רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 בדצמבר 2022

ומה קורה בתנועת ש"ס?


 מאת אגודת החרדים

חוסר ודאות ולחץ רב מורגש בימים אלו בצמרת מפלגת ש"ס. כזכור לאחר פסיקת ביהמ"ש בתיק דרעי, הוא נאלץ לפרוש מהכנסת, ומאז ועד היום הזה משמש הוא כיו"ר המפלגה בלבד. דרעי בטוח כי בתפקיד זה ישארו המושכות בידיו, אולם החשש המרכזי של דרעי הוא, מאחר וביהמ"ש לא הכריע לעת עתה בעניין הקלון, כך שעדין לא ברור האם דרעי יוכל לרוץ לכנסת הבאה, וקיים חשש כבד כי הבג"ץ יפסול את מועמדותו.

דרעי חושש כי אם אכן יאסר עליו להתמודד ומפלגת ש"ס תצטרף לממשלה, הרי שנציגיה ימונו כשרים - מעמדו ישחק בקרב התנועה ובהדרגה תעבור ההנהגה תעבור לידי ח"כ מרגי. דרעי כבר חווה את זה על בשרו כשלאחר בחירות 1999 כאשר ראש רשימת 'ישראל אחת' אהוד ברק ניצח בבחירות והודיע כי לא ישב באותה ממשלה יחד עם דרעי, פסק הגר"ע יוסף זיע"א כי מי שיעמוד בראשות מפלגת ש"ס הוא ח"כ אלי ישי שמונה לשר הפנים במקומו של דרעי, וכך במחי יד הורחק דרעי מהתנועה למשך כעשר שנים, לכן חושש דרעי כי ההיסטוריה תחזור על עצמה.

אנשים שמכירים את דרעי לפני ולפנים טוענים, כי במקרה כזה דרעי יעדיף ללכת לאופוזיציה - העיקר שלא ימונו שרים במפלגה שיחתרו תחתיו, מהעבר ניתן ללמוד, כי אם אכן יקבלו בש"ס יעוץ משפטי אשר לפיו עתיד בג"ץ לפסול את דרעי, יעדיפו הם למנות יו"ר חדש בכדי לא לעלות את הנושא בבג"ץ ולפגוע בשמה הטוב של המפלגה. יצוין כי דבר זה עומד כרגע על בראש סדר יומה של מועצת חכמי התורה של ש"ס - האם דרעי ישמש במפלגה? ובמקרה שלא, מי יעמוד בראשות התנועה?.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.