רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 28 ביולי 2020

סבתא ואמא שלומדים בחיידר 'אמרי אמת' של גור בבורו פארק כואבת את העברת החיידר למקום עבודה זרה

ובתירגום חפשי לעברית:

אני הורה לילד שלומד בחיידר החדש, ואני שמעתי שסמכו עליך שאתה תפסוק להם אם מותר, ואני לא נכנס לאופני ההיתר, אבל זה הרי אופן של דיעבד, ואני לא רוצה שילדים שלי יתחנכו באופן של בדיעבד, וגם ששמעתי שסקוירא וסאטמר לא רצו את זה בגלל שזה לא לכתחילה, וגם ר' משה פיינשטיין מתיר רק בשעת הדחק.

וגם ששמעתי שר' יצחק ברוידא אמר בשם הרבי שליט"א שנותן אור ירוק, והיות שיש הרבה אנשים שאומרים בשם הרבי דברים שהם לא נכונים, אני מבקש שתגיד לנו ברור מה הרבי אמר ומה הרבי אוחז.

לכבוד הרב דוד קמפינסקי שליט״א .

 אני הורה מרוצה לילדים בחיידר אמרי אמת.
שמעתי שאתה נתת את הרשות  למנהלי החיידר ללכת לחוזה על רכישת בניין רחב ידיים לבית הספר שגדל במהירות. בדרך כלל זה יתקבל בברכה כחדשות נפלאות. עם זאת, לאחר שלמדתי את העבר של מבנים אלה, אני חושש שההתרגשות שלנו הופכת עכשיו לפחד.
 אין מצב שאני או כל אם יהודיה נסכים להציב את בנה ואת לימוד התורה שלו בבניין שאכלס פעם כמרים, נזירות ותלמידים קתולים, שהטיפו והתאמנו שם עבודה זרה!

שיפוצים או שיפוץ מחדש לא תביא למיגור האווירה של הצלבים ושאר סמלי טמא אשר קישטו את אותו מנזר קרוב למאה שנים. כמו כן, סביר מאוד להניח כי בהנחת האבן הפינה של מקום טמא זה הטילו צלבים,הצהרות טמא ומי יודע מה עוד ליסודות הבניין שלהם כדרכם,

שמעתי שחסידויות סאטמר וסקוור ואחרים ידעו על זמינותו של הבניין הזה במשך שנים ולא שקלו לרכוש אותו עבור ישיבה.
מדוע עלינו להסתבך עם זה? האם אנו פחות רגישים באזור חינוך בטהרה מהם?
 
הרב משה פיינשטיין זצ"ל גם הזהיר על הנוהג של הפיכת כנסייה או סמינר נוצרי למקום תורה. קראתי סיפור ידוע בו ייחס החתם סופר את תופעת התלמידים היורדים מהדרך הישר  להקמת בניין הישיבה שלהם על חורבות כנסייה.

כמה בעייתי יותר בשימוש בבניין עצמו! מי  היה מוכן להמר עם הנשמות של ילדינו ?!האם יש מישהו שמוכן לקחת אחריות ? האם ילדינו יכולים להיות חלק בניסוי ?

 אני מוכן להאמין שזה יכול היה להיות פיקוח מצער על ידי ההנהלה  המכוון היטב. ברצונם הטוב למצוא סוף סוף בנין לחיידר שלנו התעלמו מהנושאים הללו.

אני גם מודע לכך שאחרי עבודה  ניתן למצוא כל מיני  "התרים" מסוימים ואתה פוסק שלהם סומך עכשיו על הפרצות האלה.

אבל אני לא מעונינת בשום דבר מזה. אני לא רוצה שהילדים שלנו יהיו ה"ניסוי "ואז מקווה שהכל יתברר שהניסוי הצליח
. החינוך של הנשמות הנוצצות האלה חייב להיות טהור ולכתחילה ולא להתערבב על ידי בדיעבד.

 האם אתה יכול בבקשה לספר לנו בדיוק מה היה לרבי שליט״א לומר על כל העניין הזה? יש שמועה שרבי יצחק ברודי מסר מהרבי שליט״א תשובה חיובית לשאלה זו. אם זה אכן נכון, אנו כהורים לחיידר הזה צריכים ליידע את לשונו המדויק של הרבי שליט״א בכתב ישירות מכם. בדרך זו ורק כך נאמין בה. זה נושא קריטי מכדי לסמוך על שמועות. סלח לי, אך אנו חווינו במהלך השנים האחרונות יותר מדי שמועות אנונימיות הטוענות כרצונו של הרבי שליט״א רק כדי להכחיש זאת בתוקף אחר כך. אנחנו בהחלט לא לוקחים סיכונים בזה.

אני בטוח שאתה מתייעץ עם רבנים אחרים לפני התחייבות מסוג זה, מעולם לא היית מסתבך בבעיה זו לבד

עם זאת, לא משנה איזו נזק כלכלי  יביא ביטול העסקה הזו, חיוני לצורך הנשמות של ילדינו שאתה הרב דוד קמפינסקי מורה להנהלת התלמוד תורה לסגת מיד מהרכישה הזו. הם יקשיבו לך.

אני באמת מאמין שאם ננטוש את המיזם המחפיר הזה, הרבונו של עולם יעזור לנו למצוא עסקה טובה יותר ובניין הולם יותר עבור ילדינו היקרים.

עליכם גם להבין שאם תאפשרו להם לסגור בפועל את העסקה על הבניין הזה, חס ושלום, קיימת האפשרות כי במקום לשלוח את בניהם למבנה נוצרי זה, חלק לא מבוטל מההורים עשוי להחליט להוציא את ילדיהם מהחיידר.
 
תודה ובשורות טובות.
  אם וסבתא לתלמידים בחיידר אמרי אמת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.