רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 באוגוסט 2024

'דת השלום'

 

מאת הרב ישראל אהרן קלצקין

ערב שבת קודש פרשת ראה - שבת מברכים אלול תשפ"ד.

לידידיי ומכריי קוראי ומתענגי הגליון 'מעדני הפרשה'.

לפעמים צריך לעצור ולעשות סוויץ' במחשבה, אנו נוטים לייחס לדתיים לאומיים ולכהניסטים את העוון החמור של 'התגרות באומות', אבל התקופה האחרונה הוכיחה את ההיפך הגמור ואסביר את דבריי.

מישהו השמיע לי לא מזמן, הקלטה מתוך ארכיון הרדיו מלפני עשרות שנים, של ראיון עם אחד המפורסמים מראשי השמאל ומאדריכלי השלום (כמדומני זה היה יוסי ביילין), המראיין שואל אותו: ואם יתברר שאין שום סיכוי להגיע לשלום באזור? והמרואיין עונה: 'אם יתברר שאין שום סיכוי לשלום, אין לנו בשביל מה לחיות'.

כששמעתי את זה נפל האסימון.

נתאר לעצמנו, שמישהו יגש אל המשפיע ר' צבי מאיר שליט"א וישאל אותו מה הוא יעשה אם מגיע מצב שמכל סיבה שהיא אי אפשר יותר לשמור שבת ויום טוב ולקיים מצוות, הלא ברור כי הוא יענה 'למה לי חיים'?

אז זהו, שהשמאל הרים כאן דת שנקרא 'דת השלום' ועל זה הכל תלוי וסביב זה הכל יסוב, ואם יתברר שזה לא יכול להתקיים, למה להם חיים?

אבל האמת היא, ששלום אכן לא יכול להיות כאן במובן של 'שלום' כפשוטו, אבל דו קיום ושלוה ברור שיכול להיות פה, אבל הם, השמאל לא נותנים לזה לקרות, באשר הם מדברים בשפה הלא נכונה ובגלל זה כל הצרות כאן.

אני זוכר את אותו חג פורים, כאשר לאחר תקופה קשה של פיגועים נוראיים יום יום, קם מישהו ועשה מעשה, ה"ה ד"ר ברוך גולדשטיין מחברון, וירה בכמה עשרות ערלים ישמעאלים במערת המכפלה, ומבלי להצדיק את מעשהו, הלוגיקה המחשבתית שבפעולתו היתה, שהרי כל הפיגועים שעשו הישמעאלים היו נגד חפים מפשע, ולכן יש ללכת איתם באותם שיטות פעולה, דהיינו, אם הם רוצים לעצור את שטף חיינו דרך פיגועים ללא הבחנה, נשבית את שגרת חייהם באותה מידה ובאותה שפה.

שאלתי אז את אבי ז"ל מה דעתו על הטבח? ואבי ענה לי: תבין, הוא הרג רק 30, הייתי שמח אם היה משאיר רק 30.

כולם חששו אז מההשלכות של האירוע, ועוד עשו ק"ו, ומה אם כאשר לא מגיבים להם ומנסים לרצותם הם פוגעים ללא רחם, כעת, כאשר טבחו בהם, על אחת כמה וכמה מה שיעשו לנו?

ומה היה בפועל? 9 חודשים לא היה אף פיגוע, הגל הרצחני נעצר, והסיבה פשוטה: דיברו איתם בשפה שלהם, שבהתנהגותם הם מוכיחים כי הם מבינים אותה היטיב.

ומי עוד דיבר איתם בשפה הזו? הלוחם הגדול דוד מלך ישראל, כאשר העם המואבי רצחו את בני משפחתו, הוא הרג אותם במיתות משונות קבל עולם ומלואה ובלי שום הבחנה בין חפים לשאינם, כמו שכתו בפסוק: ויך דוד את מואב וימדדם בחבל השכב אותם ארצה, וימדוד שני חבלים להמית ומלוא החבל להחיות". דהיינו: שני שלישים מהם נידונו למוות, ורק שליש אחד הושאר בחיים. עד שכל העמים מסביב ידעו, כי עם דוד המלך לא כדאי להתחיל.

הרי כל בר דעת רואה מה קורה מסביבנו?

למה ביום שמחת תורה הם עשו טבח דוקא במעוזי השמאל?

כי הם האויבים האמיתיים שלהם, הם מנסים לעשות איתם שלום בניגוד לרצונם ובניגוד גמור לציווי דתם שהרי המילה 'איסלאם' פירושו אי סאלם, היינו: 'אין שלום' וזה כתוב בפירוש בקוראן שאין להשלים עם הכופרים רק לטבוח בהם.

אז המתגרים באומות האמיתיים הם כל השמאלנים שמנסים להתחנף אל הישמעאלים וזה הגירוי הכי גדול בעיניהם וממילא עי"כ מעוררים אותם לעוד ועוד מעשי טבח ומתקיים את מה שחז"ל אמרו שיקרה למי שיתגרה בהם.

לעומת זאת, אלה שמדברים איתם בשפתם, הם מעריכים אותם, כי הם רואים בהם אחלה גברים שמבינים ענין ולא מסטולים דמיוניים שלא יודעים קרא וכתוב, למרות שהכתובת כתובה וחרוטה על הקיר בדם אדם בוהק.

בברכת שבת שלום ומבורך:

ישראל אהרן קלצקין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.