רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 בדצמבר 2022

ראש ישיבת תפרח הרב אביעזר פילץ בהתבטאות חריפה על משה גפני "הוא לא משלנו"


מאת; הרב מ. שוטלנד

אגודת החרדים בפרסום ראשון על הסערה המתחוללת בישיבת תושיה - תפרח מזה שבוע ימים. ממידע שהגיע לידי כתב אגודת החרדים ממקור ראשון.

לפני כשבוע ומחצה הסתלק לבית עולמו הרב יוסף גליק, מוותיקי הקהילה החרדית באופקים ומראשיה הבולטים, ומנהל מוסד תורני בבאר שבע.

במוצאי שבת הגיע הרב אביעזר פילץ לנחם את המשפחה. משנודע לו כי ח"כ גפני תושב אופקים לשעבר שוהה שם, אמר הרב פילץ כי אינו רוצה לפגוש אותו, וכי הוא ימתין עד שגפני יסתלק מהמקום. אך גפני לא זז (באופקים הוא עוד זכור כראש כולל...) כך המתין הרב פילץ ברכב כחצי שעה. עד שהחליט כי הוא זז מהמקום. הוא הורה לנהגו לעשות 'אחורה פנה' וחזר לביתו בתפרח. לשאלת בני הישיבה אמר הרב פילץ כי "משה גפני הוא לא משלנו" ולכן הוא אינו מעוניין לפגוש אותו. והוסיף עוד דברים בגנותו של האיש.

ולא, לא מדובר על רקע המרת הדת של גפני, הסיפור הנ"ל עוד אירע קודם לכן.

הרקע הוא התנהלותו של משה גפני כלפי חוק הגיוס. כזכור פורסמה הקלטה מהרב פילץ בה נשמעו מפיו דברים חריפים בנושא, כמו גם ביקורת חריפה על גפני וחביריו.

הרב פילץ אף ביקר בביתו של הרב אדלשטיין בנושא חוק הגיוס יחד עם הרב דוד כהן. הרב אדלשטיין אמר להם כי אינו מבין בזה, אבל הוא סומך על משה גפני, גם הרב שך סמך עליו... הדברים כמובן מגוחכים להחריד, וכי מרן הרב שך סמך על מישהו?! ועוד בעניינים חמורים שכאלו?! הרי הדברים הם בדיוק להיפך, אחריותו והתנהלותו של מרן הרב שך כמי שעומד על גבם של נציגי דגל הם אלו שהכריחו את נציגי דגל לנהוג כפי דעת תורתו. [כפי שהורחב כבר בקשר לאברהם רביץ, שדעותיו העצמאיות לא תאמו את השקפותיו של מרן הרב שך בלשון המעטה... אבל משנבחר לכהן כנציג דגל התורה בעל כרחו היה כפוף למרותו של מרן הרב שך] ואילו את הרב אדלשטיין התם, מסובב גפני על אצבעו הקטנה בדיוק כמו שסובב דרעי את הגר"ע יוסף ואת הרב שלום כהן (עד שכיום הפך באופן רשמי לנשיא המועצת..) וההפקרות שבה מתנהלים כיום נציגי 'דגל' כיום היא דווקא מפני שאין 'גדול עומד על גבם'.

כך למשל, בנושא התיקון בחוק 'גיוס בנות' בשנת תשל"ח עם הצטרפותה של אגודת ישראל לקואליציית בגין, ישב מרן הרב שך במשך שבועות על אין ספור טיוטות ותיקונים, ולא סמך על מי שהיה אז נאמנו הרב שלמה לורנץ.

נחזור לעניינינו, בעקבות דברים אלו, מפנה הרב פילץ את טענותיו וביקורתו דווקא כלפי משה גפני.

ייאמר ברורות, כשם שגפני "הוא לא משלנו" כך גם הרב פילץ "לא משלנו". כל מי שמזוהה עם אותה מפלגה ק"ו למי שחבר במועצותיה, הוא בגדר חבר לאיש משחית. כל הדיבורים וההתבטאויות הם בגדר 'שיחה נאה' ותו לא. בשום פנים ואופן אי אפשר להתבטא על גפני 'הוא לא משלנו' ולהמשיך להיות בשר מבשרה של אותה מפלגה. אם בציפור הנפש של עולם התורה 'גפני הוא לא משלנו' ואין להם השפעה על המתחולל שם אז מה בדיוק מחפשים שם?!

הרב פילץ יחד עם אותם ראשי ישיבות שנמנים על רבניה וראשי מועצותיה של אותה מפלגה סוררת, ולא זכו להימנות על לגיונו של מלך בני התורה המבינים בעם, יכולים לבוא בטענות רק אל עצמם. הם לא יוכלו להיפטר בתירוצים מסוג של 'לא ידענו', הם ידעו היטב את אשר לפניהם. ועל כך בדיוק נאמר המשל הידוע מבית בריסק כי עגלון טוב לא נכנס לבוץ... הרב פילץ, למרבה הפ(י)לצות אף חתום על התמיכה בחוק הגיוס המתוקן בעל מכסות ויעדים, כן, אותו חוק נורא שהם כינו בזמנו 'תשועה גדולה'.. אין לו שום זכות כיום לזעוק על כך שחייבים לתקן את החוק הנורא. מי שיכל לברוח מן העגלה המדרדרת בזמן הנכון, ולא עשה זאת, בין מי שתחילתו ברצון וסופו באונס ובין מי שתחילתו באונס וסופו ברצון - מוצא את עצמו כיום מול שוקת שבורה, אבל כאמור הוא היחיד שאשם בכך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.