עולם השקר הליטאי עובד שעות נוספות, הם מבקשים לשנות את ההיסטוריה להעלים מן הדור החדש את האמת כמות שהיא וכפי שהיתה באותן הימים, הם ממציאים סיפורים והסברים שאולי יהיו טובים כאשר הדור הזה כבר לא יהיה בעולם ולא יהיה מי שיזכור את אותן הימים. אבל עדיין חיים עמנו כל כך הרבה שזוכרים את הימים ההם, וכאשר הם קוראים מה כותב 'יתד נאמן' להסביר את ההתנגדות של הרב שך ללימוד הרמב"ם, אי אפשר שלא להתקומם ולומר ל'יתד נאמן' אתם שקרנים בני שקרנים בני בניהם של שקרנים
ייאמר ברורות ובצורה הכי גלויה ופשוטה, אם גדול ליטאי, והייתי מרחיק שיהיה מי שלא יהיה רק לא הרבי מחב"ד קובע את לימוד היומי של הרמב"ם, הרב שך היה הראשון לחתום על כך ואף לברך ולהשתתף בסיומים לחזקם על שהם מקדישים זמן ללימוד הרמב"ם, סיבה אחת ויחידה של הרב שך להתנגדות לכך היתה מפני שהרבי מחב"ד הוא זה שהציע את ההצעה
'יתד נאמן' מרחיק ומסביר כי מדובר היה על 'תקנה' חדשה, כאילו שלא היו תקנות כאלו לפני כן ואחרי כן. לימוד הדף היומי למשל הוא תקנה שמי שרוצה מצטרף אליו, אף אחד לא מחוייב ללמוד על פי הסדר הזה, ואצל הרבה מן החרדים והלא חרדים לומדים יום יום ולא על פי סדר 'הדף היומי', ואין בכך כל סכנה ואף לא העברה על ה'תקנה'. טוב שלומדים יחד מפני שזה מקל על החיים, בכל מקום שאתה נמצא אתה מוצא שיעור שמחזיקים באותו מקום, אבל עצם הלימוד ישנם מי שלומדים בסדר אחר בשל הצרכים המיוחדים בלימוד. במיוחד בגמרות קשות שמספיקים חצי דף ביום, וכאשר מדובר באגדתא וגמרות קלות יותר להבנה או קצרות שמספיקים אפילו יותר מדף. בסאטמאר למשל לומדים בסדר אחר, שם ה'תקנה' של 'דף היומי' היא טריפה. אין כאן תקנות כלליות שמחייב את הציבור כולו. אותו דבר בתקנת לימוד הרמב"ם הוא נעשה בשביל מי שרוצים ללמוד, ולכן לצאת בחרב ובחנית נגד ה'תקנה', מוכיחה כי השנאה מבצבצת כאן ובשלשת השבועות, הרבה יותר מאשר מתכוונים לענין עצמו
בענין לימוד הרמב"ם הרב שך נתפס בערוותו ממש. מפני שלימוד הרמב"ם היה נפוץ הרבה לפני הלימוד היומי, ולולא היה מדובר ברבי מחב"ד הרב שך לא היה מעיז לכתוב מכתב כפי שכתב, מפני שמתוכן מכתבו הוא מחק את כל ספרי הראשונים והאחרונים וגדולי עולם אחרים, הוא הרחיק לכת, ומדוע? לא רק מפני שהרבי מחב"ד הציע, קורה כאן עוד משהו עמוק בהרבה, ועל כך בפוסט הבא
חיים שאולזון

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.