רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 16 באוקטובר 2020

הסנאט בפולין דחה את ההגבלות על ייצוא בשר משחיטה כשרה

 


חברי הסנאט בפולין החריגו את השחיטה הכשרה של עופות מהצעת החוק האוסרת, בין היתר, על ייצוא בשר מהמדינה ודחו את ההגבלות על ייצוא בשר משחיטה כשרה של בקר לפחות עד לשנת 2025 ## יו"ר "מרכז רבני אירופה" ו"איגוד הארגונים היהודים באירופה" הרב מנחם מרגולין: "נמשיך לדבוק במאבקינו הצודק על מנת להבטיח שיהודי אירופה יוכלו לחיות על פי אמונתם בכל רחבי היבשת"

חברי הסנאט הפולני הצביעו היום (רביעי) בעד הצעת החוק לרווחת בעלי חיים, שנועדה להגביל, בין השאר, שחיטה כשרה במדינה לתצרוכת מקומית בלבד, אלא שבלחץ מאבק נחוש של חקלאים מכל רחבי פולין וקמפיין אינטנסיבי שהפעיל הרב מנחם מרגולין, יו"ר "מרכז רבני אירופה" ו"איגוד הארגונים היהודיים באירופה" בשבועות האחרונים במדינה, החריגו חברי הסנרט לחלוטין את השחיטה הכשרה של עופות ממעשה החקיקה ודחו את יישום החוק הנוגע לייצוא שחיטה כשרה של בקר לפחות עד שנת 2025.

פעילות הרב מרגולין כללה מאמץ תקשורתי והפעלת שדולה (לובינג) אל מול הסנאטורים וחברי הבית התתחון של הפרלמנט הפולני, ובשיאם שיגור מכתב פתוח עליו חתמו, יחד עם הרב מרגולין, עשרות מנהיגים יהודים, פרלמנטרים אירופאים וחברי כנסת ישראלים.

המכתב שזכה לתהודה בתקשורת הפולנים מוען אל  נשיא פולין, אנדז’יי דודה ולראשי שני בתי הפרלמנט בפולין, מרשל הסנאט תומאש גרוצקי וליושבת ראש הסיים אליזבטה ויטק. בין החותמים על המכתב: ארתור הופמן, נשיא איגוד הקהילות היהודיות בפולין (TSKZ), נשיא הקונסיסטואר של הקהילות היהודיות בצרפת ג'ואל מרגי, סגנית נשיא הפרלמנט האירופי, ניקולה ביר שרים וחברי כנסת ישראלים ממגוון סיעות הבית.

עם היוודע תוצאות ההצבעה בסנאט הפולני ציין הרב מרגולין כי: "סעיפי החוק המתייחסים לשחיטה עברו טלטלות רבות וזוכים לתמיכה מועטה ביותר הן בקרב החקלאים במדינה והן בקרב חברי הסנאט עצמו. אנו כמובן מעודדים ומודים לכל אותם סנאטורים שנקטו בעמדה עקרונית ואחראית, וכן לכל הפרלמנטרים והמנהיגים היהודים מרחבי אירופה שהצטרפו ליוזמת ה – EJA והשמיעו את קולם. אבל הקרב לא נגמר. הצעת החוק רק נדחתה. אנו נמשיך להתנגד להצעת החוק הזו, היום, מחר, בשבוע הבא, בחודש הבא ובשנים הבאות. בימים הקרובים נכפיל את מאמצינו על מנת להבטיח להביא לביטול סופי של הצעת החוק שחוזרת כעת לפרלמנט הפולני לדיון מחדש.

הרב מרגולין סיכם וציין כי: "מרכז רבני אירופה ואיגוד הארגונים היהודים באירופה יתמידו בפעולה נחושה למען הגנה על חיי היהודים באירופה, שימור המסורת הערכים ואורח החיים היהודיים ברחבי אירופה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.