רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 באוגוסט 2024

מריבת הטקס – או טקס המריבה

 


מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
 
 
המוח והלב מסרבים לקלוט עד לאיזו דיוטה תחתונה מתדרדרים אלו שרואים את עצמם 'מנהיגי הציבור'. לוקחים את הדברים היקרים ביותר להם עצמם והופכים אותם קרדום לחפור בו קולות באושים ממחנם הם.
 
הדבר היה ברור ופשוט למקבלי ההחלטות שחובה לקיים טקס לציון השביעי באוקטובר. אינם יכולים להעלות על דעתם שאולי עדיין לא הגענו לשלב הטקסים ויש לנו מה לעבור עם עצמנו, לפני שנגיע לשלב הטקס. (טקס למה? לזכר החללים? לזכירת החטופים? לזכור את שפל התחתיות שהציג מנגנון-הפרוטקציות שקורא לעצמו צבא הגנה לישראל? את שפל התחתיות של שפלי אדם שמנצלים את כאבם ואסונם של אחרים, כדי לתקוף פוליטית את יריביהם-שונאיהם??)
 
ממשלת ישראל, בעיוורון, שיגעון, או מחלת רוח, החליטה להעמיד בראש הטקס את הדמות שנתפסת כהכי חסרת הגינות, ממלכתיות ויחס של כבוד לאויביה – ושיהיה ברור: אויביה הם כל מי שאינו מצביע בעדה!). לא מדובר בשר החינוך/התרבות/ או איזה משרד שקשור בדרך כלשהי לטקסים או זכרון. מדובר בשרת התחבורה. מה למשרדה, לאישיותה או לעניינה עם טקס זכרון כאוב ונוקב?? המעלה היחידה שיש שלה בהקשר זה, שהיא קוץ בעין לכל אויבי הקואליציה. בשביל מה צריך להפוך את הטקס הזה לאבן נגף נוספת בפירוד הלבבות? מה המעלות שמביאה איתה שרת התחבורה לטקס כזה?? אולי יש לה מעלה נסתרת כלשהי, אבל הדבר היותר מאפיין אותה הוא תדמיתה המאוד ירודה של השרה בעיני כל מי שאינו מחוייב לה או למפלגתה או לקואליציתה.
 
כשלעצמי, אין לי מאומה עם טקסים. איני מתרגש מדגל שמורם, דגל שמורד, חצוצרות צווחות וכינורות בוכיים. לטעמי האישי האבל הכאב והשכול כה עמוקים ועצומים, עד שטקס, כל טקס, יכול רק להרע להם. גם מי שאין לו מוח בקודקודו יודע שכל דבר שתעשה ממשלה זו, יתקבל רע בעיני מחצית מהעם היושב בציון. כך זה בממשלה זו, וכך היה בממשלה הקודמת. הנתון הוא נתון: העם מפולג ומשוסע והתקבץ בשני מחנות (שבתוכם הם, רק מחכים לעת רגיעה כדי לקרוע זה מעל זה את עורו).
 
עד כדי כך פשוט וברור הדבר שמראש הוחלט שאת הטקס יעשו במגנן מבוצר. ללא קהל וללא שותפות של הציבור. הטקס יערך ויצולם, את הצילומים יערכו (לפי הקריטריון אלו פוזות מחמיאות יותר ליוצרי ומזמיני הסרט). בעצם לא מדובר בטקס, אלא בסרט תדמית של המארגנים שארגנו לעצמם סרט תדמית על חשבון המדינה וכאב אזרחיה.
 
לעומת טקס מסואב זה, קמו אויבי הממשלה והכריזו על טקס אלטרנטיבי. עדיין יש סיכוי קלוש שהטקס האלטרנטיבי יהיה אכן ממלכתי ולא ילך למחוזות של הכפשת מזמיני הסרט-טקס המתחרה. הסיכוי קיים משום שמנחה הטקס נזהר מפילוג ואם יתעקש על עמדתו, יקרה אחת מהשתיים: או שאכן הטקס יהיה עבור כולם או שהוא יתפטר ומישהו פופולרי במחנה המתנגד יבחר – באותה מידה של ענייניות – להנחות את הטקס.
 
מעניין איך חושבים מארגני סרט התדמית הזה לחייב את הערוצים (שנטייתם ידועה ומוכרת) לשדר אותו. האם ישכרו מהם שעת שידור? או שמא יחייבו אותם חוקית לשדר את תעמולתם?
 
 
הטקס האלטרנטיבי, לא יזדקק ליחסי ציבור. קהלם יבוא לשם ויש לקוות שלא ישתמשו בבמה ההיא כדי לזרוק אשפה ביריביהם שונאיהם הפוליטיים.
 
איני קורא עיתונות חרדית (מלבד מה שמביאים לי, או אורזים לי בו את הדגים...) ואיני יודע אם המדיה החרדית מתייחסת ללא-אירוע הזה כלל. הדברים עשויים מחומרים כה ירודים וערכם האובייקטיבי כה דל, עד שיש לקוות שבמדיה חרדית יודעים לתת להם את מקומם הראוי: ישירות לפח האשפה של העורך.
אם החוק לא מחייב אותם לכלול את האשפה הזאת והם מתנדבים לספר לנו על הבלי הבלים אלו, צריך בחינה מחדש, מה מקומם בעולמו של הציבור החרדי. חושבני שאפשר לעבוד את השם ולחיות בדרך ארץ עלי אדמות, גם בלי לדעת שטקסים-הבלים כאלה מתקיימים בעולם.
 
ומה לנו ולזה? רק לשים לב מה מכניסים לנו למוח. מה חושבים אלו שאמונים על הספקת הידיעות לציבור שלנו.
 
הדברים נאמרים אחרי שהודיתי כאן שאין לי מושג מה ערך חדשותי יש בהמוני התמונות של הצדיקים והאדמורי"ם בשבע ברכות כאן ובהנחת תפילין שם. האם מי שאינו חסיד חסידות ספציפית זו, באמת  מתעניין שנכדו של אדמו"ר פלוני מניח תפילין? האם יש חסיד שמסתכל מקרוב בתמונות שאינן מחסידותו, כדי לחזות בזיו אורם של פני האדמורי"ם? התמונות הללו יש להן ערך כלשהו למי שאינו חלק מהסיפור הזה?
 
 
 
חרדי בעולמו
 
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.