רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 18 בפברואר 2020

מבזקים

חשיפת 'הארץ': אהרן רבינוביץ: "בום! הוועדה שמינה הרמטכ"ל ממליצה לפטור את החרדים מגיוס" איתי גדסי:‏ "בהחלט בום. מעניין מה יגיבו ליברמן ולפיד.."

שמעון ליברטי: ‏הוועדה המקצועית הראשונה בנושא גיוס החרדים, שלא הורכבה מפוליטיקאים או הוכפפה להם, מרסקת לחלוטין את כל הבלופים בנושא כולל עצם הרעיון לגייס חרדים. מדהים.

משה גלסנר: ‏זו רעידת אדמה אמיתית - צה"ל מעניק סטירה מצלצלת לכל הפוליטיקאים ולבג"צ! שנופפו שנים בגיוס החרדים כערך שוויון, וקובע שזה בכלל עול עבורו, פוגע בשוויון מול חיילים אחרים, וכופה על צה"ל שינויים שהצבא מבחינה מקצועית לא מעוניין בהם. עשרות שנות פייק נמחקו בבת אחת.

'הארץ': הוועדה שמינה הרמטכ"ל לבדוק את עיוות נתוני הגיוס של חרדים לצה"ל, תמליץ לצבא לבחון מחדש את האסטרטגיה הכוללת שלו בדבר גיוס חרדים. הוועדה מציעה למדינה ולצבא לשקול להוריד בהדרגה את גיל הפטור משירות הניתן לחרדים, שהיום הוא 24, עד לביטולה המוחלט של הגבלת הגיל.

עוד ב'הארץ': וועדת נומה סבורה כי גיוס אלפי חרדים בגיל מבוגר יחסית (21 ומעלה), בעלי משפחות ברובם, עלול דווקא לפגוע בעקרון השוויון, משום שחיילים אלה מקבלים תנאי שכר ושירות טובים לאין ערוך מכפי שצה"ל מעניק ליתר חייליו, ובהם הלוחמים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.