רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 23 בספטמבר 2012

מי הם הנעלבים הרבי'ס או החסידים ומדוע איים גבאי האדמו"ר מללוב על ר' מאיר פרוש שלא יבא בראש השנה לבית מדרשו

זה קרה בערב ראש השנה, ר' מאיר פרוש קיבל מכתב מגבאי האדמו"ר מללוב ששמו ר' אהרן לוסטיג ובו אזהרה שלא יעיז להגיע להתפלל ולעבור להתברך בפני האדמו"ר מללוב, ומדוע? מפני שפגע בו פגיעה קשה בסיום הש"ס. כזכור הושיבו את האדמו"ר מללוב בקצה השורה הראשונה וחסידי ללוב אינם מוכנים לסלוח על פשע זה

אשתו של ר' מאיר פרוש שראתה את המכתב התקשרה לרבנית מללוב וביקשה להבין על מה ולמה בעלה האדמו"ר כועס על בעלה. היא הבטיחה לשאול את בעלה האדמו"ר וחזרה אליה ואמרה כי בעלה לא יודע משום מכתב כזה ומשום איומים הוא מעולם לא הורה לשלוח מכתב כזה

ר' מאיר פרוש הגיע לבית מדרשו של האדמו"ר בליל החג וכאשר לחץ את ידו הוא אמר לו כי הוא מבקש סליחה אם חלילה פגע בו, הרבי לא הבין כלל על מה הוא מדבר, אבל הנושא הפך להיות הכי מדובר בללוב בליל החג

ומה קרה בחג, קבוצת אברכים קנו לר' מאיר פרוש עליה לתורה

אני לא מצדיק את המעשה שעשו לדחוף את הרבי מללוב לקצה, אם כי אני מבין גם את המארגנים, בסופו של דבר מישהו צריך לשבת שם. אולי בעתיד חכם יהיה אם יעשו שולחן ראשי ארוך יותר ובקצוות יושיבו עסקנים ככה אף אחד מהרבנים והאדמורי"ם לא ייעלב מפני שהוא לא ממש בקצה, ובכל זאת השאלה היא האם מותר לשלוח מכתב כזה מבלי שהרבי כלל יודע מה שעושים

מותר לחסידים לכעוס ולמחות, אבל לשלוח מכתב כזה זה חמור, למנוע מיהודי לבא בראש השנה לבית הכנסת רק מפני שהוא הושיב את האדמו"ר בקצה השורה הראשונה, זו הרחקת לכת

3 תגובות:

  1. בהכירי אישית את האדמו"ר ר' אהרן מלעלוב, אני יכול להאמין שבאמת לא ידע מהמכתב שהופנה לפרוש.

    מדובר ביהודי רציני, פשוט ושפל ברך ממש, עדין נפש, ובעיקר חושש לא לפגוע בבני אדם, כמו שמושרש אצל הלעלובער משפוחה.
    הוא בוודאי לעולם לם יילך לשלוח מכתבים כאלו לשום בנאדם, גם לא לפרוש.

    וזאת מכירות אישית, ואני לא חסיד שלו וגם לא מעריץ שלו. סהדי במרומים. אולי אני "אוהד" אותו.
    וגם פשוט מכיר אותו בנסיבות כלשהם.

    השבמחק
  2. אהרון לוסטיג לקח קצת יותר מידי ברצינות את התפקיד... מתכנן להדיח את קרקובסקי, לא הצליח לנהל חנות למוצרי חשמל...

    השבמחק
  3. הצחקתם אותי. וכי מה חשבתם שהאדמו"ר יודה בכך שכבודו נפגע?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.