"היום בתניא" יום ג' כח סיון
תניא "שער היחוד והאמונה"
תחילת פרק ט
שנה פשוטה
סיכום:
הבה ונזכיר, כי עולם האצילות משמש כ"ממוצע" בין המאציל "אין סוף ברוך הוא" לעולמות "בריאה יצירה ועשיה". ואת עשר הספירות-המידות שבאצילות האציל הבורא, כדי שבהם ועל ידם יתהוו שלשת העולמות הללו, ובהם ועל ידם הוא ימשיך להנהיג אותם.
בפרקים הקודמים גם למדנו, אודות חלקן של המידות חסד גבורה ומלכות, בהבאת העולמות "בריאה יצירה ועשיה" לגילוים כפי שהם במתכונתם הנוכחית. ואף השכלנו להבין, את גודל ערכו של עולם האצילות (שהאלוקות נמצאת בו בגילוי), על פני שלשת העולמות הנמוכים ממנו (שהם בבחינת "יש ודבר בפני עצמו").
...
עולם האצילות כלפי המדרגות הגבוהות ממנו:
כהמשך לנ"ל, בפרק שלפנינו (ט) נלמד, על ערכו של עולם האצילות והמידות שבו, כפי שהם ביחס למדרגות האלוקות שלמעלה מאצילות.
והנה, למרות שמבחינת הנבראים, החכמה שבאצילות נקראת "ראשית", היות שהיא הראשית והמקור לכל חיות הנבראים. הרי שאצל הקב"ה נחשבת חכמה זו שבאצילות, "כאילו היתה בחינת ומדרגת עשיה" (כנאמר "כולם בחכמה עשית"), ולא סתם עשיה אלא "סוף מעשה".
ובהרחבה מבהיר רבנו, שרוממותו של הקב"ה מהחכמה שבאצילות, היא גדולה באין ערוך, יותר מרוממות החכמה על העשיה.
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום התניא" הלאה, לחבריך!
בתודה ובברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד מחבר באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם", שניתן להשיגם אצל מפיצי תורת חב"ד.
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. יהי זכרה ברוך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.