רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 31 במאי 2022

רשעים, אפילו על פתחה של גהינום

מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ

 

קראנו כאן שוועדת הרבנים לענייני תקשורת חסמה את קו הכרטיסים של מוסדות רבי שאול. כאמור כו"כ פעמים, אין בליבי על חסידי גור. הם גודלו באינקוויזיציה וברודנות ואינם מכירים דרך חיים אחרת, מאשר כפיית 'הרצון העליון' על כל נכפה.

לגביהם רק קיים אצלי החשש (עד קרוב לוודאות) שזו רק שאלה של זמן, עד שיבינו שגודלו בשקר ובמרמה ויחפשו לעצמם מפלט. בהיות שהקהילה סוגרת עליהם וחיים על פי הבנתם המתחדשת (שכל מה שמכרו להם זה לוקשים לתינוקות שנישבו), אינה אפשרית להם (מי יכול להפסיד את כל משפחתו, חבריו, קהילתו וכו'. רואים שהרבה שהיה להם העוז לעשות צעד אמיץ זה, מסתכנים בנפשם בהמשך).

הבחירה הטבעית, כשאתה במצוקה, שמצד אחד הבנת שכל מה שגדלת עליו הוא שקר וכזב (שהרי הם מערבים את אמיתת קב"ה עם שקריהם ונכליהם, עד שא"א להפריד בין מוץ לתבן), ומצד שני כל קשרי האנוש שלך תלויים באותה קהילת-שקר, הברירה הטבעית היא לבחור בחיים-כפולים. כלפי חוץ אתה ממשיך עם כל השמונה בגדים, אבל מבפנים אתה חלול וכבר אינך שומר כלום. לכאורה כת הגעררס הולכים בדרך כמעט וודאית שקהילתם תהפוך לציבור של יחידים שכלפי חוץ שומרים, אבל מבפנים - הכל רקוב.

יכול להיות שאני תמים ורק לי זה נשמע כאילו גיליתי את אמריקה, אבל הדברים ידועים וברורים להנהגת גור, לא פחות מאשר לי. עובדה שהם ממשיכים לספר סיפורי מעשיות לילדים מפגרים על רבותיהם ועובדה שאינם בושים לזייף את המציאות לעין כל (התמונה המצורפת כוללת שני חלקים. בחלק העליון רואים את המציאות בחתונת מלכות שלהם ובחלק התחתון רואים איך שהוסיפו אלפי אנשים בפוטושופ וכל פירסמו בהמודיע). נראה שאינם מנסים בכלל להסתיר שקריהם, כאילו 'רעט מען דוך' שהכל בלוף.

מבחינה זו, חסד עשה הקב"ה עם עמו, שלפני שכל הבלון הנפוח והשקרי הזה מתפוצץ, שלח להם גואל בשם רבי שאול. איני נכנס לגופם של דברים בתוך גור ורק שש ושמח שניתנה הזדמנות להשאר יהודים, גם לאותם שגדלו דור אחר דור ביהדות-המזויפת, הקרויה 'חסידות גור'.

עכשיו אין ספק שכל 'מחלוקת גור' סובבת סביב מחלוקת אישית. האם פלוני ימלוך, או פלמוני. כרגע אין שום הבדל אידאי בין שתי המחנות, אבל רשמו נא לפניכם שעוד לא תספיקו להזקין וכבר ינוסך תוכן רוחני כלשהו למחלוקת הילדותית הזאת, כשם שריב הגיסים בפונביז' הניב מחלוקת על תואר 'גדול הדור' (שהוכרע בתרגיל מבריק של הגראי"ל בעיתונם) וכיום גדלים ילדיהם שיש כאן מחלוקת אידיאלית בנושא הגיוס או הבל אחר.

המדהים אותי הוא שהציבור שאינו חלק מהמדמנה הזו, מקבל את הדברים באדישות. גם ההנהגה הפוליטית-רשמית וגם ההנהגה הפוליטית-כאילו-רוחנית מתעלמים לחלוטין מהעובדה שנעשים כאן דברים אשר לא כדת - והכל בשמם ובשם התורה - ואין פוצה פה ומפצף.

הגם שעולים כאן כל הזמן סטיקרים הקוראים שלא לשוב ולהצביע לאות הקדושה, עד שיוקעו ממנה הקוזקים, הרי ברור שבבוא יום דין-הבוחר, ישובו המוני החרדים ויצביעו בעד האנשים שידוע להם שאינם דואגים להם, אלא לאינטרסים של עצמם.

יכול להיות שרק אני תם ותמים? יכול להיות שלאחרים ברור שזו דרכו של עולם וכשם שאנשים ממשיכים לתרום כספים לשרלטנים, שמבטיחים להם הבטחות שקריות-בעליל, כן ימשיכו להצביע למי שמשקרים להם בפנים יום אחר יום?

אני מודה ומתוודה שאין לי שום פשט סביר בתופעה הזו. איך זה אפשרי שכל הרבנים מתאגדים לגונן ולשמר את הוועדה שכבר נתפסה שכל עניינה הוא להילחם באויביהם (החרדים לא פחות מהם) וגנבותהם ידועות ומפורסמות, איך זה שהם ממשיכים לגבות אותם להמשיך בגנבותיהם. האם שמענו אי פעם שגנב שנתפס ומועמד לדין ממשיך לגנוב כל הדרך לבית הסוהר??

אודה מאוד למי שיתן לי הסבר או הבנה כלשהי. מדוע הרבנים לא התאגדו - עת נודע להם שהכל רק אינטרסים פוליטיים וכספיים - להוציא את הוועדה מידי אלו שלקחו את כל הציבור החרדי כבן ערובה?

אז למי שרוצה הוכחה והודאת בעל דין: אני מודה בזה ששכלי מוגבל מאוד והרבה דברים שקורים סביבי אינם מובנים לי.

ועוד יותר גרוע: אני שמח על כך.

 

 

חרדי בעולמו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.