רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 6 בפברואר 2022

בעלזא וליבה


 שבוע טוב לר' חיים היקר,
רבים התבטאו אצלך על בעלזא ולימודי ליבה, אז גם אני הקטן, אשתדל להאיר כמה נקודות שלא הועלו עד כה, ואשתדל בקצרה.

1: לא שייך לתקוף את האדמו״ר מבעלזא. הוא האדמו״ר והוא הקובע עבור חסידיו. אם הוא רוצה, הוא יכול להורות להם לומר הלל בברכה ביום העצמאות ולהתגייס לצה״ל ולהצביע מרץ. אפשר כמובן שמי שאינו חסיד בעלזא יאמר שלדעת רבותיו זה מהלך מסוכן וטעות, אבל בסופו של דבר צריכים לכבד את דעת האדמו״ר שהיא הקובעת עבור חסידיו.
 
2: מי שמתנגד ללימודי ליבה מתוך פחד ליציאה לתרבות רעה, לדעתי טועה בגדול. כל אחד נתקל בדעות אפיקורסיות בגדלותו, ואי ידיעת אנגלית ומדעים לא תעזור למנוע את המפגש ההכרחי בימינו (לצערנו כמובן). להפך, ידע הוא כח וככל שאדם אינו יודע דבר יותר קל לרמות אותו. אם רוצים למנוע נשירה, צריך ללמד (ללא קשר לליבה או לא ליבה) אמונה ומוסר ברמה גבוהה בישיבות, שידעו מה שישיבו, ולא רק גמרא.

3: אולי יש שיקול (פסול כמובן) של אי אלו עסקנים שעדיף שלא ילמדו ליבה כדי שהנושרים יוגדרו כ"נוער בסיכון" ויהיו עבריינים ויחללו את ה', וכך יהיה יותר קל להוציא עזרה סוציאלית להחזירם (כולי האי ואולי) למסגרת ישיבתית (שאינם בנויים עבורה). אם הנושרים יתנהגו כבני אדם טובים, וילמדו באוניברסיטה (כמו שהיה בדור הקודם), לא יהיו אמצעים להילחם בהם.

חיים שאולזון מעיר:

כל אדמו"ר שמצטרף ל'מועצת גדולי התורה' מקבל על עצמו את החלטותיה והן מחייבות אותו. איך תסביר את המציאות שהוא חבר מועצת גדולי התורה שמתנגדת לליבה והוא עושה נגדה, על זה אודה לך אם תשיב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.