רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 בדצמבר 2022

החרדים הקוברים רבנים בעזרת חתימות משונות וחצי מזוייפות

 

בס"ד, ערב שבת פר' ויגש - טבת תשפ"ג.


לידידיי ומכריי קוראי ומתענגי הגליון 'מעדני הפרשה'.


נתחיל בבשורה הטובה, העולם לא כ"כ גרוע כמו שתיארתי בשני המאמרים החריפים ובשיעורים בענין החומש, תודה לקל יתברך, אחרי מאמצים ושכנועים רבים מצד כמה אברכים שהבינו את גודל העוול ופנו אל הרבנים החותמים, חזרו בהם חלק מהרבנים וראשי הישיבה (למעט בודדים שבגלל שיוך פוליטי מגזרי לא יכולים לחזור בהם) והבהירו כי אין בחומש שום רוח השכלה וכדו' והצטרפו להבהרת הבי"ד של ועד הכשרות שבבנייני זופניק בירושלים, שהבהירו שיש כאן שגיאה שיש לתקן, בראבו.

וכעת לפרשיה שזה עתה נגלתה ונפרשה לפני במלא עוצמתה.

כולנו רגילים להטרדות המרגיזות של שיחות נכנסות בטלפון של נודניקים למיניהם, שמציעים ביטוחים והלואות במקרה הגרוע, והתרמות והגרלות במקרה הטוב, הבנתי שבא"י כבר נחקק חוק בנידון עם קנסות, אך כאן בארה"ב זו מכת מדינה, ישנם חברות שנותנים שירות תמורת סכום זעום, ועל כל שטות שולחים עשרות אלפי הודעות טלפוניות ומטרידים ומטרטרים אנשים, עסקיות ביום ואידישקייט בלילה.

אמש קיבלתי שיחה כזאת, הדובר דיבר בדרמטיות באנגלית רהוטה של בן תורה, אלא שהפעם הוא לא ביקש כסף למטרת צדקה כלשהי, אלא שביקש שלא ניתן  כסף לקמפיין המתקיים בימים אלו. ואם בטעות נתנו כבר, שיבטלו את הכרטיס אשראי, בסוף הוא הוסיף כתובת אימייל אם רוצים יותר פרטים על גודל העוולה ובני העוולה שמאחורי הקמפיין המרושע.

וכעת לחדשות בהרחבה:

את השם 'יצחק מעלבער' כנראה לא שמעתי מעולם, כל הקשר שלי עם השם מעלבער הוא מקסימום בלחיצת מזל טוב לגיסו של אחי שהוא גם חמיו של גיסי, כאשר אנו נפגשים בשמחות המשפחתיות, ומעולם לא ידעתי שיש עוד מעלבערים בעולם.

באותה שיחת טל' אמש, שפכו אש וגפרית על יהודי בשם הנ"ל, וזה הדליק לי נורת אדומות מרוב הנסיון שצברתי בחיים בתחום ההשמצות, אך כמובן לא אשפוט על סמך שיחת טל' גרידא, פניתי מיד באימייל לאותה כתובת ותוך דקות ספורות קיבלתי באימייל חוזר, חוברת צבעונית מושקעת עם כל מעללי המעלבער הזה.

התחלתי לעיין בחוברת, וכעת כבר לא היו נורות אדומות, אלא פלאשים בוהקים וזיקוקי דינור, ואסביר את דבריי.

לפני כ-30 שנה, התגוררתי באירופה ושימשתי כסוכן מכירות של ה'אנציקלופדיה לבית ישראל' שערך הרב רפאל הלפרין ז"ל, הייתי מגיע לביכנ"ס ופותח שולחן בפוליש ומניח עליו דוגמאות, יום אחד הגעתי ללונדון בבוקר והצגתי בביכנ"ס דוגמא מאחד הכרכים, ולקראת מנחה כבר היה תלוי מודעות מחאה, על שמוכרים כאן ספר מלא כפירה ומינות ואפיקורסות, ואף כתבו דוגמא: על הערך 'זלמן שזר' כתוב 'נפטר' ולא 'מת'.

אלו בערך הטענות שהיו בחוברת שקיבלתי באימייל כנגד אותו מעלבער, אבל הכינויים נגדו בחוברת היו באופן שלא יכולתי לעכל, ממש כאילו עומד כאן איש שמאיים על שלימות עם ישראל ואם לא נעצרנו, זה בכיה לדורות וקטסטרופה מיידית שהדור לא יוכל לשרוד ועם ישראל בסכנה.

מכיון שמעולם לא שמעתי לא עליו ולא על ארגונו, התחלתי לרגע לחשוב שאני פשוט מנותק מן העולם, כזו סכנה עומד לפתחנו כבר מעל עשור ואנכי לא ידעתי?

עשיתי מיד פעולה פשוטה, והתברר שאכן, אני פשוט מנותק מהעולם.

איך גיליתי זאת? פשוט, יש לי מס' קבוצות וואצאפ שאני חבר בהם ומעלה לשם מדי שבוע את הגליונות והשיעורים והמאמרים שלי, מדובר בכמה אלפים של בני אדם בסך הכל, ניסחתי שאלה פשוטה בזה"ל:

'קיבלתי עכשיו שיחת טל' שלא לתרום לקמפיין 'טהרנו' של יצחק מעלבער, מה הסיפור שם?'

שלחתי למספר קבוצות, ותוך דקות ספורות התחילו לזרום מאות הודעות בשרשור, 'הרב יצחק מעלבער הוא צדיק ות"ח ובעל חסד ונטפלו אליו מקנאה' 'הנ"ל הוא איש משכמו ומעלה, כולו קודש לה' ולתורתו' 'ר' יצחק הציל את החיים שלי', 'ר' יצחק חילץ אותי מבעיות קשות' 'ר' יצחק הציל לי את השלום בית' ועוד ועוד בשטף אדיר.

עצרתי רגע, נשמתי עמוק ואמרתי לעצמי, איך זה שלא ידעתי על איש כזה? בן כמה הוא? מה תוכנו ומה שיחו? מעניין לדעת?

רק על דבר אחד כבר לא התפלאתי, על ההתקפה, האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א פעם אמר לי: 'אתה שייך לצד הקדושה, והא ראיה, הסטרא אחרא נלחמים נגדך', ואכן, לכל צד קדושה יש כנגד סטרא אחרא וממילא הכל ברור.

משם המשכתי לר' גוגל וביקשתי לראות תמונה של ר' יצחק מעלבער (מלבר) וכאשר זו הוצגה לפני הופתעתי, מדובר בשכן שלי מרח' מנחת יצחק בירושלים, אברך כבן ארבעים, נחבא אל הכלים, שקט ורגוע, ואז תמהתי: בשבילו סערו את כל הסערה הזאת?

כעת חזרתי שוב אל החוברת מלאת ההשמצות ודוקא משם הבנתי וקלטתי איזה איש עוצמתי הוא האברך העדין הזה, בא לקלל ונמצא מברך.

מכאן עשיתי את הפעולה הפשוטה שמשום מה רוב הרבנים לא יודעים כמה קל זה, השגתי את הטלפון של ר' יצחק והשארתי לו הודעה שאני מבקש לשמוע יותר פרטים על מה כל המהומה הזאת?.

הוא שלח לי מיד את החוברת שלו, וכשהשויתי זאת לחוברת המשמיצה, מתברר כי כמעט כל מי שחתם נגדו בעבר חזר בו ונתן לו מכתב תמיכה לפעולותיו המופלאות כאשר רק נודע להם האמת, כמה סילפו ושיקרו להם, ולמרות זאת, בחוברת המשמיצה עדיין מנפנפים בחרמות ובמכתבים שהוצאו במרמה, גם מרבנים שכבר חזרו בהם בפומבי.

ר' יצחק הוסיף ואמר לי כי טוב ששוחחנו, כי מעטים הם האנשים שמבינים היטב כמה מצבנו קשה, כאשר מוציאים חתימות נגד אנשים וקוברים אותם חיים בלי להרים טלפון אל הקרבן, ויותר גרוע מזה, שכאשר מגיעים להחתים רבנים, לא בודקים אם הקודם אכן חתם או לא.

וכאן אגלה לכם משהו מזעזע שכבר התברר לי גם מפרשייתי וגם מפרשיות ה'המתמידים' ועוד.

כאשר עסקן או כל אינטרסנט חולני ליידיגייער מחליט על מערכה שיש לנהל ולקבור את פלוני אלמוני, הוא מכין מכתב ומזייף חתימות של מספר רבנים בינונים ומטה, שיש קצת סברה שיצטרפו למחאה כזאת (באם הפירצה אכן היתה כצעקתה), ואז פונים אל רבנים אחרים ומראים להם שאלו ואלו כבר חתמו, הרבנים משתכנעים ומצרפים חתימתם, ואז לוקחים העתק ומוחקים את החתימות הראשונות המזוייפות ופונים אל אותם רבנים שיחתמו, אחר שהרבנים האחרים (שחתמו על סמך זיוף חתימות הנוכחים) כבר חתמו, 'ומי רואה אותם חותם ואינו מצטרף' וכעת הם מצרפים חתימתם, הרי לא יתכן שכל אלו חתמו (בגללכם ח ח ח) ואתם לא תהיו בגלרייה החשובה והמכובדת הזאת?

ומשם זה עובר לגרפיקאים שמשחקים עם המילים להדגיש ולהבליט את מה שהעסקן חפץ בו ולהקטין ולצמצם במיקרוסקופי את ההסתייגויות שהוא מה שהוא מעדיף שהעוילם גוילם לא יבחין ומשם לעיתונים וללוחות המודעות ובתי הכנסת.

אגלה טפח ואכסה טפחיים מפני כבוד התורה, השיטה הזאת גיליתי לראשונה בפרשיית המתמידים, וכאשר הוכחנו זאת למרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, הוא לא הסכים יותר לחתום על שום מכתב נגד מישהו בחיים.

לאחר שהבנתי איך המערכה התנהלה נגד הרה"צ ר' יצחק הנ"ל, ובפרט כאשר שמעתי מי עומד מאחורי זה, ביקשתי ממנו שישלח לי לינק כדי שאוכל לתרום בעין יפה לפעולות הכבירות שלו, והעיקר שהקנאים לא ימותו, שיחיו ויתפוצצו.

יש לי עוד הרבה להאריך בנידון, אלא שבעל שמחה אני, השבת יתקיים שמחת הקידוש להולדת נכדתי בת לחתני הר' אביש פאנצער שליט"א ועליה נאמר 'כל השביעין חביבין' וכולם מוזמנים לקידוש בביהמ"ד באבוב ברח' שפע חיים בשכונת אוק אנד ויין לייקווד.
 

נ.ב. הבוקר התעוררתי ופסוק מהפרשה בפי: 'ואת יהודה שלח לפניו' וכו', ומיד נאלצתי ליטול ידים ולומר ברכת התורה כי עלו לי כמה חידושים נפלאים על הפסוק הזה, חלקם עוד הספקתי להכניס לגליון, שווה להדפיס, לקרא ואף להניח עותק או 2 בביכנ"ס ולזכות הרבים.

בברכת אי"ה בא אייך אויף שמחות

ישראל אהרן קלצקין
 
נ.ב. דיברתי השבוע עם הגאון רבי נתן קופשיץ שליט"א ושאלתי אותו היתכן, איך חתם על מכתב כה רווי השמצה נגד גאונים ויראים עורכי החומש?

ענה לי: אני חתמתי על נוסח מאד קליל, שיש לתקן בחומש עניינים והמחתימים הוסיפו למכתב הרבה דברים שכלל לא חתמתי עליהם.

שאלתי אותו: הרב מוכן לכתוב הבהרה? ענה הרב: אתה רוצה שיתלשו לי את הזקן או שיכו אותי כמו שעשו לאחרונה לכמה רבנים?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.