רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 6 בספטמבר 2012

ר' אברהם בנימין זילברברג מבקש להציל את עורו לאחר שהרס כל כך הרבה משפחות בגור


מזה כמה שנים שנמסרים בעיר אשדוד שיעורי חסידות עפ"י מסורת בית גור תחת השם "בדרכי רבותינו". השיעורים הוקמו ביוזמת בנו של הרבי הרב שלמה צבי שליט"א המתגורר באשדוד.

זה תקופה ארוכה שרבים וטובים החלו לרעות בשדות זרים ומלבד הנהירה הותיקה לביהמ"ד "נחלת יעקב" של הרה"צ ר' צבי מאיר זילברברג שליט"א. החלו נוהרים לשתות בצמא את דבריו של המשפיע הברסלבאי רבי נתן דוד קיוואק שליט"א. ומאז שהרב יצחק משה ארלנגר שליט"א הקים את בית מדרשו בעיר אשדוד [– שאגב, הוקם בעיקר ע"י חסידי גור] החלה נהירה משמעותית לבית מדרשו הנקרא "בית ועד לחכמים" ואף הרב אברהם נחמן גוטרמן שליט"א שנחשב לגורם גוראי קיצוני החל להשתתף בקביעות בשיעוריו.

לבד כל הנ"ל קיימת השתתפות ערה בשיעוריהם של המשפיעים החבדיי"ם הרב מנדל וכטר והרב שניאור זלמן גופין. גם שם בולטת השתתפותם של רבים וטובים מחסידי גור.

היו כאלו שראו בתופעה זו איום מסויים, והיו שראו בזה בגידה במערכת ואי הכרה במאמריו העמוקים והשופעים של כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א שמשקיע כוחות רבים שיגיעו המאמרים לישיבות ולבתי החסידים מדי שבוע מוגהים ומתוקנים בתכלית. אבל כולם סברו שיש לעשות סוף לתופעה זו.

באסיפה חשאית שהתקיימה באחד מבתי האברכים נקראו קבוצה מצומצמת של אברכים ודנו בכובד ראש בנושא. היו שסברו שיש לנקוט ביד קשה כנגד אלו שמשתתפים בשיעורים הנ"ל, אולם דווקא בנו של הרבי קבע שיש להשתמש במאמר חכז"ל: "מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך". מאויבי תחכמני ואף אנחנו נקים שיעורי חסידות בדרך רבוה"ק וזה ישמש תחליף ומענה לכל ה"מבקשים".

אל המערכה גוייסו מיטב כוחות ההסברה של גור כמו הרב אברהם ישעיה גולדפלם והרב מנחם רוטה, שהם מומחים בסודות השיווק. ויכולים למכור מוצר שאף הם לא משוכנעים בו. וכך החלו למסור שיעורים בחסידות. בתחילה נמסרו השיעורים אחת לשבועיים, במשך הזמן כדרכו של עולם ירדה ההתלהבות והשיעורים נמסרים בעיקר בסמיכות לחגים וזמנים מקודשים.

במגביל החלו לפרסם את שיעוריו הותיקים של ישיש החסידים הרה"ח ר' מוטל מיירנץ שליט"א, וכן נקבע שיעור קבוע במאמרים של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א ע"י חמיו של מוהרש"צ שליט"א ה"ה הרה"ח ר' אברהם משה קליינהנדלר שליט"א.

בהיות שהמטרה היתה למשוך אברכים ולהטעימם מצוף תורת חסידות גור. גוייסו למערכה מיטב כוחות ההסברה בגור, וכאלו שיודעים לשווק טוב מה שרוצים שישווק ושיתן מענה לדליפה הההולכת וגוברת. פעמים רבות נתבקש הדרשן לחדד נקודות מסויימות כפי שנמסר איש מפי איש מפי מורנו רבי שלמה צבי שליט"א - לפי המצב והענין.

 בהיות שכך רק כאלו שלכה"פ בחיצוניותם הזדהו הזדהות מוחלטת והראו סימני ביטול ודבקות מוחלטת, הם אלו שזכו לקבל את המיקרופון לידיהם.

באופן טבעי היה אמור ר' אברהם בנימין זילברברג לקבל את המיקרופון לידיו מתקופה לתקופה, כי מי כמוהו יודע לשווק בצורה הטובה ביותר את מה שרוצים לשווק. אלא שהיות וכאמור לעיל המטרה היתה לעצור את הנהירה כלפי חוץ היה צורך באנשים שהליכותיהם ודעותיהם מקובלים על רוב הציבור, וכמובן שהמטרה היתה בעיקר לאברכים בני שלושים ומעלה שכן הצעירים יותר שנולדו מיד למציאות הקיימת - לא רעו בשדות זרים באותה צורה של המבוגרים יותר. ומרביתם של בני שלושים ומעלה אינם מחבבים את אישיותו של זילברברג כלל.

סיבה נוספת היתה כאן, שכאמור השיעורים נפתחו ביוזמתו של מוהרש"צ שליט"א שבינו לבין זילברברג לא שררה אהדה עמוקה כלל.

כיום, לאחר שנשתנו סדרי בראשית ומורנו ר' נחמיה קיבל פיקוד מוחלט על חצר גור, נעשו מוהרש"צ וזילברברג אחים לצרה, ובנוסף לכך גל ההשמצות שספג זילברברג באינטרנט הפכוהו ל'נרדף'. ונגרם עקב כך בלבול גדול בציבור בכל הנוגע ליחסו של האדמו"ר אליו. על כן בכדי להשיב לזילברברג את כבודו ובכדי לשדר 'עסקים כרגיל' ובפרט בכדי להוכיח לעין כל שאין ממש בממלכתו של מורנו ר' נחמיה, נקרא זילברברג אל המיקרופון


עד כאן הפשקוויל - לאחר כמה שעות קיבלנו תוספת, שצריך לברר אותה יותר

אברהם בנימין זילברברג בא אל הרב גרוס לפני כשבוע וחצי, ואמר לו "בפנים כאובות ובעצב גדול" שמדברים ברחוב שהוא פעל יחד עם רדזימנסקי נגד הרב גרוס. וזה שקר גמור. וח"ו מלחשוב עליו כך. ושאם רדזמינסקי דיבר בשמו הרי זה לא נכון. ויש לו מזה עוגמת נפש גדולה. ורק חשב והבין כל הזמן שהרב גרוס מגבה את רדזימנסקי. ולא ידע שרדזמינסקי פועל נגד הרב. ולא הבין. אבל ח"ו. אני
הולך עם הרב מרא דאתרא וח"ו לא אחרת.

הרב גרוס הרי ידע כל הזמן שאב"ז מדבר נגדו ועשה יד אחת עם רדזמינסקי נגדו. וידע שהם מלכלכים עליו אצל הרבי. אבל כשבא לפניו אב"ז בכזאת צורה ובכאלו דברי חלקלקות, הבין שאב"ז רוצה לפתוח דף חדש ומתנער מכל מה שהיה ומגלגל האחריות על רדזמינסקי וסבר וקיבל.

שבוע שעבר בא שוב אב"ז לרב גרוס ובכה לו  שילדיו באים ואומרים לו ששמעו שהוא נגד הרב ונגד הרבי, וזה פוגע בחינוך ילדיו, ולא יודע את נפשו. והפתרון היחיד בכדי שלא יגרם נזק לחינוך ילדיו הוא שהרב יכתוב לו מכתב שיודע שהוא ח"ו לא נגדו, ושהוא גם קרוב ונאמן מרן אד"ש וכו' וכו'. ושהכל שמועות שווא.
 הוא התחנן ולחץ חזק על הרב גרוס, עד שיצא ממנו עם מכתב כזה ביד. בשביל ילדיו...

וכאן נכנסה פעולת הנוכל לפעולה מיידית מיד לאחר שקיבל את המכתב הזה, דאג שזה יגיע לידי אד"ש, והנה יש לו הודאת בעל הדין - הרב גרוס, שכל השמועות אודותיו אינן נכונות, ושהוא לא היה עם רדזמינסקי נגד הרב גרוס. ובזה הפך את הקערה אצל אד"ש להוכיח שכל מה ששמע שאב"ז היה מעורב עם רדזמינסקי נגד הרב, הכל שקר גמור. והנה מכתב בכתב ידו של הרב גרוס שמעיד על כך...
 

41 תגובות:

  1. שתבינו... אין מה להאשים את זילברברג וחבריו (כן, את כל הרשימה שממהרים להספידם)- לא עכברה גנבה אלא חורה גנבה – יותר ממה שזילברברג צריך את הממסד, הממסד צריך אותו. זילברברג איננו אלא פוליטיקאי - המפזם את הזמירות שרוצים לשמע ממנו. קחו לדוגמה את ישיבת חיפה, מנוי וגמור וחתום היה לחסל את הישיבה עוד שנים לפני שזילברברג התקרב לצלחת, אך חיפשו את העילה והתזמון הנכון שהמציא להם האחרון. אינני אומר שהוא חף מאינטרסים אישיים ואינו מקדם אג'נדה אישית – אבל זה רק באחוזים בודדים מתפקידו.
    בנקודה זו תרשה לי, חיים - לחלוק עליך, אנחנו צריכים להאמין בדור שפל זה – שזה רצונו של מי שאמר והיה העולם. זה הניסיון שלנו – יפתח בדורו (ויתלקטו... אנשים ריקים) כשמואל בדורו.

    השבמחק
    תשובות
    1. מדינה העושה פשעים נגד האנושות תענש גם ההנהגה המדינית וגם הזרוע המבצעת
      כשהזרוע המבצעת היא גם זאת שעושה זאת ברשעות ואכזריות מטורפת שגם ההנהגה המדינית על אף שחיתותה לא היתה נותנת יד למעשים כאלו חלקה של הזרוע המבצעית גדול בהרבה
      והמבין יבין והמשכיל בעת ההיא ידום

      מחק
  2. מילא ריקים, אבל גם מציקים ??

    השבמחק
  3. כחסיד גור מושבע, חסיד שהגן ויגן הלאה על גור לאורך ימים, אני עדיין יכול לומר לך דבר אחד:
    החצי הראשון של הפוסט שלך לא מעניין אף אחד בגור, וכל הפשקוויל הזה נכתב רק כדי לנגח אי מי, לא ממש הצלחתי להבין מי המטרה העיקרית (כמדומני ר' ש"צ, אבל אולי לא).
    החצי השני מזעזע. אם אברהם בנימין עשה כזה תרגיל ע"מ לנקות את עצמו אצל הרבי, אז הוא פושע מסריח ורקוב, שהלוואי וכולם יראו לו את מקומו האמיתי.
    אגב, לכל אלו שטוענים שהרבי צריך לברר דברים והוא גם לא כ"כ נקי, הנה לכם דוגמא לנוכלות של מקורב, וכיצד בדיוק הוא אמור לחשוד במשהו?
    אז אל תמהרו להאשים את הרבי עצמו בכל דבר, אלא את קומץ המקורבים המושחת, ביניהם אברהם בנימין זילברברג, האיש השנוי אצלנו (ולאחרונה גם בכל העולם), שהוא וחבר מרעיו יעשו הכל ע"מ להשמיץ את הרבי בעולם כולו.

    השבמחק
  4. ט"ס כחסדי גור מושגע

    השבמחק
  5. יש גבול כמה ניתן לומר "לא ידעתי לא שמעתי". המציאות מוכיחה, ש"תמיד", היכן שהמנהיגים היו "נגד" טרור "באמת", אזי לפחות 90 אחוז מהם לא נעשו. גם הסקווירער טוען כך תמיד, וגם אחד מהסאטמערערס היה תדיר טוען שלא ידע מכלום ואף היה מוחה נמרצות ...

    אינני אומר שמנהיגים כאלו לא צודקים ח"ו. יתכן שלעתים אין ברירה, דבר כזה - נפסק בהלכה - שצריכים לפסוק גדולי "התורה" שבדור [לא רבי'ס], או אחרים הידועים כאבירי התורה וההשקפה, ושאין להם נגיעות - שאינם קשורים לקהילה עליה הנידון, ולנושא. ושידועים כמי שמקיימים מצוות "לא תגורו מפני איש" - גם לא אדמו"ר.
    אך עצם התירוץ שחוק ואינו יכול להיות אמת.

    ראה ערך הרבי מחב"ד, שידועים דבריו ואזהרתו בציבור לאחר המכות רצח והבזיון הנורא מצד סאטמר ועוד לחב"ד, שהגיע לשיאו באלימות הנוראה לר' מנדל וועכטער, שהזהיר הרבי שלא יהיה שום אלימות אף לא קלה ולא מילולית, ושמי שיעבור ע"כ שיזכור שלא יתקבל שום תירוץ ולא יהיה מקומו בחב"ד.
    וראה זה פלא, איש לא העיז להמרות את פיו "במסירות נפש", ובטענה שמלך שמחל על כבודו אינו מחול ... מכאן למדנו שכשמנהיג "באמת" נגד טרור וכו', היא לא קורית. אינני בא לומר שהמנהיגים יודעים על 100 אחוז מהדברים שנעשים, אך יש "רוח המפקד".

    יש דוגמאות נוספות רבות - מר' ישראל הגר מוויזניץ, ועוד.

    השבמחק
  6. חיים אני חושב שאתה צריך לעשות סדר בבלוג כאן ולהבהיר חד משמעית את עמדתך ועמדת רוב אלו שמזדהים עם דבריך.
    המושג אדמו"ר או להבדיל מרן וכו' אין לו שום קשר כיום לאלקות וממילא כל הידוע לנו על סוג נשמה אחרת לגמרי שיש לאדמו"ר כמבואר בארוכה בכל ספרי החסידות למיניהם אין לו שום קשר לאנשים המתיימרים לקרוא לעצמם בימינו אלה אדמורי"ם וכו'

    ולכן צריך להבין אותם שהם סובלים מסתירה עצומה מצד אחד הם אנשים רגילים לכל דבר ולפעמים אף פחות מכך, שאין להם שום הבנה מיוחדת בעניני חינוך או פוליטיקה או רפואה וכו'. ולכן הם נזקקים ליועצים וליחצני"ם ולעבריינים וכו'. ומצד שני הם אמורים לשכנע את עצמם שהם בעלי רוח הקודש ויודעי נסתרות וכו' ואין הם זקוקים לאף אחד ולא מחשבותי מחשבותיכם וכו'.

    וממילא גם הציבור הופך להיות מבולבל כשהאדמו"ר מפשל מאשימים את היועצים ומצד שני הוא אמור להאמין שהאדמו"ר ואלקים משוחחים לפחות כמה פעמים ביום והאדמו"ר שלו הוא חבר בכיר בקבינט האלקי

    והנה זכינו שהאדמו"ר מויזניץ לא מכחיש ומודה בריש גלי שאיננו אדמו"ר וכו' רק הבעיה שאם הוא לא אדמו"ר אז למה הוא צריך להנהיג האם אין אנשים יותר מוכשרים בויזניץ שיכולים להנהיג בצורה יותר חכמה ונבונה את החסידות או אולי להקים מועצה שתורכב מאנשים המתמחים בכל תחום אם לא רוצים לעשות זאת ממש בצורה של דמוקרטיה ובחירות.

    ויהי רצון שבקרוב יתרפאו כל אלה שעדיין חולמים שהם אדמורי"ם או לכל הפחות יתרפאו אלו שמאמינים בהם.

    ובא לציון גואל

    השבמחק
    תשובות
    1. דעתי על אדמור"י ימינו ידועה ואם הייתי כותב מה אני באמת חושב עליהם זה היה מקפיץ רבים. צר לי, אין היום עוד דבר כזה רבי'ס, יש 'אלילים' שיצרו אותם לצורך 'אלילות' בלבד. מי שילמד את היסטוריית ה'אלילים' ימצא כי היום עושים זאת על ידי מינוי של 'רבי' 'ראש ישיבה' או 'מרן' או בצורות אחרות. לדורנו זה במיוחד הצעירים זקוקים ל'אליל' לא לרבי ולא למנהיג, וההוכחה כל אחד מבקש להוכיח כי ה'אליל' שלו טוב יותר, תראה איך איך שזה אומר לשני 'הרבי שלי הוא...' לא כל חשוב מיהו הרבי חשוב שהוא 'הרבי שלי..' היום זה מה שנותן סיפוק להוכיח כי 'הרבי שלי' טוב וחזק יותר. פעם היו נוסעים מרבי אחד לאחר והיו חוזרים ומספרים לרבי על אלו הנהגות שמצאו אצל הרבי האחר. היום כשרבי שומע כי החסיד ביקר אצל רבי אחר הוא יבזה אותו לעין כל. לפני כמה שנים חסיד של רבי מסויים היה אצל איזה רבי שמחלק שום, הרבי שלו שמע על כך וביזה אותו לעין כל כשבטיש נתן לו שום

      מחק
    2. מקובל אצל חסידים שלפני שמשיח יגיע יהיה נסיונות באמונה

      אחרי שרואים כל מה שהולך בעולם האדמורו"ת והמרנו"ת בעצם צריך להיות מאמין גדול כדי להמשיך להאמין בהקב"ה ולדעת שכל אלה לא גרועים מנביאי השקר שבאים לנסות את האמונה של עם ישראל בהקב"ה

      מחק
    3. למגיב התגובה המתחילה "חיים אני חושב": נפלא !

      אוסיף על דבריך ואציין גם:
      א. בספר ישמח ישראל - אלכסנדר(בחלק מאורן של חכמים) כותב כבר שבדורנו אין מי שיוכל לקשר הנשמות וכו' - כרבי של פעם.

      ב. בהקדמה לשו"ת אגרות משה (לר"מ פיינשטיין) מובא שהיה מאוד נגד שכל מפורסם ל"גדול" (אף גדולים אמיתיים) וקדוש, מתערב בכל דבר, וטען שלא כל מי שצדיק / "גדול", זה חייב להיות שהוא גם מבין בעסקנות או פוליטיקה או בשיטת הלימוד וכדומה (בערך כך, הספר אינו לפני).

      וכמו שכשאדמו"ר חולה הוא הולך לרופא המבין בכך, וכשזקוק לשידוך הוא מברר על הבחור ומתייעץ עם גרפולוג וכדומה כי לא בהכל הוא מבין אף שוודאי יש לו סייעתא דשמיא.

      ג. בענין הרבי מויזניץ: מכיון שעדיין הוא הצדיק בסדום שלפחות מנסה להמעיט ב"עבודה זרה" הזו סביב האדמורו"ת, לא יפה לתקוף מי שהלך חצי צעד בזמים שחבריו הולכים אחורה 10 צעדים ועוד מחריפים את הע"ז.

      מחק
    4. להעמיד דברים על דיוקם לא התכוונתי לתקוף את הויזניצר רק להסביר מדוע כל האחרים לא מסוגלים להגיע להכרה הזאת כי הם יצטרכו להסביר מדוע אם כך הם השולטים. כל עוד שהמיסטיקה חוגגת אין מקום לשאלה הזאת אבל ברגע שהם יודו בכך אין שום סיבה הגיונית לההנהגה השייכת לימי הביניים של הפריצים ומשפחות האצולה.
      נקודה נוספת שתעמוד למבחן אצל הויזניצר אם הוא יהיה מוכן לקבל ביקורת שגם זה אם אתה לא חבר הקבינט האלקי אין סיבה שאי אפשר יהיה לומר ביקורת
      ימים יגידו

      מחק
    5. ר' חיים, בענין דבריך הנ"ל: אספר לך על יודעי ומכירי חסיד ויזניץ "פשוט" [- ויזניץ של ר' ישראל], שהוא גם מסתובב הרבה בתורת חב"ד ושומע הרבה ממשפיעי חב"ד, ור' ישראל מויזניץ מעודדו תדיר, ואף שואלו לְמה ששומע שם ומשוחח עימו בתורת חב"ד כשרוצה לחדד משהו.

      לפני מספר שבועות, כשהיה שבת מיוחדת לשומעי חסידות חב"ד מקהילות אחרות - בעיר מגדל העמק, והנה ר' ישראל רואה את החסיד ההוא בשבת בב"ב, ושאלו בתביעה מדוע לא נסע מאחר שיש לו חיזוק שם.

      אני גם יודע על חסיד אחר שנוסע לאומן לר"ה, ומעודדו בתוקף שיסע אם יש לו בזה חיזוק. והזהיר מישהו שניסה למחות בו בכך.

      מחק
    6. שירבו כמותו בישראל ובא לציון גואל

      מחק
  7. לנגד עיני עומדת התמונה שתיאר לי קרוב וידיד נאמן, שהיה נוכח במקום, איך בשביעי של פסח תשע"ב, כשהיה בבימ"ד של גור בירושלים שפיכות דמים "ממוסדת", וניגש יהודי צדיק ותמים (שם משפחתו קור'. איני זוכר את שמו הפרטי, ואין לי כרגע אצל מי לברר) שהוא חסיד עצום של האדמו"ר מגור, אך חסידותו היא רק לענין הדברים החיוביים של החסידות,

    הלה ניגש לצעירים שעסקו ב"זריקת הדם", וניסה לעוררם ש"די" כבר.ואו אז ניגש אליו הגראב"ז וצעק עליו בפני אחרים על כך שמעיז להמעיט משפך הדם בזמן שזה כבוד הרבי וכו'. אחד שעבר את גיל ה-40 [כא.ב.ז.] ועדיין לא מבין שיש גבול לשפיכות דמים ברבים [בלי להיכנס כלל לעצם הפרשיה התמוהה שהיתה שם], אזי כזה אחד הוא איש מסוכן, שבושה לבעש"ט שייקרא על שמו. הוא גם בשעתו לחץ נוראות על אחיו ר' המשפיע ר' צבי מאיר - בהוראה מגור (באמת או בשקר) - לשפוך דם נקיים.

    השבמחק
  8. צריך לעשות תו תקן לאדמורי"ם
    הם יצטרכו לעבור בגרות
    יחסי ציבור
    אנושיות
    ידע רפואי בסיסי
    ידע בכלכלה בסיסי
    הדרכה מרשות המיסים בקשר לקבלת כספים
    הדרכה מהמשטרה בקשר לגבולות הפליליים
    זוגיות
    ועוד

    השבמחק
  9. חיים אני מתפלא שעדיין לא פירסמת את הידיעה המרעישה שקנייבסקי הורה לברך על שטיינמן ברוך שחלק מחכמתו. אחרי כזה "חוכמה גדולה" אפשר לברך גם על קנייבסקי את הברכה.

    דבר אחד אני לא מבין שטיינמן מעולם לא הצטיין בחכמה יתירה הספר איילת השחר הוא ספר ברמה של ישיבה קטנה מקסימום אולי הוא ירא שמים קצת יותר מהמתחרה האכזר שלו ואם בגלל שהקב"ה עזר לו לתפוס את ההנהגה של הקהילה הליטאית המסואבת אולי אפשר לברך שחלק מכבודו אבל בטח שלא מחכמתו (ורחמנות על כבוד כזה)

    השבמחק
    תשובות
    1. גערער חצוף יקר ! אין "עדות ראיה" על אף אדמו"ר מאדמורי"ך [עכ"פ מאלו שבארץ לאחר השואה] ובפרט על "אלתר" שלך על יגיעה בתורה ופרישות מהבלי עוה"ז אף עשירית מהרב שטיינמן ור' חיים קנייבסקי. כך שאם יש לך "תורה" אחרת מכלל ישראל, שם לא כתוב כלום על כבוד והערצה ל"חכמי" התורה, תשתמד ...

      בענין "חכמת" הרב שטיינמן: דווקא הרב שטיינמן ידוע כפיקח עצום, ואף יש שכינוהו עקב כך בתיאור לא מחמיא שאומרים על חריף.

      ובענין ספרו של הרב שטיינמן: ברור שמי שקהילתו מחרימים את הספר "קצות החושן" ורשב"א וכו', וכמעט אף את התוספות, שאין להם מושג מהי רמת ישיבה קטנה, ומהו רמת ספרי עיון התורה ...

      ובכלל, לא ראינו מעולם אף "מערכות" ב"נגלה" מאלתר ובניו [רק מבני דודיו...], ומה שראינו ושמענו, היבול היה על סף ...

      בר מן דין: אלו שדנים לכף זכות את "אלתר" הנוכחי [מה אעשה שאתה מאלץ לכתוב מה שאינני סבור שיפה כלל], וסבורים שאחר הכל הוא איש צדיק, זה רק אלו שאומרים שהוא טיפש מופלג, ואינו אשם. עכ"פ עינינו רואות לאן הוביל את הקהילה - בפילוגים וטרור בפנים, ולאיבוד השפעתה [אף] הרוחנית בחוץ. כך שעדיף שתטמון את ראשך עמוק ולא תדבר על אחרים, כי אף אילו מישהו היה טיפש, אך חכמת התורה החכימתו, כן "העיון" בה, וכדברי חז"ל על הרוצה שיחכים...

      [שוב צר לי כ"כ שאני כותב כך על איש חשוב וטוב, אך חייבים להשיב לכסילים כאיוולתם, כל עוד אינם שותקים "ידוע דברי חז"ל על דשמע זילותא "דרבנן [ולא מנהלי עדות]

      מחק
    2. אין ויכוח שהגדולה של שטיינמן הוא לא בלימוד והעמקה והספר איילת השחר יוכיח אף במקומות שלומדים בעיון הוא ספר זניח.
      ולולי הרביעייה של האדמו"ר מגור והנסיעה איתו לחו"ל הוא לא היה מתפרסם כל כך
      ב"ה שהוא מנהיג סביר ולא חמום מח כמחבלים אבל מכאן ועד להפוך אותו לחכימא דיהודאי הדרך רחוקה

      מחק
    3. אתה טועה ומטעה ! הגדולה של הרב שטיינמן [והרב עובדיה ור' חיים קנייבסקי ועוד] היא שאין פיהם פוסק מגירסא [כן אף שהם מנהלים ומשפיעים על המון נושאים]. וזה כלל לא משנה כמה כוח הכתיבה שלו משובח או לא. [ולעצם הדבר, זה לא נכון, ספרו חשוב ומכובד. אני זוכר שבדיוק כך טענתם גם על הרב שך וספריו בשעתו].

      אתן לך דוגמא כגערער: הבית ישראל מגור נערץ ונקדש על העם וגדוליו, אף שכידוע אין ספרו משובח כלל מבחינת הכתיבה, ומי שאין לו רגש של זכרון ממנו, יתעורר בהרבה יותר מ"נתיבות שלום" - סלונים, לדוגמא. כל אחד וכשרונו. העיקר היגיעה בתורה וכו'.

      בענין הנסיעה של "אלתר" [סליחה ממנו, אך הנני נוקט בלשון חסידיו על גדול"י אחרים] עם הרב שטיינמן: הרב שטיינמן היה מפורסם עוד הרבה הרבה בזמן בריאותו של הרב שך, כ"גדול" הבא של הליטאים, והנסיעה של "אלתר" עימו סייעה רק לאלתר ולגור, וכמובן גרמה גם קידוש ה' וכו'.
      לגור יש דמיונות שהם ורבותיהם אלו שהגדילו את הרב שך / הסטייפלר / הבעלזער / הרב שטיינמן / הרב אלישיב, וא"כ איך הם מעזים לא לגמול לה טובה, וכו' וכו'. אלו דמיונות שמחנכיכם מדמיינים לכם.

      מחק
    4. אתה עדיין סוטה מהנושא יש יהודים לא פחות יר"ש שלא פסק פומיה מגירסא גם לא בזמן שהאחרים מבזבזים את זמנם על אסיפות פוליטקה או מסחרת קופות הצדקה
      לגבי שהרמה של איילת השחר זה כמו אבי עזרי אני חושב שאתה צריך לבקש מחילה משטיינמן
      לגבי הדוגמא של הבית ישראל הוא דוגמה מצויינת לאחד שהיה נערץ ונקדש בתור מנהיג ציבורי דגול אך כל קשר בינו לבין חסידות הוא מקרי בלבד וספרו יוכיח

      מחק
    5. מי שחושב שהבעיה של איילת השחר זה בעיית כתיבה סובל מבעיה בקריאה והבנת הנקרא

      מחק
    6. א. לאיילת השחר אין שום בעיה. הוא ספר נפלא מאוד שנעזרים בו גם בישיבות חסידיות [אלו הלומדים "עיון" - ה' ישמור].

      ב. מי שאומר אחרת, הוא סובל כנראה מבעיית קנאה ושנאה על מי שהעמידו [יחד עם ר' מאיר פ.] במקום.
      ובכל מקרה, אלו שכבר שנים לא העמיקו ב"עיון" באף טקסט, רק קוראים כבספר טלפונים, ברור שלא יטיפו על הבנת הקרא וביקורת ספרים.

      ג. בעיית קריאה יש לזה שלכם, ברצינות, ידוע ומפורסם [כמה תזכורות: "שַמַח תְֹּשַמֵחַ". "א-ל אלקים בציון", "לְבָשָר ענווים", ועוד ועוד, שעל כן קיבל ה"חוזר" הראשי בחנוכה הוראה להפסיק לחזור...].

      מחק
    7. חסיד שוטה של שטיינמאן תביא בבקשה איזה שטיקעל תורה ממנו שיש בו איזה שהוא רעיון מבריק אדרבה נשמח לקרוא וליפול ארצה לפניו ללחך את עפר רגליו

      מחק
    8. ואליך חסיד חכם של יענקל אלתר:

      א.אתם האחרונים שיכולים לומר על חסידי רבני הליטאים "חסיד שוטה", כי אתם אלה שמקדשים אדם וממציאים עליו מעשים שלא היו [ממש תאומים של חסידי מנדלי הגר ועוד] רק בגלל שנולד במקום הנכון.
      להבדיל מהליטאים ששם לעולם לא יוכל מי שלא הוכיח עצמו בתורי"ש בסיסית לפחות, לעלות להנהגה. שם זה הלא לא עובר בירושה מאב לבן. שם לעולם לא יסבלו ממפגר שעלה לגדולה עקב ייחוסו.

      ב. לעצם דבריך: תפתח את ספריו ומלקטיו, ותהיה לך הרבה מאוד שטיקלעך תורה, הן בהלכה והן בלומדות והן בהשקפה. הוא ניצל את זמנו לתורה, ולא למריבות אין סופיות.

      ליחלופין תעלה לביתו [לא ווילה בת כמה קומות כשל מלכי קדם...] של הרב שטיינמן במשך שעות היום בו נותן הרב שטיינמן שיעורים צפופים, ותשמע ותחכים. אתה הלא לא תעשה זאת, כי חונכתם שאתם תמיד צודקים ולא לשפוט לפי המציאות. גם על הרב שטיינמן במשך שנים טענתם שהוא היחיד הקדוש אצל הליטאים, עד שהסתכסכתם עימו כרגיל, וכך היה עם הסלונימער והלעלובער וכו' וכו' וכו'.

      האמת, שגם אני חשבתי כפי שאתה חושב על הרב שך, תמיד אמרו שאין ממנו אף תורה מבריקה וכו' וכו', עד שגדלתי וראיתי את ספריו וספרי הליקוט ממנו, וראיתי גם ראיתי.

      ג. אישית אינני מבין שגדלות נתפסת ב"הברקות" [על אף שיש לו. אם כבר על הרב אלישיב אמרו שאינו חכם כ"כ - דבר שלא מוריד כהוא זה מגדלותו העצומה, אך הרב שטיינמן ידוע כחכם מחוכם. אדמורכ"ם הנוכחי מעולם לא נחשב כזה, רק הבית ישראל והפנ"מ שהיו חריפים, והל"ש היה לו עכ"פ ראש חזק] רק ביגיעה סיזיפית בתויר"ש. לו יש ע"ז קבלות. ולמתנגדו אין.

      מחק
  10. סליחה ידוע מאמר רז"ל כיון שבא לכלל כעס בא לכלל טעות כל מה שכתבת על אלתר אני פחות או יותר אין לנו ויכוח

    בקשר לשטיינמן ולקנייבסקי ישנם יהודים יר"ש שיושבים והוגים בתורה ולא מתערבים בפוליטיקה וגרורתיה שאם הולכים לברך ברוך שחלק מחכמתו יש לברך עליהם ומכיון שלא מצאנו באף דור שנהגו לברך על ת"ח מהיכי תיתי לקחת אנשים שבמקרה הפכו להיות מנהיגים ולא ידוע לי שכשיש איזה שאלה עמוקה בנגלה או איזה פסק מוקשה הולכים לשאול את "החכם הגדול שטיינמן" וגם לא את "החכם הגדול אוירעבך" וכדי שלא תחשוד בכשרים גם לא את "החכם הגדול אלתר" מקיסמום את זלמן נחמיה גולדברג וכיו"ב
    וממילא לצאת בהצהרה כזאת זה מראה על הפיכת המרנו"ת לאדמורו"ת וכו'

    השבמחק
  11. אומר לך: אינני בקיא בהלכה זו, אם היא קשורה גם לת"ח המנהיג אלפים הדור או אף לת"ח הספון בביתו.

    אבל - ר' חיים קנייבסקי ידוע כת"ח עצום מאוד, ולא יפסוק דבר שאין לו ביסוס בהלכה.

    והרב שטיינמן, הוא לא הגיע "במקרה להנהגה", כבר בפתיחת דגל התורה ידע כל הרחוב לומר שהוא יהיה אחרי הרב שך. תבדוק גם במסמכים ובתמונות מאז [רק שעקב רצונו של הרב שך בפוסק ירושלמי - כדי לסחוק את הירושליימער כופרים ..., והגרשז"א סירב, "הכשיר" לבוא בקהל ... והכניס את הרב אלישיב.

    בענין שאלה בהלכה: איך שההסטוריה חוזרת: לענין "פשט בנגלה" גם הרב שך לא היה "פוסק" רק יגע בתורה, וכשהיתה שאלה הילכתית, היה מפנה להסטייפלער שאחז על הרב שך שאין אחר דבריו של ר' לייזר [שך] כלום ! וכךסובר בן הסטייפלר - ר' חיים קנייבסקי, על הרב שטיינמן היגע בתורה אף שאינו פוסק.

    תיכנס בבקשה בבואך לב"ב לחזו"א 5 באחת משעות היום, ותראה מה זה יגיעה בתורה לאסוקי שמעתתא אליבא דהילכתא, ואז כבר לא תדבר כך בזילזול, חוץ מאם אתה גערער, כי בקהילות הגדולות מחנכים היום לצערנו לא להעריך "תורה" או עבודת ה'", רק למדוד כל אחד לפי כמה שהוא חי טוב על "הרבי שלי". ואח"כ לא מבינים איך גודל דור בלי ערכים ורבנים חנפים. הם חונכו שגדלות נמדדת לא בתורה ולא בקדושה רק ביחס טוב עם האדמו"ר "שלנו".

    השבמחק
  12. אם אתה צריך עזרה בהבנת הנקרא פשט בנגלה זה הפירוש שאלה בתלמוד ולאו דוקא בהלכה ולא זה ולא זה לא שמענו ששואלים את שטיינמן חוץ מאלה שהפכו אותו לאדמו"ר

    בכל השעות שביקרתי בחזו"א 5 מצאתי ב"א שמוטרד בשאלות אדמוריו"ת ברכות לשידוכים וזיווגים ורפואות זה יפה מאד ומסירות נפש ממש אבל לא פסיק מגירסא ממש לא בדיוק כמו שפיו של אותו האיש להבדיל לא פסק ממחלוקת.

    גדולי הליטאים בזמני המחלוקת על החסידים כאב לבם על בזבוז הזמן בנסיעות וכו' והאדמו"ר משטיינמן לא בוחל בשום נסיעה לשום מקום בשביל למסור דרשת מגידות ברמת ישיבה קטנה ככה שלהשתמש אם המושג לא פסיק ויגע בתורה זה משעשע למדי

    השבמחק
    תשובות
    1. תגובתך מעידה כאלף עדים שאתה שקרן ! ["נישט און מיין נאמען". "כ'ווייס פון ג-א-ר נישט". "הרבי לא ידע מכלום"...] לא דרכת מעולם בבית הרב שטיינמן, רק בטירות הרודנים שלך,

      כי אם היית נמצא שם פעם, היית רואה מה שאני וכל מי שנמצא שם רואה - ההיפך משקריך, ולא היית עושה "העתק הדבק" את מה שאתה רואה אצל האדמו"ר שלך, להרב שטיינמן. זה פשוט עולם אחר שמי שלא מונח בזה לא יכול לתםוס.

      כן, הרב שטיינמן עונה גם בנגלה "המון", ו-95 אחוז מסדר יומו הוא בלימוד "בגלוי" בנגלה גמרא רש"י [ותוס' עם ראשונים והלכה [כן, גם "עיון" רח"ל] בחדדוותא דאורייתא כבחור צעיר. רק לאחר התפילות עוברים לפניו האנשים למשך כמה דקות ושוטחים את דבריהם.
      הוא יושב שיעורים עם תלמידים מקשיבים [הוא לא יודע שאסור לעשות "שיעורים" בביהמ"ד החדש...], ומתפלפלים [-עיון רח"ל] בהלכה ויתר חלקי התורה בבוקר צהרים וערב.

      זה שאתה לא שמעת מכל זה: כבר כתבתי שגם על הרב שך ועוד טענתם תמיד טענות דומות.

      לפני שאתה מפשפש בגדולי מתמידי דורינו, לאן הם נוסעים כדי לחזק ולעורר למען בנ"י, תפשפש בטיסות אדמור"ך ל"דינרים" ב"אוויאן" ועוד, בטיסות לפולין, לארה"ב, לאירופה, [פעם גם עם הרב שטיינמן] לשוויץ שוב ושוב "בסוד" כדי לסדר את ההשקעות בבנקים שם, בהפגנות שאירגנו לעצמ ולמען כבודם שוב ושוב, בתחמנות פוליטית של שעות ימים ולילות - לא לחיזוק כלל ישראל, אלא לחיזוק ה"אגו" האישי.

      הלוואי שאדמור"ך היה משקיע מעט זמן גם לפייס את הנרדפים שם, ואת אלו שבניהם "נושרים" ר"ל שהשליכום לכלבים, ואת הורים שכולים ושאר אסונות, שאין מוכן לדבר להם אף מילה טובה. אני דווקא מוכן להבין זאת ולדונו לכף זכות, אך אם אתם מדברים - קודם כל "צא ובדוק בתועבות" וכו'.

      מחק
  13. חיים מדוע אינך מתייחס לחידוש הנפלא של ברכת הגדולים אולי כדי להוציא מדריך לפי סדר א"ב ושעות קבלת קהל לצורך הברכה.

    אולי ארגון מצוות נדירות יקח על זה חסות ביחד עם פטר חמור

    השבמחק
    תשובות
    1. אם אתה מתכוון לברכה של חלק מכחכמתו, בל"נ אתייחס לענין הזה קצת יותר מאוחר אם אספיק עוד היום אחרת במוצאי שבת

      מחק
    2. קודם תבקר את שטויות האדמורי"ם שממציאים הלכות שלא שערום אבותינו: הלכות רדיפת מתנגדים איומה. הלכות רדיפת מי שאינו מציית להם מיד. הלכות שריפת מי שפותח מנין נפרד. הלכות יא"צ של האדמו"ר הקודם וטישים ובאטעס של שעות של ביטול זמנים, הלכות מלחמות ירושה עם כל הז' קרובים, הלכות קידוש כל מנהג של "פארפיל" בשבת או בכל הילולא. הלכות עמידה בשמו"ע כלפי הע"ז - האדמו"ר במקום כלפי שכינה. הלכות היתר לדבר על ת"ח מופלגם ופרושים - אם אינם מבטלים את דעת התורה שלהם לדעת ה"קוגל" והיחוס של אדמוריה"ם. כן, יש להם רבנים מטע"ם, אלו שיפסקו "ככל אשר יורוך" הרבי'ס ה"יורשים ללא היסוס כתורה מסיני...

      מחק
    3. מכאיב לך שהליטאים מחקים מעט מהמעט את טמטום האדמורי"ם עם המצוות הנדירות שהם ממציאים ??

      אל תדאג, הם לא יצליחו לחקותם ולהגיע אף לעשירית מ"דרגתם".

      לפחות הרבני הנ"ל יגעים בתורה ומוכיחים את עצמם במשהו, להבדיל ממכם החסידים, שיגעים במצוות נדירות אחרות... ואדמוריכם חוץ מלאכול [מאכלים ואנשים] ולהציג הצגות, אינם יודעים כלום [ח"ו לא כל האדמורי"ם, היו מהם באמת צדיקים, אך אני מתכוון לרבי שלך הסוחר ש"מבין" בהכל. אין דבר שבו אינו מבין ומתערב.

      מחק
  14. יש להם טעות אחת שטיינמן חושב על עצמו ומה שטוב לו אין לו קהילה ואין לו כלום
    לאדמו"ר מגור יש קהילה שנוהרת אחריו ולכן לא כל צעד מסתכלים מה יגידו ומה יעשו אם הוא היה עובד בשביל תדמית כל היום
    מצבנו היה גרוע היינו נראים כאותם ליטאים סוטים וממזרים ההולכים עם נשותיהם
    הנראות כ.......
    ושקועים באייפון ובבלקברי (העיקר אנשי שלום לא?)
    יראת שמים שווה גם כשתדברו עלינו כן כן קשה לכם לקלוט את זה לנו זה בדם

    השבמחק
  15. יהודי כהר שטיינמן לא יכול לחשוב על עצמו. כי התורה הקדושה שבה הוא שקוע, בצירוף הפרישות מתאוות עוה"ז, מובטחנו מחז"ל שמעדנת ומקדשת האדם, ואין עושה דבריו עם נגיעות, ועכ"פ עם הרבה פחות נגיעות מאשר -

    "יענקל אלתר" [סליחה, אני כותב עליו כך עקב מה שאתה מכנה גדולי עולם בזלזול, א"כ ק"ו מי שלא הוכיח עצמו...] שהאינטרס שלו לבנות את ספר תולדותיו כמהפכן כמו האמרי אמת, וחסידות בתורה - כמו החיהרי"ם, וחיסול מתנגדיו כמו ..., ושפיכת הדם של כל מי שלא ציית מיידית - כמו ...

    ועל כן אכן מצבכם גרוע שבגרוע, איש מגדולי ישראל ומהמון העם לא מסתכל לכיוונו של רבכם. נתפסים קבוצות סוטים וסוטות מתוך "ישיבה קטנה" גור באשדוד, נתפסות בנות לפני כמה שנים מסמינר גור בירושלים במעשים דומים. נציג עיריה שלכם נאלץ לפרוש לפני כמה שנים עקב האשמות דומות. איש צוות בישיבות גור בב"ב - כהן [לא שם משפחה כהן, רק משבט הכהונה] ומהמקורבים, נתפס בדבר חמור ועקב כך נהיה חילוני רשמי.
    הכותבות הארסיות ביותר נגד החרדים כיום, הן נושרות של גור ממשפחות מיוחסות שם, בב"ב וירושלים ואשדוד. כך שעדיף שתיקתכם.

    השבמחק
  16. אל תבלבל את המוח
    מסופר על אריה שבא לבכות לאביו שראה תמונה שאדם קורע אריה אמר לו אביו טיפש אם זה היה דבר נורמלי לא היו עושים מזה תמונה
    אם כל היום היה תופסים בחורים חסידי גור אף אחד לא היה מדבר על זה בגלל החידוש הגדול כולם מדברים
    ועל כל אותם נואפים ממזרים בני ממזרים בני ברקים שטיימאניסטים
    נמאס כבר לדבר בהקשר זה
    זה ההההההההההההההההההכל

    השבמחק
  17. תופסים כמויות, אוהו תופסים, כבר מזמן לא עושים מזה עסק, חוץ ממתי שגערערס "יענקל אלתר'יסטים" [אלתרון], כמוך שוב מדברים גבוהה גבוהה על אחרים. הרשימה ארוכה מני ארוכה. יש באחוזים נשורים וסוטים בגור יותר מהרבה מקומות, בפרט מאז שקידשו אלימות ונתנו בכך לגיטימציה והיתר להיות "חסיד" בדברים אחרים חוץ מלימוד, ובזה שביטלו את ה"חשק" בתורה - עיון.

    רשבמי"ם יענקל אלתריסטים. כל הפוסל במומו פוסל.

    השבמחק
  18. לגערער שכותב פה נאצות חסרות בסיס נגד הרב שטיינמן ואנשיו, תפסיק לבלבל במוח כי אתה מבייש את כולנו. אם אין לך מה לענות עובדתית, בלי גמגומים והקשות אובססיביות על המקלדת, אז שב בשקט - כמוני. ואני גערער מדורי דורות.
    ולצערנו צודקים משטינינו, בזה שהנושרים שיוצאים מגור מלאים ארס כלפי מולדתם, ברמה שלא מצויה בשום קהילה. ושוב, אני גערער וזה כואב לי מאד, אבל אין טעם להכחיש את המפורסמות. מהכחשות שיקריות לא יצא לנו שום דבר.

    השבמחק
  19. תכתוב עוד שלוש פעמים אני גערער ואז אולי באמת יחשבו שאתה כזה
    חתיכת פרושניק אומלל

    השבמחק
    תשובות
    1. אני גערער, תתפלא. אתה יכול לבחון אותי בכל דרך שתרצה. ולפי שפת הביבים שלך, אתה שורץ באינטרנט מדי הרבה זמן. לתפארת החסידות והרבי.

      מחק
    2. הוא כנראה לייזר נוימן מה"אוטו פורים" שהטריד אנשים בתשס"ג, ומאלו שהתסיסו ומתסיסים את האוירה בגור ?

      מחק
  20. לגערער המגיב בעד הרב שטיינמן: תבין, הגערערס - אלו מהם שצמחו רק ב-15 השנים האחרונות, וחונכו על "אנו ננקום" "נחסל" נרדוף", ועל האיסור לוותר ולמחול ח"ו, אנים מסוגלים להאמין שיש גם עולם שפוי, ושפעם היו מנהיגים בגור שלא הסתכלו על כבודם העצמי רק על כבוד שמים, ומחלו ולא נטרו אף כשהיה קשה להם, רק היוו דוגמא למדות טובות - ולא רק דברו ע"ז בשמועס.

    אלו שצמחו בחצי הדור האחרון ולא הכירו משהו שונה, אינם מסוגלים להבין שניתן גם אחרת - רבי שלא צריך כל היום להצדיקו בפלפולים [בזה מותר עיון...]. הם לא מסוגלים להבין את בושתנו כגערערס ממה שעשו בסיפור עם פרוש, נכון אם הדרך שלהם זה דרך הבעש"ט, אז אנחנו פרושניקים, הרב שטייינמנים, הרב קנייבסקיים, וכו' וכו' וכו', ואפילו הרב שך'ניקים. נכון.

    הם בטוחים שהצד השפוי מסתכם ב-10 איש.

    נקווה שכשהאמת תטפח להם בפנים, לא יהיה מידאי מאוחר לתקן [באמת לא מאוחר לעולם, אצל חסידי הבית ישראל וכו' שכן היתה אצלו דרך חזרה ותשובה, רחמים וחמלה]...

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.