נלחם ר' שך באנשי ומחזיקי הדת למיניהם שגם אוכלי חינם בלי לתרום לארצם וגם מזיקים לציבור??? חילוני לא ישתמש בשם הדת להרוס אותה והוא הרבה פחות גרוע מיצורים אלו המצערים את ישראל ועוד בשם הדת.... אך לחשוף רשע כנראה צריך להיות רב ישיש מבני ברק או עיתונאי מגיד שיעור מארה"ב בשם חיים שאולזון.. שבשביל יהודי בבלי כמוני עקשן כברזל עם שכל ישר ולב טוב מי שממשיך דרכו של ר' שך בחשיפת האמת הוא רק ואך ורק חיים שאולזון.... יהי רצון שנזכה בקרוב שכל יהודי יתקיימו בו דברי הפסוק בתהלים של נעים זמירות ישראל אהוב לבנו דוד המלך ע"ה "אהבת צדק ותשנא רשע" אכי"ר

    השבמחק
  7. יידע כל ברנש שלוקח על עצמו את שרביט ההנהגה ודואג להתקרא רב,
    אב"ד,מו"ץ,אדמור,ועומד להזיק לציבור לא יקום ולא יהיה הדבר יצא החוצה וכולם יידעו והנה גם אני לא ידעתי על ההתנהגות הבזויה של אותו הנקרא דארג :
    ולגבי המשיחיסטים זה כבר עובר כל גבול הם מזכירים ועובדים את הרב'ה יותר מהקדוש ברוך הוא ממש כפירה וחוששני שממש בקרוב יוחלט להוציאם מהיהדות הציון בבית החיים מונטיפיורי הפך ממש למועדון לא ראוי ולא מכובד

    השבמחק
  8. אולי תעזוב את דאראג ?

    השבמחק
  9. את המכתב כתב לא חסיד דאראג, חברים לפני שמגיבים כדאי לקרוא...

    הסיפור הזה מוכר וידוע, אין בו חידוש וכדאי שלא יישכח מהתודעה הציבורית

    אנו מקווים ומתפללים שיום יבוא ותכלה תאוות השתלטנות של יחידים על הרבים מן הארץ...

    השבמחק
  10. לא ידעתי שחסידי דארג יושבים ומגיבים פה הם עושים רושם כהעליכע יידן תשמעו אני מכיר אותם מאד טוב כאחד שהסתובב איתם יש הרבה חומר שאפשר לאסוף שם בקרוב יעלו עוד דברים כשאני רואה שהגדר נפרצה שם ובכלל בכל החסידויות וכל אחד כותב על ליבו מחכים לנו ימים מעניינים תודה לך חיים על הבמה

    השבמחק
  11. אף על פי שזה אינו חדשות כלל וכלל, אבל תודה רבה לחיים שאולזאהן שהזכיר את מי ששכח או רצה לשכוח, וגם לרבות מי מהדור הישן שאינו היודע הפרטים יתודע עכשיו.

    השבמחק
  12. ישראל משה רוזנפלד אבי אבות המושחתים אני נזכר שהוא עזב את הישיבה עם משחק כלא מרגיש טוב, ואנשיו המושחתים עברו אדמו"ר אדמו"ר כדי שיכתירו אותו ונענו בשלילה מי שהכתירו היה העיתון המודיע למי שזוכר, הוא שחקן שלא מבייש שחקנים אפשר לכתוב ספרים על מעשיו של ישראל משה רוזנפלד, בושה וחרפה לעולם החרדי שאיש מושחת מהיה אדמו"ר, הרב אונגר זצ"ל אמר בכנס לישיבה מה הוא חושב שהדארגער זצ"ל יוציא אותו מהגהינום אני אומר לכם מהגיהנום הוא לא יצא כך דברי הרב אונגר זצ"ל יש הקלטות מזה

    השבמחק
  13. סיפור דאראג הוא סיפור כאוב ביותר שנחרת בדפי ההיסטוריה 'החסידית': איני יודע אם כאן המקום וזה הזמן לדון בכך, אבל כל דיון כזה מעודד במקצת את האנשים המעוניינים להעלות זאת על סדר היום.
    קם אדם חריף, בקי, ידען, פיקח מאד עם הפרעת אישיות מגלומנית ולאחרונה גם פראנויה שהתפתחה בשנים האחרונות והקים לו 'חסידות' המושתתת על טרור ובעיקר שליטה בחסידיו. אני מתכוין לשליטה טוטאלית! שיטת העבודה שלו ברורה ומובהקת. 'רשת' של אנשים במעגלים טבעתיים המורידים את פקודותיו למטה על העם. המידור גבוה מאד, המעמדות ברורים ביותר. הציות המוחלט והטוטאלי בו מתחנכים החל מהת"ת והמשך בישיבה לא מותיר לאף אחד פתח כלשהו להכיר את העולם האחר והשונה מסביב. כמו כן החינוך לציות, לספר את העובר עליך, לחשוף הרהוריך לפני האברך שהצמידו לך מגיל הבחרות ושטיפות המוח העצומות [דריי פ"ה, למי שמבין. פרעגען.. פאלגען... פארציילן... וכו'] שעל כך בונים את כל ההירארכיה.
    כאחד מהקבוצה לקח לי שנים רבות להבין זאת. העובדה שמשפחת רעייתי תחי' הגיעה מחסידות אחרת סייעה לי להבין שמאחורי 'דרכי החסידות' עומדים לא אחר מאשר דרכי שליטה העונים בהגדרותיהם להתנהלות של כת. לא פחות! כואב אני את העובדה שעדיין חיי עוברים עלי בשקר ובצביעות כאשר אני עומד ומתנדנד על הפרנצ'עס ועדיין לא אזרתי את האומץ לעשות את הצעד הנדרש, אבל רק אחד שעבר זאת יודע מהו הלחץ הפסיכולוגי האדיר המופעל על כולנו. מתנחם אני בעובדה שעוד כמוני התפכחו לראות ולהווכח שלא חסידות ולא אידישקייט יש כאן אלא חולי מגלומני של אדם נהנתן שחלק מהנאותיו זו השליטה הטוטאלית באנשיו אם ע"י פחד, אם ע"י דרישה לכתוב לו מידי חודש מכתב מהנעשה בתוככי ליבך ואם ע"י שליחת שליחיו מטילי המורא, פשוטו כמשמעו.
    בתקוה שיבוא יום והחצר תהפוך לגלויה ונורמטיבית.
    אחד מהחבורה

    השבמחק
    תשובות
    1. למה אתה לא עוזב כמו מ.א. שעזב ועוד כמה???
      תהיה גבר...

      מחק
    2. אכן מ.א. עזב, אבל האם אתה יודע איזה רדיפות עבר גם אחרי שעזב?
      י.ש. שדאג לנדות אותו גם מגיסיו ועוד. מעבר לכך, היה לו לאן לחזור. זה לא פשוט.

      מחק
    3. הרי כל חסידי דארג באים מחסידויות אחרות. הלא כן.
      אם כן לכל אחד יש לאיפה לחזור. וכי עדיף לחיות בצביעות ושקר כל החיים? סובלים חודש חודשיים שנה שנתיים וזהו

      מה שאני בהלם- האם כל אלו שמתנדנדים על הפרענצס זה פשוט מחוסר ברירה. כל המשועממים שמסתובבים שם עד 3 בלילה זה בכפיה?
      ומה זה כשהרב יוצא מהבית מדרש כ-ו-ל-ם רצים לראות איך הוא נכנס לאותו הרי לפני רגע ראית אותו. האם זה חלק מהכפיות שהולך שם?

      מחק
  14. i know for a fact that every word in the article is true!

    השבמחק
  15. אני בתור תלמיד ישיבת 'חוג חתם סופר', יודע בוודאות את כל מסכת ההתעללות שעברו בחורי הישיבה ,(אל אף שאני נכנסתי לישיבה כבר לאחר הפטירה של הרב אונגר זצ"ל) ולא על זה רציתי להביע את סלודתי, אלא על מסכת ההתעללות שעבר הרב אונגר בעצמו מידי משחיתיו של 'אותו האיש', יכלה הדף והדיו ולא נגיע לחצי מהסיפורים, אבל מה שזכור לי שכשזרקו מחלונות הישיבה את שיורי הארחות הבוקר והצהרים [כגון :לבן, גבינה, עצמות בשר, וכדו'] על הרב אונגר, וקמו כמה בחורים ואזרו אומץ ונכנסו לחדרו של המשגיח 'אותו האיש' [חדר הפסיכלוגיה' קרי], וסיפרו לו מעשה כהויתו אמר במתיקות לשונו וכ"ד [מתורגם לעברית]: "איניני מאמין שבחור מישיבת חח"ס יעשה דבר כזה" וכמה פעמים שניסו לשכנע אותו לא רצה לשמוע ולא קבל, אל אף שחזר ונשנה הדברים פעמים רבות, ועוד הרבה יש לספר ועת לכל דבר, אפשר לאסוף חומר ולהוציא ספר עב כרס למעונינים הרבה ישמחו לעזור

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.