רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 25 בינואר 2022

דברים פשוטים שעל כל בר דעת לדעת


הדברים הללו ברובם היו פשוטים לכל בר דעת ואיש ישראל במשך שנים, ומחמת התדרדרות הדור האחרון נטשטשו הדברים.

א. אסור לכל אדם שהוא, בין מטפל/ת, בין רב, לעשות דברים הנוגדים את ההלכה. לא איסור ייחוד, ולא איסור נגיעה, וק''ו לא איסורים חמורים מאלו.

ב. כל אדם חייב ללמד את בניו ובנותיו ובני ביתו, כי יש אנשים ואפילו כאלו הנראים חרדים והגונים שרח''ל עלולים לעשות עבירות, בענייני קדושה. ולכן כל אחד צריך לדעת למחות באדם שנוהג בו שלא כשורה, ובשעת הצורך לא לחוש ולצעוק. וכן מראש להיזהר שלא להגיע למקומות מסוכנים. כגון נסיעות בטרמפים לבחורים, או הליכה במקומות מבודדים לנשים, וילדים. ואין בשיחה זו סתירה לדרכי הצניעות, אלא כולה הצלה. 
הרבה יותר קל לעזור לילד לא להיפגע,
מאשר לשקם נפגע. - מי שאינו יודע איך להסביר לילדיו, יתייעץ עם מומחים.

ג. בילדים צריך להסביר ולהדגיש, שאמנם אנו מחנכים לדרך ארץ, אך אין היתר לא למחנך, וגם לא לקרוב משפחה, לעשות דברים שאינם ראויים. ובאם מרגיש שלא בנוח עם משהו שיתייעץ עם אחד ההורים, או רב ומחנך, ובהתייעצות עם ההורים, רב, או מחנך אין כל איסור לשון הרע. 

ד. כל היודע על אדם שפוגע, בין אם הפוגע מחנך, איש מקצוע, רב, או רופא, אסור לחפות עליו, והשותק עובר על איסור לא תעמוד על דם רעיך. והנותן גיבוי או מלמד זכות על פוגע, שותף הוא למעשה הפשע.

ה. כל מי שנתקל בפוגע, חובה לדווח לרב או גורם מוסמך שמתמצא בתחום, לא תמיד יודעים להבחין בין פעולת פגיעה, לפעולה שאינה כזו. וכן צריך כוח וגיבוי לדווח. ולכן לא לנסות לפעול לבד. ובוודאי שאין לאדם היתר לפרסם דברים על דעת עצמו.

ו. חשוב לדעת כי יש גם נשים שפוגעות, ויש רופאים שפוגעים. וכן שההגדרה של פגיעה אינה דווקא במעשה, אלא לפעמים דיבור שאינו ראוי, או חוסר צניעות משונה הם גם פגיעה. ולכן בכל מקרה שאדם מרגיש שנעשו מעשים משונים, שיתייעץ עם המתמצאים בתחום.

ז. לכתחילה להשתדל מאד, יועצים מטפלים ורופאים, שילכו גברים לגברים ונשים לנשים. ובשעת צורך מיוחד אפשר ללכת אישה לגבר או גבר לאישה, אחר ייעוץ פרטני עם רב, ושיהיו מצלמות בחדר. 
יש לנהוג זהירות יתרה שלא תלך אישה לרופא נשים לבדה, גם אם במקום [הנדיר] שהצליחו לפתור את בעיית איסור הייחוד. 

ח. כל אדם שמרגיש שהוא נכשל בפגיעה באחרים. יידע שאין הוא יכול לטפל בדבר כזה לבד בשום אופן, והוא חייב לפנות לעזרה מקצועית. ואל יתייאש מעצמו, כי בליווי נכון, תמיד אפשר לצאת מזה.

ט. המזהה אצל קרוב לו בעיות בנושאים אלו, שלא יחשוב לחפות בגלל פגם משפחה, כי סופם של דברים אלו להתפוצץ ברעש גדול יותר, אלא יפנה מיד לעזרה מקצועית כיצד להוביל את הפוגע לטיפול.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.