רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 11 בינואר 2022

הרב אליהו, מה נשתנה בין פרשת אלון לפרשת ולדר?

 

בתחילת חודש אדר תש"ע, כאשר התפרסם ב"פורום תקנה" על ר"י בשם אלון, כתב אז ר' שמואל אליהו מאמר קצרצר על הנושא הכי מדובר אז, הנה המאמר שהוא כתב אז, פשוט לא להאמין שהוא כתב זאת!

להלן מה שהרב אליהו כתב
באחד הראיונות סביב פרשת הרב מוטי אלון, שאל אותי אחד הכתבים: אם ידעת על הפרשה הזאת קודם? למה לא פרסמת אותה ברבים?  התשובה האמיתית היא שלא כל דבר צריך להעסיק את הצבור, לא כל מאזין לרדיו צריך לדון בשאילה האם הרב אלון חטא ובמה בדיוקמדובר ברב גדול וחשוב, מדובר באדם שיש לו זכויות רבות בכלל ישראל, מדובר באיש חינוך.

על מימרת הגמ' "כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה", מסביר אחד המפרשים כי דוד המלך בודאי טעה בסיפור של בת שבע, לכן בא אליו הנביא עם סיפור כבשת הרש, לכן הוא נענש בעונש כ"כ חמור, אבל אתה הלומד תתעסק בחטאים שלך, אל תחשוב שאתה נהיה מוסרי, בזה שאתה מתעסק בחטאים של דוד המלך. יש רבנים ושופטים שזה התפקיד שלהם, יש פורום "תקנה", שזה תפקידו, אתה אל תהרהר אחרי רבך, אתה יכול וצריך להמשיך לקרוא תהלים, ולראות את דוד המלך כאיש מעלה.

בצדק תשפוט עמיתיך, כל שכן שמדובר באדם עתיר זכויות כל כך רבות. יש בגמ' (שבת קכז:) סיפורים מדהימים, על כך שצריך לשפוט את כל האדם לכף זכות. אפילו כשהעובדות נראות לכאורה כל כך ברורות ומוצקות.וכו'

גם על חטא ברור כשמש, אומרת הגמ' אם ראית ת"ח שעבר עבירה בלילה, אל תהרהר אחריו ביום, כי ודאי עשה תשובה. איפה זה ואיפה הסיפור שהתקשורת כל כך נהנית להתעסק בו, שאם היה- היה לפני שנים רבות. עכ"ל.

(רק כשהתפרסם פרשת אלון פעם שנייה ב2018, רק אז יצא נגדו ר' אליהו, וכן ברבנים האחרים מהדתי לאומי שהתפרסמו עליהם דברים בנושאים אלו)

אז נשאלת השאילה מה קרה שר' אליהו שינה את גישתו מהקצה אל הקצה? ועל זה יש שאומרים, שהשינוי התחיל מאז שהוא חושק מאוד להיות הרב הראשי, וביודעו שכך הוא ימצא חן בעיני הצבור הכללי והתקשורת. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.