רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 12 בינואר 2022

הרב אליהו רבי - משפט מחץ מול לוע של אקדח


 שלום וברכה מורי ורבותי!

והיום יום פטירתו של הריי"צ, רבינו יוסף יצחק שניאורסון מליובאוויטש, האדמו"ר לפני האחרון מחב"ד.

ושימו לב טוב מורי ורבותי!

כאשר עצרו אותו הגויים הארורים על היותו מפיץ תורה ברבים, שלף החוקר אקדח, הניח על השולחן ואמר לו: "אני יכול ברגע לחסל אותך".

אמר לו כבוד הרב: "עם הצעצוע הזה אתה יכול להפחיד את מי שיש לו שני אלוהים ועולם אחד, ולא אותי, יהודי שיש לו אלוק אחד ושני עולמות".

אין מישהו שיכול להפחיד אותך כיהודי, כי במקסימום ניתן להשמיד לך את הגוף, לא להשמיד אותך. כי יש לך נשמה, היא חלק אלוק ממעל. והיא מחכה לך, ויחד איתך היא תמשיך ותשלים את יעודה גם בעולם הבא לעתיד לבוא.

באותה מידה, גם לך יש שני עולמות. אתה יודע בוודאות שהקדוש ברוך הוא, שהוא זה שמנהל את העולם, יחליט, בכל עולם שתהיה, מהו הדבר הטוב והמדהים והמתאים ביותר בשבילך, מכאן ואילך אין לך ממי לפחד!

מלמד רבינו יוסף יצחק כל יהודי וכל אחד מאיתנו, שגם אם משהו מעיק עליך מאוד מאוד מאוד, גם אם משהו מפריע לך, וגם אם מישהו מאיים עליך, אתה אמור להסתכל לו בתוך העיניים ולומר לו: "ה' אחד ושמו אחד, הוא יחליט מה טוב בשבילי, ואני סומך עליו בעיניים עצומות".

אין מישהו שיכול להפחיד יהודי, אין מישהו שיכול להזיק לאדם.

"אין אדם נוגע במוכן לחבירו... אפילו כמלא נימא" (יומא ל"ח ע"ב), לא רק בעניינים של חיים ומוות, אלא אפילו בעניינים של שקלים בודדים, מה שמגיע לך זה מה שיהיה לך.

תתאמן, אתה עוד לא יכול להיות במימדים של רבי יוסף יצחק. אבל אתה יכול להיות במימדים שלך, כי יש לך ניסיון ואתה יכול לעמוד בו. וככל שתזכה לעמוד באותו ניסיון, תהיה הרבי האישי של עצמך ולוּ רק למספר דקות, ומשם תבוא הישועה הגדולה.

ברכת הצלחה רבה לכל אחד ואחד מאיתנו, באחד ממבחני החיים הקשים, המאתגרים והמהנים ביותר,

וברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.