רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 באוגוסט 2024

"היום בתניא" שבת קדש כ"ז מנחם אב

 

"היום בתניא" שבת קדש  כ"ז מנחם אב
"אגרת הקדש" 
פרק ח' 
שנה מעוברת

זריעת צדקה:
אגרת ח' מוקדשת לענין זריעת הצדקה. הן בצדקה של הקב"ה, שעליו נאמר "זורע צדקות מצמיח ישועות". והן בצדקה שישראל עושים, כנאמר "זרעו לכם לצדקה".
נזכיר, שבפרק הקודם למדנו, שאחרי יעקב, כל העוסקים בתורה ובמצוות מאיר אור ה' בבחינת גילוי בנשמתם, כשזמן גילוי זה הוא ביתר שאת ויתר עוז במוחם ובליבם בשעת התפילה. והנה, באגרת שלפנינו מבואר, כיצד על ידי הצדקה נעשה בפועל הגילוי הזה שבתפילה (גם כשהיא ברמה הגבוהה של "תשובה עילאה").
...
הצדקה של הקב"ה:
הצדקה והחסד של הקב"ה, מתבטאים בגילוי האור הנמשך מההיכלות העליונים ומאיר ליהודי בעת התפילה באופן שבו "הוי' יגיה חשכי".
והנה, לקליטת גילוי זה, יש אפוא צורך בהקדמת נתינת הצדקה לתפילה (כרבי אלעזר שנתן תחילה פרוטה לעני ואחר כך היה מתפלל). שכן, בה (בצדקה) ועל ידה דוקא נמשכים הגילויים למטה ללא ההגבלות של מידת הגבורה.
...
כזריעה וצמיחה בגשמיות:
במישור הרחב יותר, הנה, כדוגמת הזריעה והצמיחה בגשמיות, שהפרי הצומח אינו מתפתח מעצם גוף הגרעין הנזרע. אלא, הגרעין הנזרע רק מעורר את כח הצומח שבארץ (שכולל את כל סוגי הפירות), שיצמיח ממנו. כך גם הצדקה שהיהודי נותן לפני התפילה, נזרעת ב"ארץ העליונה" ומעוררת שם את חסד ה' ממש", שירד ויאיר למטה לנשמה שבגוף בגילוי רב ועצום,  עד כי גםהחושך שבנפשו הבהמית נהפך לאור.
...
צדקה למען ארץ ישראל:
בסיום האגרת מתיחס רבנו למעלת זריעת הצדקה בארץ ישראל, המכוונת ממש כנגד "הארץ העליונה" ונקלטת בה מיד בלי שום מניעה ועיכוב - דבר שהוא נכון, לא רק כאשר מקיימים את מצות הצדקה בארץ ישראל, אלא גם כאשר נותנים צדקה בחוץ לארץ עבור יושבי ארץ ישראל שהרי "זה שער השמים".
......
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.