רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 28 בפברואר 2023

"היום בתניא" יום ג' ז' אדר

 
"היום בתניא" יום ג' ז' אדר
תניא "ליקוטי אמרים"
המשך פרק ל"א (עמוד מ')
שנה פשוטה


"כל ימיו בתשובה":

רז"ל באומרם בגמרא שעל האדם "להיות כל ימיו בתשובה", אין כוונתם ל"מצות התשובה מהתורה" שעל האדם לעשות אם נכשל בעבירה. אלא לעבודת התשובה הנעלית, שבה הוא מעלה את נשמתו המלובשת בגוף, שתתעלה ותתיחד "באורו יתברך" כפי שהיה מצבה לפני שירדה למלא את שליחותה בעולם הזה.

למעשה, ב"עבודת התשובה" הזו, נכללים התורה המצוות והמעשים הטובים, שבעשייתם הוא מתכוון להוציא את נפשו האלוקית ממאסרה בגוף "ולהשיבה אל בית אביה כנעוריה" (כפי שהיה מצבה לפני ירידתה לעולם הזה).

ובהתאם לכך מובן ש"זאת תהיה עבודתו  כל ימיו בשמחה רבה" - שכן, ביודעו שבעבודה זו הוא מוציא את נשמתו מגלותה, תהיה שמחתו גדולה ביותר.

...
גודל השמחה:

נכון  שכל התקרבות לה' מביאה לידי שמחה. הרי שאין להשוות את השמחה מהידיעה הכללית שהוא עושה דבר שמקרבו לה', לשמחה הנובעת מהעובדה שעם המעשים הטובים שלו הוא יוצא מהגלות.

וכמשל בן מלך שהיה בשבי ומנוול באשפה ויצא לחופשי אל בית המלך, שאין להשוות את שמחתו העכשוית עם השמחה שבה היה לפני נפילתו בשבי. הנה, כך צריכה להיות גודל השמחה בעבודת ה' שבה אנו עוסקים.

...
"ואף שהגוף עומד בשיקוצו":

ולמעשה, גופו ונפשו הבהמית עדין נמצאים בקליפת נוגה, ויש עדין מקום לתקנם ולשפר את מצבם. הרי שאין זה צריך לגרוע משמחת הנשמה בצאתה מגלותה, ואל לו לאדם "לערבב את שמחת הנפש בעצבון הגוף".

...
חבר  נכבד:

קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.