רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 19 בספטמבר 2012

והיכן באיזה חלק של התפילה גיט מען א שמעק דעם טבק? - והאם זה נכון שר' ישראל השתמש בקופסת טבק גנובה?

שעה לפחות לא יכולתי להפסיק לצחוק לא רציתי להאמין עד להיכן זה מגיע, מה כל כך חשוב איזה גאטקעס לבש ר' ישראל בראש השנה, איך סידרו לו שמאטע כזו ושמאטע כזו ואיך החליפו קיטלאך כל יום, לפני כמה שבועות בלבד הוא זעק כי אינו רבי ואינו ראוי לכל זאת, והנה כל הפיציווקעס הוא לא וויתר על כלום אפילו לא על קופסת הטבק

חיפשתי במחזור של ויזניץ היכן כתוב שצריכים לתת א שמעק טאבאק ולא מצאתי, זה הזכיר לי בשעתו כשנלחמו אנשי ר' מנדלי באנשי ר' ישראל הם לעגו לר' ישראל ולתפילותיו וכתבו כי לר' ישראל צריכים לכתוב במחזור 'כאן צריכים לבכות', אז חיפשתי היכן כתוב כאן צריכים לתת א שמעק טאביק

עוד רציתי להבין לשם מה זקוק ר' ישראל לשתי 'טאביק פושקע' האם אחד לא מספיק לו?

אינני רוצה חלילה להחליש את האמונה של חסידי ויזניץ בענינים האלו, אבל שיסלחו לי אם אספר להם שהדיווחים שלהם ושל אנשי ר' מנדלי בענין זה גורמים לרבים לצחוק וגם לרחם ולא אוסיף

אביא תיכף את הרשימה כפי שמסרו חסידי ויזניץ, אבל קודם מעניין משהו אחר בפרשת קופסת הטבק וכך כתבו לי ומביא את אני את הדברים כלשונם:

תדהמה בקרב אלפי חסידי ואוהדי בית ויז'ניץ לאחר שנודע כי האדמו"ר מהר"י מקרית וויזניץ השתמש בראש השנה שעעל"ט, בקופסת הטבק של האדמו"ר מויזניץ זי"ע מירושת הרה"ק בעל אוהב ישראל מאפטא זי"ע שנגנבה מביתו ע"י אלמוני לפני כ 11 שנים

רבני החסידות וחברי הביד"צ ויז'ניץ דורשים נחרצות להשיב בדחיפות את הגזילה‬ ‫ובוודאי שלא להשתמש בו, עד שהוא יחולק בין הילדים יחד עם שאר חפצי הקודש שעוד לא חולקו

ע"כ דברי הבאים בטענות על קופסת הטאביק. ומכאן, מדוע שרק אני אצחק, תהנו גם אתם:

ואלה הם חפצי הקודש ותשמישי קדושה בהם השתמש האדמו"ר מויז'ניץ במהלך ראש השנה:

• טלית שאביו, בעל 'הישועות משה' זצ"ל התעטף בה בחייו, ואשר בה נשאו את גופו בהלווייה בכ' באדר תשע"ב.

• קיטל לבן של בעל 'הישועות משה' זצ"ל. בכל יום מימי ראש השנה לבש האדמו"ר קיטל אחר, ובאחד הימים היה זה הקיטל אותו לבש תחת החופה בזיווג שני, בכ"ז בתשרי תש"ס.

• כיפה רקומה בחוטי כסף שסבו, בעל ה'אמרי חיים' זצ"ל חבש בליל הסדר.

• סטראקעס קאפעטן (קטיפה) מהאדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' זצ"ל.

• גרטל שחור מהאדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' זצ"ל.

• טלית קטן מהאדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' זצ"ל.

• טאביק פושקע (-קופסת טבק) של ה'אוהב ישראל' מאפטא זי"ע.

• טאביק פושקע (-קופסת טבק) של ה'דמשק אליעזר' זצ"ל.

• התפלל במחזורים של אביו, בעל 'הישועות משה' זצ"ל.

• מחזור גדול שהתפללו בו ה'אמרי חיים' ואחיו ה'מקור ברוך' מסערט-ויזניץ זצ"ל.

• שני כיסאות בתפילה ו'בטישים', עליהם ישבו ה'אמרי חיים' ו'הישועות משה' זצ"ל.

• גביע זהב לקידוש בשני לילות ראש השנה - מה'אמרי חיים' ו'הישועות משה' זצ"ל. התחתית מזהב - מ'הישועות משה'.

27 תגובות:

  1. אני תוהה בכל פעם מחדש, בעת שאני קורא כתבות שלך מהסוג הזה, האם לא שמעת על האימרה "מי שיושב בבית מזכוכית, שלא יזרוק אבנים החוצה"?
    אני ליטאי "עסאלי", ומה שתיארת, אכן מעורר גיחוך. למרות כל זאת, נישאר לויז'ניצאים ללמוד עוד הרבה הרבה, מכם, החבדניקים, בכל מה שנוגע לפולחן אישיות.
    הויז'ניצאים - עדיין - מציינים בהזמנות לחתונה, את השעה האמיתית של החופה, ולא "בשעה החמישית". הויז'ניצאים - עדיין - לא משתמשים באוב וידעוני נוסח "איגרות הקודש", ועוד הרבה מעשה ליצנות. לפעמים נוצר אצלי הרושם, שאם הרבי (זצ"ל או שליט"א?) היה מגמגם, כולכם, החבדניקים, הייתם מגמגמים גם כן.
    אז, אנא, הרגיע מעט את האירוניה שלך.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה ככל הנראה לא מכיר אותי, אם היית מכיר לא היית כותב את מה שכתבת, אין זה משנה ויזניץ חב"ד ברסלב סאטמאר גור או בעלזא כשאני רואה את הדברים האלו אני צוחק ומרחם על המאמינים בדברים האלו

      עבורי לא מעשי החסידים חשובים, עליהם אני מרחם - והכוונה לכולם מקצה לקצה - הרבי'ס הם ה'פני' שלי ואספר לך כי אחת הסיבות מדוע כל כך נדבקתי ברבי מחב"ד מפני שלא ראיתי אצלו את הדברים האלו, אפילו גרטל של רבי הוא לא רצה לקחת כשהביאו לו כזה, הוא מעולם לא רצה להלביש כובע של רבי למרות שחמיו לבש כזה, מי שיש לו מה למכור לא זקוק לכל אלו

      מחק
    2. אני מכיר אותך מימי נעוריך, חיים שאולזון - ממה שנקרא השכונה - הרבה יותר ממה שנדמה לך. אבל, לא זה מה שמשנה משהו.
      צר לי שהתשובה שלך, היא לא ממין הטענה. הרבי אולי לא רצה ללבוש כובע של רבי, אבל רצה מ א ו ד דברים אחרים. אני רק מנסה לתאר לעצמי מה היה נכתב אצלך, אם אלפי החסידים של הויז'ניצר היו שרים לו בקול אחד "יחי אדוננו מורנו ורבנו המלך המשיח", והוא היה מעודד אותם בתנועות יד נמרצות.

      מחק
  2. אנונימי

    תסתכל בפוסט ה http://bshch.blogspot.co.il/2012/08/blog-post_154.html

    ותראה מה כתבתי .

    על השקרים של כולם מותר לכתוב חוץ משקרי חב"ד.

    אין לך מושג כמה שקרים יש בחב"ד , ואיך הם עובדים על אנשים , אבל השיטה שלהם ,ההגנה הכי טובה היא התקפה .

    אני לא רוצה לפרט את כל השקרים , כי זה לא יועיל בכלום.

    אני רק ארמוז כמה נקודות .

    למה לא מדפיסים את ספרו של האדמו"ר מקאפוסט .
    למה לא מדפיסים את ספריו של ר אהרן הלוי מסטרעשלע.

    הם רק שני שקרים גדולים מסך כל השקרים של חב"ד .

    הנס של חב"ד שהם לא מענינים אף אחד ולכן אף אחד לא יוצא חוצץ נגד השקרים שלהם.

    הרי רק בגלל שכולם הולכים בשקר וחושבים רק על עצמם (מה שחיים מאוד שונא וכותב נגד) , אף אחד לא יוצר נגד חב"ד.

    אם כל האדמורים היו מחפשים את האמת , הפוסטים נגד חב"ד היו מלאים .

    אין לי ענין לתקוף את חב"ד אבל אני רוצה לחזק את מה שכתבת "מי שיושב בבית של זכוכית שלא יזרוק אבנים"

    השבמחק
    תשובות
    1. אנא פרט יותר על האדמו"ר מקאפוסט ור' אהרן הלוי מסטרעשלע.
      יש שם איזשהו בעיה?
      לפי הערכים עליהם באינטרנט זה עוד פיצול קלאסי של החסידות על רקע אישי או השקפתי.
      אז די ברור שחב"ד הרשמית תתעלם מהם.
      מה הבעיה?

      מחק
  3. חיים שאולזון היקר..
    לפי מה שכתבת אתה כנראה לא מכיר בקצת את האישוית של האדמו"ר מויזניץ ..
    ואני יכול להגיד לך שאם היתה שומע רק את הקידוש של האדמו"ר מויזניץ בחג בלילה היתה מדבר אחרת ..
    ומה שכתבת תדהמה בקרב אלפי חסידי ואוהדי ויזניץ.אז אני רוצה להגיד לך שאתה פלצן סופר כי אני היתי בראש השנה בויזניץ היו שם להערכתי 5000 איש ולא שמעתי מאף אחד את הדברים הטיפשים והאוילים שלך רק ממך ..
    אז מה איזה מנדליסיט מסריח בא לבכות לך שפך בפניך את התסכול שלו שהוא מתפלל מאה מטר מהאדמו"ר עם 700 איש שהוא נמצא בבית משוגעים ברחוב עזרא במסגד באמצע בני ברק..
    לסיכום יש לנו אדמו"ר שאין לו תחליף חד בדרא ..אפילו הרב אדלר שהוא ב"א באמת מוצלח לא הצליח לקחת יותר ממאה אנשים .
    אז תשבוא כולם תקנאו שיצא לכם העיני מהחורים של האוזנים ויחי אדונינו מורינו ורבינו

    השבמחק
    תשובות
    1. ראשית, אני לא כתבתי 'תדהמה' אלא ציטטתי את מה ששלחו לי, כתבתי את זה בצורה הכי ברורה ואף הדגשתי את המילים שיראו שזה לא שלי, אלא טענות שיש למנדליסטים על אותו 'טאביק פושקע'

      לא כתבתי מילה אחת על האדמו"ר אישית, לעגתי לשמאטעס ושאלתי מדוע הוא צריך 2 טאביק פושקע האם אחד לא מספיק

      וכאן אשאל אותך, אם ר' ישראל לא היה משתמש בכל השמאטעס האלו בראש השנה, האם הוא היה נופל בעיניך במשהו? בעיני לא! ואולי אף היה גודל. ולכן לשם מה הוא צריך את זה, שיזרוק את זה לאחיו יאמר לו לך אתה תשתגע עם השמאטעס האלו ותן לי לנהל את עדתי בצורה נורמלית בלי שמאטעס

      מחק
  4. אוי ווי ווי ווי20 בספטמבר 2012 בשעה 4:08

    האחרון שהשתמש באסלות של זהב לא גמר טוב

    השבמחק
  5. בפיצול הזה יש את השקר הגדול וד"ל.

    עיין בספר פרי הארץ מכתב מו.

    שם הוא מתריע מהשקר הזה.

    השבמחק
  6. לכל קוראי הבלוג הבאתי לכם מייל שקיבלתי באישי על האדמו"ר מויזניץ כדי שתראו ששאולזון מתעסק בזוטות

    סיפר לי הר"ר מ.פ. שחתנו הרב ג. מחסידי גור סיפר לו, שיש לו חבר בארץ שיש לו מסגרת כלשהו ל'נושרים' , וביום בהיר אחד הוא רואה אחד מתלמידיו הכי בעייתיים מתפלל עטור בתפילין ואמר ברכות הנהנין וכו', בקיצור ראה עליו שיש השתנות גדול לטובה, ניגש אליו ושאל אותו מה זה ועל מה זה,
    ענה הבחור: שמע, לפני כמה ימים התיישבתי וכתבתי עלי דף את כל עוונותי ופשעי מהקל עד החמור ר"ל, ונכנסתי עם זה לאדמו"ר מויזניץ (איני יודע את שמו של הבחור והאם הוא במוצאו ממשפחת חסידי ויזניץ) והגשתי לו את הדפים הנ"ל ושאלתי אותו מה עלי לעשות,
    הרבי קרא את הדפים לזמן ממושך כשלבסוף הוא אומר: איך נעם אלעס אויף מיר!!!! דו ביסט אינגאנצן ריין!(אני לוקח הכל על עצמי אתה נקי לגמרי ) אמר הבחור לרבי, שהרבי יסתכל טוב מה כתוב שם! אמר הרבי ראיתי, והננו מקבל את הכל עלי, ואתה תתחיל להיות נארמאלע יוד,(יהודי פשוט ורגיל) לא חסידישע בחור - רק נארמאלע בחור, ואת כל השאר תשאיר בשבילי.. ---

    השבמחק
    תשובות
    1. אז למה אתם מפרסמים את רשימת השמאטעס והטאביק פושקע, ולא את הסיפורים האלו?

      מחק
  7. מי שזכה לשמוע את צדיק דורנו יחיד בדורו. מתלמידי הבעש"ט
    לא היה כזה גאון במידות.
    שמונה עשרה בלחש יודע שאתה מתעסק בקטנות.
    אני כבר סןפר את השעות ליום כיפור לשמוע אותו עוד פעם.
    אשרי מי שזוכה להיות צדיק של קדוש וטהור פרוש מעולם הזה
    רבן של ישראל

    השבמחק
  8. כדי להבין גם את השקר הגדול שבפיצול , יש להיות בקיאים בכל ספרי חב"ד.

    שהם

    ליקוטי תורה - תורה אור.

    מאמרים של אדמור הזקן
    תניא
    שערי אורה לאדמור האמצעי.
    שער היחוד והאמונה לאדמו"ר האמצעי.
    צמח צדק
    המשך תער"ב
    כל המאמרים של הרש"ב.
    מאמרים של של הרייץ.
    וכמו כן לקרוא את השיחות של הרייץ והרבי האחרון.

    מגן אבות (קאפוסט)

    את ספריו של ר אהרן הלוי מסטראשעלע.

    רק כך אפשר להבין את השקר הגדול.

    רק כך רואים שמה שחב"ד מנחילה היום זה לא מה שהתכוון אדמו"ר הזקן.

    חב"ד הפכו את החסידות לפילוסופיה , במקום לעבודת המידות.

    והפילוג הוא בדלל השינוי הזה.

    זה רק מבחינה ההעברת החסידות , אבל בפיצול היו עוד דברים שאין בדעתי לדבר עליהם.

    השבמחק
    תשובות
    1. דוב פלדמן וואלה אתה גאון!!!
      מגיע הגאון הזה ואומר לאדמו"ר האמצעי, רבי דובער טעות בידך! זו לא החסידות חב"ד אותה חידש אביך שהיא עבודת המידות! מה שאתה מלמד זה פילוסופיה!!!
      אתם מבינים דוב פלדמן יגיד לאדמור האמצעי והרש"ב מה זה חבד!!!

      מחק
    2. אני שמח שהבנת את דברי.

      אני יכול לנחש מי אתה אנונימי , וגם אם לא?

      אינך חייב להסכים , ולא ציפית להסכמתך.

      עצם הדבר שאתה כותב כאנונימי מראה כמה אמת יש בדבריך.



      מחק
  9. חבדניק מסריח מי אתה שתכתוב על קדוש ישראל המנהיג את קהילתו בצורה כה נפלאה. עוד לא קם בדורנו אדמו"ר כמהו שכה מפרגן לשני .אז חיים תתחיל לפרגן ועל תתפס על שטויות שלא מדאיגים אף אחד חוץ ממך.

    השבמחק
    תשובות
    1. למרות שבדרך כלל מי שכותב בסגנון כזה אני לא עונה לו, לך אני יענה ואחת לתמיד אולי לא רק אתה תקלטו ותבינו

      אין מי שמפרגן לרבי ישראל יותר ממני, אין מי שלחם בשביל ר' ישראל כשאתם זרקתם עליו אבנים, כשהכיתם אותו מכות רצח זרקתם אותו מכל המדרגות בשווייץ כשהחתנן להכנס לאבא שלו לחמש דקות, היחידי בעולם כולו מי שהעיז וכתב בעיתונו ולחם מלחמה קשה בכם על מה שעשיתם לר' ישראל הייתי אני, אתם רדפתם אותי על שאני מגן עליו, אתם אלו שירדתם לחיי על כך, ואתה מדבר על פרגון?

      אם מנדליסט היה כותב זאת הייתי מבין, אבל חסיד של ר' ישראל?

      מחק
    2. תקשיב אני יחסית צעיר אני בן 23 ולא זוכר אותך בתמונה בתור לוחם אני הכרתי אותך עכשיו באתר בתור מבקר החסידות ..
      אבל למה ב"א שכ"כ מפרגן צצים לו אדמורי"ם מהחסידות שלו לבד ואין פוצה פה אלה להיפך הוא מחזק את ידם .בשביל מה להתפס ולבקר את מה שהוא לבש והריח מה גם טביק אסור לו להרי והאם הוא המציא את המושג הזה להריח מקופסה טביק של הסבא בכל חסידות כל אדמו"ר לובש את זה ..האם זה סותר את בקשתו שלא יקראו לו אדמו"ר ..
      אתם פשוט לא רגילים לראות רבה כזה ולכן יוצא ממכם כל הזוהמה הזו

      מחק
  10. תדהמה בקרב אלפי חסידי ואוהדי בית ויז'ניץ לאחר שנודע כי האדמו"ר מהר"י מקרית וויזניץ השתמש בראש השנה שעעל"ט, בקופסת הטבק של האדמו"ר מויזניץ זי"ע מירושת הרה"ק בעל אוהב ישראל מאפטא זי"ע שנגנבה מביתו ע"י אלמוני לפני כ 11 שנים
    עד כאן דברי המחבר..

    על איזה אלפי חסידי ואוהדי אם אתה מדבר למנדליסיטים אולי יש מאות ולא יותר עכשיו ראש השנה שהיה שם צו שמונה כל החוצניקים היו שם איין ב"א שמגדיר את עצמו מנדליסיט ולא היה שם ולפי מיספור של כמה אנישם היו שם בין 600 ל800 איש ..

    אם אתה מדבר באמת על חסידי ויזניץ הם היו עסוקים בחג בדברים הרבה יותר נעלים וזה בכלל לא ענין אותם ..

    לסיכום חיים תפסיק לעשות סקופ מכל פלוץ שאיזה מנדליסט אומר לך ..

    ובכן אני רוצה להגיד תודה לוזיניצר גאה על הסיפור היפה שהביא לנו וכל זה כטיפה מן הים

    השבמחק
    תשובות
    1. זכותם של המנדליסטים לבא בטענות אם זה נכון שהקופסה נגנבה, איני מכריע כאן ושמת לב לא עשיתי מזה פוסט נפרד, הכנסתי את זה לתוך מה שכתבתי מפני שלא שמעתי את הצד השני. אבל אם זה נכון מה שהם טוענים, עליכם להשיב איך חזרה פתאום הקופסה הזו ומי החזיר אותה

      מחק
  11. ויזניצר גאה זה אחלה סיפור תודה רבה ..

    מה שיפה בסיפורים שמסופר על האדמו"ר מויזניץ שלא מספרים לך מופתים על דברים שהוא מזיז בשמים וכדומה אצלו בכל סיפור מחדש אתה רואה שהוא מנטש ויש לו מידות שאין בדומה לו מכל האדמורים
    ..

    השבמחק
  12. אני בכלל לא מבין מה זה ענין של חסידים להתערב במחלוקת אחים.

    המחלוקת של האחים בקשר לחפצים ,צריכה לידון ביניהם לא ברחוב ולא בין החסידים , לחסידים אין שום בעלות על רבם ואין להם שום זכות לדבר לשון הרע ורכילות גם אם זה קשור לרבם.
    כל הדיון הזה הוא מגעיל וחטטני , ורדיפה אחרי השקר באיצטלא של אמת.

    שום חסיד לא חייב לענות תשובות במקום רבו , אלא אם נתמנה לכך.

    השבמחק
  13. the tabik pishke is from chaim moshe feldman

    השבמחק
  14. מסכן האדמו"ר הזה: הרי נולד להיות "הוא" ופתאום הוא הסבא הסבתא והדודה, רק לא הוא...

    השבמחק
  15. ר"י הוא צדיק אמיתי ואם צחקת מזה נראה לי שהוא יהיה שמח
    מהפוסט הזה רק בגלל שצחקת והוא שימח יהודי

    השבמחק
  16. חיים אולי תעשה עוד בלוג הפוך שכל יום תביא גם סיפורים
    חיובים.
    והנה סיפור מענין ששמעתי על ר"י
    הוא הלך לנחם את ילדי השומרי אמונים ברחוב שפת אמת.
    וכידוע הוא התגורר שם בשכנות.
    כשהגיע ראה ששכנה שלו אלמנה מבוגרת ספרדיה יושבת שבעה
    אז הוא רצה ללכת וגבאיו שכנעו אותו שאין לזה טעם,
    הוא חזר הביתה והתקשר לגבאי שיבוא אם רכבו הקטן
    הגבאי לא הבין והוא הגיע וצוה עליו לנסוע לרחוב שפת אמת,
    הוא הגיע לבית ואמר לגבאי להשאר ברכב ועלה לנחם,
    זה נקרא צדיק דורנו

    השבמחק
    תשובות
    1. אספר לך היכן הוא עלה בעיני מאוד, כאשר שמעתי כי הוא הלך לכלא לנחם, אני ראיתי בזה דבר גדול וחיובי מאוד

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.