רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 6 בספטמבר 2012

מצבתו של ר' חיים עוזר איזה הבדל בין אז להיום - ככל הנראה מי שהיה 'גדול' באמת לא זקוק למצבה כמו של 'גדול סינטטי'

משלחת של 'קופת העיר' ביקרה אתמול באירופה ועלו על קברי כמה מגדולי הציבור הליטאי, בין היתר מצאתי תמונה של הגאון הגדול רבי אריה פינקל ראש ישיבת מיר על ציונו של רבן של ישראל רבי חיים עזור גרודזינסקי זצוק"ל

הסתכלתי על המצבה וקראתי אותה שוב ושוב ושאלתי את עצמי האם בימינו היו כותבים כך, או שאת זה כותבים היום על הקטן שבקטנים. האם תלמידי הרב שך היו מסתפקים במצבה כזו?

אני מגיע למסקנה, כי מי שהיה באמת, אינו זקוק למצבה כמו של הרב שך, ומי שכותבים עליו כפי שעשו אצל הרב שך, לא אוסיף וד"ל

נמצא זאת גם בענין של מלבושים ותוארים. היו יהודים גדולים שלא שינו מלבושם עד ליומם האחרון. קחו את הרב פאם שהיה מגדולי ישראל, הוא לא רצה להתלבש כמו ראשי ישיבה עם המבורג ופראק. היו כמה מגדולי ישראל אמיתיים שלא שינו והמשיכו עד ליומם האחרון כפי שלבשו קודם מפני שלא היו צריכים ללבוש שיעשה אותם

אותו דבר עם תוארים, מי שמלבישים עליהם יותר מדי תוארים פירושם של דברים שהם רחוקים מאוד מכך. מפני מי שזכה לכך בזכות ולא בחסד, אינו צריך לכל אלו, הציבור מכיר במציאות

כן, כשהגדולים הם 'סינטטיים' אין מנוס מלכתוב מצבות כמו של הרב שך ולהלביש להם תוארים על גבי תוארים כי אחרת אינם שוים את זה

2 תגובות:

  1. ר' חיים אתה מתכוון ל'הייליגער'...?

    השבמחק
  2. לפי דבריך כיון שאני לא הולך עם פראק והמבורג ולא מכנים אותי בתארים מופלגים - אני גדול הדור, לא מיבעיא יותר מגדולי הדור, אלא אפילו יותר מר' חיים עוזר, שהרי אותו לפחות כינו רשכבה"ג ואותי גם זה לא.
    מודים אנחנו לך האו"א ששמתי חלקי מגדולי הדורות ולא מהרבנים המפורסמים.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.