מי שלכאורה צריך היה לייצג את ה'השקפה' הליטאית המקורית, דווקא הוא הפך להיות ציוני יותר מן הציונים שהם כבר כמעט ולא קיימים, הוא מכריז ואומר כי החרדים רוצים לשרת אבל רק בתנאי שהחילונים יקדישו כמה שנים ללימוד בישיבות, לא עוד שהמציאות הציונית בעייתית, ושירות בצבא הוא הרס החינוך החרדי, גפני מדבר כאילו שהוא ציוני לא פחות מאלו הקוראים לעצמם ציונים, והוא מבקש שכל בחורי הישיבות ישרתו בצבא כמובן אם החילונים יילכו ללמוד בישיבות
מה שמשה גפני שכח, כי רבה של בריסק היה מטיף בעניינים כאלו והיה אומר כי אפילו אם כולם ילבישו שטריימלים אסור בשום אופן לשתף עימם פעולה, ככה ברבנות הראשית וככה בכל ענין ציוני. הצבא הישראלי מלכתחילה בנה את עצמו על ברכי החילוניות ודחה אוטומטית את היכולת מלשתף פעולה עם החרדים. לא היה להם ענין בחרדים. בימינו זה משמש רק לכלי ניגוח נגד החרדים שאינם משרתים, זה שהם לא בנו צבא שיאפשר לחרדים לשרת שם מזה הם מתעלמים, אבל זה אינו קשור למשה גפני ששכח מה מקורו, או יותר נכון את מי הוא מייצג. מקורו של גפני במקומות אחרים לגמרי, הוא בא מבית של חסידים, חיפש קריירה ומצא אותה אצל הליטאים, ושיחק 'השקפה' כאשר למעשה היום אנו רואים כי היכן שהוא יכול להשיג משרות ותקציבים ה'השקפה' לא מעניינת אותו
זה מזעזע ממש לראות את משה גפני דוחף את בנו להיות חלק מן ההסתדרות הציונית ועד כדי שהוא מסתובב בעולם 'לקרב' יהודים לציונות. בעבר ידענו ש'קירוב' זה ליהדות, משה גפני המציא 'קירוב'/ מסוג חדש, כזה שמכניס תקציבים וג'ובים לאנשי 'דגל התורה' והוא 'קירוב לציונות' כפי שזה נעשה בפועל
המשחק הזה של שינוי שמות על מנת לרמות את הציבור לא יועיל, מפני שמשה גפני חוגג חליל ראשון בהסתדרות הציונית באמצעות בנו שתפס ג'וב מצויין והוא מסודר מכל הבחינות. אם היה זה במקום אחר לא ציוני גם אם לעסקן ציבורי אסור לנצל את מעמדו לקירוב בני משפחה הייתי מעלים עין. הפעם מדובר בעניין 'השקפתי' ממדרגה ראשונה ופגיעה קשה באידיאה החרדית. להשתלב במוסדות ההסתדרות הציונית הוא מעשה חמור אסור ומזעזע. יצויין שכאשר ש"ס נכנסה להסתדרות הציונית היה זה משה גפני שיצא נגדם בחרב ובחנית. אבל ברגע שהוא יכל לסדר ג'וב לבן, ה'הסתדרות הציונית' הפכה להיות כשרה ולא נשמע ממנו יותר מילה אחת נגד ההסתדרת הציונית
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.