רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 11 בנובמבר 2012

מכתב מאנטוורפן: משה אריה פרידמן מנטורי קרתא הצליח דרך בית המשפט להכריח את בעלזא לקבל את בניו בבית הספר לבנות - והיהדות החרדית מזועזעת


משה אריה פרידמן מנטורי קרתא בעזרת וויינגרטן מבעלזא הצליח בבית המשפט להכריח את בעלזא לקבל את ילדיו בנים ובנות בבית הספר לבנות - בעלזא נאבקת בויינגרטן ובית המשפט

המכתב הוא ככתבו וכלשונו למעט כמה קטעים מיותרים שאינם נוגעים לענין עצמו:


בזמן האחרון הגיע לעיר אנטווערפן המסור הידוע מוויען, משה אריה פרידמן, מי שעמד בראשות הקבוצה של הנטורי קרתא שנסעה לאירן, ומסעיר את יהדות אירופה בהפגנות נגד מדינת ישראל. אדם מואס העושה צרות רבות לקהילות החרדיות באירופה. הוא יליד וויען, ואשתו ילידת אנטווערפן. בראותו שאין לו בעיר וויען שום מוסד שיכניס את ילדיו, ניסה את מזלו באנטווערפן, אבל גם שם כל המוסדות בלי יוצא מן הכלל סרבו להכניס ילדיו לתלמוד תורה ובתי חינוך לבנות. - מא"פ הנ"ל יש לו אובססיה להלשנות ולהתערב בעניינים לא לו, ולקלקל כל דבר מהשורה.

מה עשה משה אריה פרידמן. הוא התחבר לבריון קצב בשם הערשי וויינגארטן. הוא אחד מהמתפללים בבית המדרש בעלזא באנטווערפן, הלה סיפר לפרידמן כי בניגוד לסאטמאר, הבית ספר בבעלזא הוא בית ספר רשמי, ומוכר על ידי הרשויות, ולכן אין להם היכולת החוקית לסרב את ילדיו. השנים חברו יחדיו, ולקחו בין היתר עו"ד יהודי בשם הענרי רוזנברג לתבוע את המוסדות של חסידי בעלזא למשפט על העול בכפם שלא מכניסים את הילדים של פרידמן לבית הספר. לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב, העו"ד הזה הוא חבר רבת-שנים של וויינגארטן, ומוחרם ומנודה על ידי כל חברי הקהילה החרדית באנטווערפן מחמת הלשנות חמורות.

יש להדגיש כי בחוק החינוך בבלגיה אין הפרדת מין, כך שלמרות שהבית ספר "בנות ירושלים" באנטווערפן (סגנון "בית מלכה" בארץ) הוא למעשה רק מיועד לבנות, אבל מבחינת החוק הוא בית סיפר לבנים ובנות, מאחר ולא קיים הפרדת מין בחוק הפלמי, בבלגיה. אבל "למעשה" בחמישים שנים האחרונות כמובן רק למדו בבית הספר בנות. משה אריה פרידמן, ושותפו לעבירה הבר-אלים וויינגארטן, הפצירו במשרד החינוך בבריסל להכריח את ההנהלה להכניס גם את הבנים של פרידמן לבית ספר של הבנות, ובכך ללחוץ על ההנהלה לבוא לקראתם. וכמובן, הרשויות יעמדו לימינם.

למרות שהמפקח הראשי של משרד החינוך בעיר בריסל הזהיר את מוסדות בעלזא להכניס את כל הילדים של משה אריה פרידמן לבית הספר ללא עיכוב, המוסדות מסרבים זאת בכל תוקף, והולכים על משפט קשה ומסובך, עם כל ההוצאות הכספיות ותוצאות הכרוכות בזה, וסיכון קריסת הבית ספר. כך משלם הבית ספר בוויען עד היום קנס על סירובם להכניס את ילדיו של פרידמן, קנס שיכול לעלות בבלגיה לסכום אדיר, וסיכון לביטול כל תמיכה כספית ממשרד החינוך.

היה מי שהעלה את הרעיון לקבל כן את הילדים לבית הספר מתוך התחשבות ורחמנות על הילדים, בלי להסתכל על ההורים, אבל למעשה זה משולל לגמרי. בארה"ב, בבית מלכה, ניסו לעשות זאת בעבר, והיו להם צרות צרורות מהתערבות יום-יומית של האבא, משה אריה פרידמן, שלא נמנע מלדווח לרשויות בארה"ב על כל דבר לא-תקין בבית ספר שם. כך שיש עכשיו החלטה עקרונית שלא להתקפל, ולא להכניס הילדים שלו למוסדות, יהיה מה שיהיה. שילכו למוסדות של הנטורי קרתא.

הבית המדרש של חסידי בעלזא באנטווערפן היה תמיד, מאז היווסדו ועד היום, מקום של תורה וחסידות, של בעלי תורה וחסד, חסידים ואנשי מעשה. נמאס לכל הציבור שיש מי שעושה קופה של שרצים להבעיר אש ומחלוקת ברבים, ומוריד את ה"שטיבל" החסידי מאיגרא רמה לבירא עמיקתא.

בגאוותו מתפאר וויינגארטן בפני הציבור שהוא עומד מאחורי הצעד של משה אריה פרידמן, והוא היועץ שלו, ולא מפחד משום איש, רק רוצה ללמד את המוסדות "לקח", על שאינם תומכים בו נגד הקהילה החרדית ורבניה. והמעשה הוא כך: אותו וויינגארטן מוכר בשר בלי הכשר וקונה ממקומות שונים ומדביק בעצמו כל מיני מדבקות כשרות על הבשר. כך גם השתמש במדבקות של רבנים שכבר נפטרו לפני כמה שנים, וחותמות של ארגונים בלתי קיימים. בצדק טוענים רבים שאינו שונה מהקצב של מונסי, משה פינקל, שהכשיל אלפים בטריפות ונבילות, וזה כמה שנים שרבני העיר אנטווערפן מזהירים במודעות בית דין "לאפרושי מאיסורא" שאסור לקנות ממנו, אבל עדיין הקצב מוכר בשר.

בליל שבת פרשת חיי שרה, כשנכנס וויינגארטן לבית המדרש צעקו עליו המתפללים שהוא רשע ומסור. הוא הכניס את המוסדות לסכנת קיום ממש. הכעס והסבל ממנו גדול. הפעם, בניגוד לפעמים בעבר, כל הציבור ללא יוצא מן הכלל, רוצה לראות אותו בחוץ. הגבאים והרבנים כולם בדעה שהוא מסור ומלשין, וצריך להוקיע אותו מבית המדרש, ושלא תהיה לו דריסת רגל בבית המדרש.

הוא לא רק לוחם בפומבי, מתוך הקהילה גופה, נגד רבה כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א, ונגד הנהלת המוסדות והגבאים של בית המדרש, אלא מתפאר בעצמו בגאווה שהוא יגרום לסגירת הבתי ספר, בגלל המלשינות החמורות הכרוכות בסכנת קיום ממש לכל מוסדות החינוך של כל העיר.

למרות שיש פחד מהאיום של וויינגארטן שהוא ילשין על עוד דברים בקהילה החרדית, כפי שהוא מאיים בפירוש, אבל מקוים שלא הפחד יגבור אלא הדעה המאוחדת שצריך לזרוק אותו מהקהילה. למרות זאת ישנם גם "שיינע יידן" שמהססים לעשות הצעד, בגלל נגיעות אישיות וגינוני כבוד. אחד הרבנים שסירב בכל תוקף לענות לו בליל שבת אחר התפילה "גוט שבת", באומרו שיש לו דין מסור ואסור לדבר עמו, קיבל מכות ממנו בפנים. וויינגארטן לא ידע, שהכל נקלט בווידיאו של השמירה.

הדבר נגרם לסערת רוח בבית המדרש. השאלה כעת האם כדאי לזרוק אותו בכח ללא כל התחשבות, או לשבת בבית המדרש יחד עם "מויסר" שעלול להפיל הרבה משפחות בפח ולגרום ליותר בזיונות.
חשוב להדגיש שכל העיר אנטווערפן, כל החוגים ללא יוצא מן הכלל, כולם בדעה שחייבים להוקיע את האיש, ולהחרים אותו לפעם ולתמיד שלא תהיה לו דריסת רגל בשום בית כנסת בכל העיר!

13 תגובות:

  1. כאלו חדשות אנחנו אוהבים, כאשר אתה מתנגח בשונאי ישראל ומביא ידיעות נחוצות כל הכבוד לך

    שבעלזע יתביישו בפרסום הדבר וימהרו להוציא את בני החלאה ממוסדותיהם למרות התביעה

    יחי שאולזון!!

    השבמחק
    תשובות
    1. ידוע לכולם שהמסור וויינגארטן, הוא אכזר ועזות מצח, וצריך להורגו! מטעם מסור חייב מיתה,
      אבל עכשיו הבריא הוא הנעצי פרעדמאן, צריך להלחם נגדו, ולהחרים אותו מכל וכל,
      שאלה: הנעצי גר לשעבר באירן במשך כמה שבועות, למה לא נשאר שם? כנראה שגם הם היחרימו, ולא רצו להכניס את ילדיו,
      סוף פסוק: מי שבידו לעשות קשר עם המ... חזק ואמץ~! זה מצות עשה דאורייתא. (מוסר חייב מיתה, אפי' בזמן הזה.)

      מחק
  2. למה אתה חושב שבדברים אחרים הוא לא צודק?, אני רואה את כל פועלו כעבודת קודש.

    כתוב בישעיהו על בן דוד "והכה ארץ בשבט פיו וברוח שפתיו ימית רשע", אפשר לראות את בבירור אצל ר חיים

    השבמחק
  3. פעם בעירה היהודית היה פתרון אחד למוסר "שק ונהר".
    גם באמריקה יש מנהג "חבלים משקולות ונהר".
    למה לא יעשו כך לפרידמן ולווינגראטן כאחד?

    השבמחק
  4. nidmeh haya li she Friedman diber bepumby ba tochnit shel zev brenner, poh beAmerica, shehu kvar lo tomech beNetirei Karta?
    hu shina daato?


    yankel, villiamsburg

    השבמחק
  5. בעלז דהיום שמקרב רחוקים מכל הסיגים אף מפסולי המשפחות, מה בכך שתקבל איזה ילדי חרידים שאביהם בס"ה הוא חולה ממחלה שאינו ירושה היא להילדים, אלה הצאן מה חטאו!

    השבמחק
    תשובות
    1. פרידמן כבר פירסם בכל דרך אפשרית שהתנער טוטאלית מנטורי קרתא, אבל זה לא הגיע לאוזני חיים שאולזון. נעבעך...

      מחק
    2. הוא חולה ממחלה שלמד אצל רבכם... אם כל הידישקייט נובע מליהות אנטי ציוני, למה אסור לו ללכת להתנשק אם אכמדינשד שגם הוא אנטי ציוני?

      בעלזא דהיום (כפי שתארת) עושה מה שטוב להם ומה שטוב לעם ישראל. רוב רובם של כלל ישראל כבר רואים והכירו שמה שבעלזא עושה עובד. יש הרבה מוסדות ברחבי העולם שמחקות מה בעלזא עושה ויש אפילו כאלה שלא מתביישים לבוא להתייעץ.

      אגב, הפרידמן הזה עשה צרות למשפחה שלו בארה"ב

      מחק
  6. וינגארטן טוען שפרידמן רק לקוח אצלו ותו לא

    השבמחק
  7. שטיות, וינגארטן עוזר אותו כל הזמן, מכיר אותו מקרוב.

    השבמחק
  8. שנשמע ונתבשר בשורות טובות, בקרוב נסדר את ווינגארטן, ער וועט האבן א מיסן סוף... אנטווערפן שלאפט נישט, באו מים עד נפש, ס'איז דא א סוף.

    השבמחק
  9. האכזר הערבי פריעדמאן כבר מפחד לצאת מהבית, לא רואים אותו כבר כמה שבועות, הוא יודע שכבר עבר את הגבול, נחתל בקרוב את פריעדמאן וווינגארטן ביחד.

    השבמחק
  10. דאס איז א באשראבונג פון די בארימטע אנטווערפענע צייטונג למען תדע פרייטאג ט"ו טבת תשע"ג.

    ווי געזאגט איז די פרשה פון דעם "אויסלענדער" ארויס פון די האנד פון די חינוך מוסדות און איז פארוואנדעלט געווארען אין א שטעטישע פרשה. די גאנצע שטאט פאלגט מיט די אנטוויקלונגען אויף דעם פראנט, ווייל עס איז טאקע געווארען א פראנט, א פראנט צווישען דעם גאנצען כלל ישראל קעגען א'ן "אויסלענדער" וועלכער האט זיך צוקושט מיט המן אין פערסיע און וועלכער מען האט ארויסגעווארפען פון די גאנצע יידישע געמיינשאפט.

    דאס ארויס ווארפען איהם איז נישט אומזיסט. מען וואלט געדארפט האבען א'ן היסטאריקער וועלכער זאל זיך נעמען און אפשרייבען אללע זיינע "מעשים טובים". די פרשה מיט היידער דער עסטרייכישען פרא-נאצי , מיט די יידישע שוהלע אין וויען, מיט די פארשיעדענע מאניפעסטאציעס און האס-קאמפאניעס קעגען כלל ישראל, מיט די דרשות אין א מיקראפאן אין סאמע שבת, מיט די קלעפ וואס ער האט געכאפט פון אנפירער פון זק"א אין אוישוויץ, מיט'ן פארכאפען פון צוויי ספרי תורה אין וויען, מיט'ן אפארטעמענט פון גלאנץ )כתב סירוב(, מיט דעם צוקריגען זיך מיט זיינע עלטערען, מיט די צרות און די קלעפ וואס די פרוי האט געכאפט, מיט די באטייליקונג ביי די איראנישע קאנגרעסען פון די נעגאציאניסטען, מיט די קלאגע פון די פאליציי אין אמעריקע וועגען א טשעק פון א געוויסען פריעדמאן, מיט דאס פארכאפען א דירה )פון זיין שוויגער( אין אנטווערפען, מיט דעם דירה געלט פון חדאד, מיט טשעקען אין ישיבת מיר, און נאך א גאנצע שורה אנדערע פרשיות.

    יעצט פריווט ער דא אויך צו צוברעכען די יידישע מוסדות און אללע מיטלען זענען צו דעם גוט. ער לעבט מיט א קאמפלעקס און ווי מעהר מען רעדט פון איהם, מעהר פיהלט ער זיך וויכטיק. .

    אין וויען האט די שוהלע אויך קודם פארלוירען און זיי האבען איהם געמוזט באצאהלען א שטראף פון איבער 3 מיליאן איירא. צום סוף איז ער פון דארט אנטלאפען מיט די נאז אראפ און נישט באקומען קיין איין איירא.

    די רעדאקציע פון "למען תדע" ווערט כסדר פארפלייצט מיט פראגען: וואס הערט מען נייעס ? וואס טוהט מען יעצט ? וויאזוי דארף מען רעאגירען קעגען די מעשה נבלה פון דעם אויסלענדער ? די פרשה מיט די "בנות ירושלים" גייט יעצט ווייטער. עס איז שוין נישט מעהר קיין "בעלזער זאך". דאס איז יעצט געווארען א שטאט-אנגעלעגענהייט און דאס איז נאך נישט געענדיגט. די גאנצע שטאט פאלגט מיט די אנטוויקלונגען אויף דעם פראנט, ווייל עס איז טאקע געווארען א פראנט, א פראנט ווי עס פאדערט זיך געדולד.

    עס שיינט אז די בעלזער מוסדות נעמען אויף דעם פראבלעם זעהר ערנסט און האבען שוין איינגערייכט א רעקורס ביים הויכען געריכט. זיי ווייסען אז זיי זענען נישט אלליין, אז די גאנצע שטאט איז מיט זיי און אז אפילו דער כלל ישראל האט אמאהל פארלוירען איין קאמפף, האט דער כלל ישראל נאך נישט פארלוירען דעם גאנצען קריג. . וויכטיקער אויפרוף

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.