רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 12 בינואר 2012

מי ניצח מי הפסיד? מה שוה יותר ראשות עירית ירושלים או 'המבשר'?


אם היו שואלים אותי מה אני מעדיף, קדנציה אחת של ראשות עירית ירושלים, או עיתון יומי 'המבשר', הייתי מעדיף את 'המבשר', ולא רק מפני שמדובר בעיתון שיש לו תפקיד חשוב מאוד בחיים הציבוריים בכלל ובחיים החרדיים בפרט, עם 'המבשר' אפשר להגיע רחוק, במיוחד בחיים הפוליטיים, בלעדיו, בלי עיתון, קשה מאוד

היה זה יענקל ליצמן שאמר מיד לאחר הופעתו של 'המבשר' שעד פסח זה יסגר, מאז עברו כבר כמעט שלש שנים ו'המבשר' הפך לעובדה קיימת, הוא השלים היום את שלוש שנות החזקה, והשאלה כאן היא, האם היה כדאי לגור המלחמה המלוכלכת נגד הפרושים בבחירות לעירית ירושלים, או שהיה זה עבורם הפסד לכל אורך החזית

היום אין עוד כל ספק כי הם עשו את השטות הכי גדולה בחייהם, הם הפסידו את כל העולמות. גם אם הם היו ניצבים לצידו של מאיר פרוש ספק גדול אם היה נבחר, על פי התוצאות יש להניח שלא היה נבחר, ולא היתה סיבה להופיע עם עיתון יומי חדש שבה מוכה גור מכה אחר מכה, הרסו אותה ברחוב החרדי, היא לא עוד חזקה כפי שהיתה, ואיבדה את הכח הכי חזק שהיה לה בעולם החסידי, השלטון על העיתון היומי

מאיר פרוש אינו ראש עירית ירושלים, וככל הנראה לא היה לו סיכוי לכך, ואף אורי לופוליאנסקי ספק רב אם היה נבחר בסיבוב שני, ובלעדי מלחמת גור, הם היו מחזיקים אותו באזניים והיה תלוי בהם ובחסדיהם. עתה לא עוד, יש לו עיתון משלו, והוא חזק כפי כמה ממה שהיה בעבר

כאשר אני מנתח את שני אלו, אין ספק כי המפסידים הגדולים כאן הם חסידי גור שהפסידו הכל, ומאיר פרוש לפחות מתנחם בעיתון יומי שמבטיח לו עוצמה ברחוב החרדי

אין לי כל ספק, שאם היה אפשר ללכת לאחור, חסידי גור היו הראשונים לעשות זאת