רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 7 בפברואר 2022

הרב אליהו רבי - איך מבטלים גזירות רעות וצרות?


 שלום וברכה מורי ורבותי!

מה עושים כאשר מתרגשת על האדם צרה?

מה קורה כאשר אדם יודע להתגבר, יודע לסמוך על הקדוש ברוך, אבל הוא רוצה בפועל שהצרה הזאת תעבור?

האם ישנה איזו שהיא סגולה טובה שמעבירה צרות מן העולם? האם יש משהו עם מקור חיוני שניתן לסמוך עליו, שמגלה איך ניתן לחמוק מהצרות של העולם?

שימו לב טוב מורי ורבותי!

ישנו פסוק בספר התהילים (עו, יא) "כִּי חֲמַת אָדָם תּוֹדֶךָּ שְׁאֵרִית חֵמֹת תַּחְגֹּר".

אחד הפירושים המדהימים והנפלאים של הפסוק הזה הוא כדלהלן:

אומר לך הקדוש ברוך הוא: "יקירי! אני לא סתם מייסר את האדם, יש לי מטרה להגיע עם האדם להיכרות איתי.

כלומר, אדם שההיכרות שלו עם הקדוש ברוך הוא צריכה לעבור רענון וחידוש, הקדוש ברוך הוא מעניק לו מכה קלה בכנף. והוא רוצה לראות עד כמה הוא זוכר ומבין שהקדוש ברוך הוא, הוא זה שמלווה אותו.

בדיוק כפי שאבא שמחפש את בנו ביער, והבן מחפש את אביו במקביל, כאשר האבא רואה את בנו, הוא מיד מעניק לו טפיחה חזקה על השכם. הבן נבהל, אבל אז הוא מסתובב, הוא רואה שזה אביו, והוא מחבק ומנשק אותו.

כך אומר לנו הקדוש ברוך הוא: "לפעמים אתם שוכחים את אבא שלכם! מגיעה לכם מכה קלה כדי להיזכר מיהו, ואם אתם שוכחים גם אחרי המכה הקלה, כנראה שצריכים להעניק מכה גדולה יותר".

במלים אחרות, ככל שתבין מוקדם יותר עד כמה הקדוש ברוך הוא הוא זה שחובט בך, ולא "ההוא" או "ההיא", הרי שבו ברגע אתה בעצם מייתר את הסיבה להעניק לך מכה נוספת. כי אין צורך להעניק מכה למי שכבר הבין שהקדוש ברוך הוא, הוא זה שעומד מולו, ומנהל לו את החיים.

"כִּי חֲמַת אָדָם תּוֹדֶךָּ" - אדם שמקבל מהקדוש ברוך הוא חימה, כעס, מכה, ויודע להודות ולומר: "ריבונו של עולם, אני יודע שזה אתה! אני מודה באשמה, מודה לך, ויודע יחד איתך לצאת מהמבוך הזה, הרי ש"שְׁאֵרִית חֵמֹת תַּחְגֹּר". יתר ה"חימות" שנועדו לו מראש על ידי הקדוש ברוך הוא, חוגרם הקדוש ברוך הוא ולא מורידים לעולם הזה, "כי אתה מספיק מבין! הצלחת בשיעור קצר להגיע לתוצאה אליה רציתי להוביל אותך!".

כאשר מודים באשמה, ומודים לקדוש ברוך הוא על כל רגע, זוכים לחיים טובים ומאושרים, ולביטול הצרות והדינים.

בהצלחה רבה לכולנו,

וברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.