רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 29 בספטמבר 2019

מי יציל את ישראל מבחירות נוספות

מאת יואב יצחק

הבחירות לכנסת (מועד ב') שהתקיימו ביום 17.09.19 לא הביאו להכרעה חותכת. בנימין נתניהו מזה, ובנימין גנץ מזה, אינם יכולים להקים ממשלה חדשה בלא שיתוף פעולה ביניהם ו/או בלא התפרקות גוש הימין ו/או רשימת כחול לבן. הסיכוי שישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן ו/או העבודה בראשות עמיר פרץ יצטרפו לממשלה בראשות נתניהו נראה עתה קלוש ביותר.
בנסיבות אלה, עלול הציבור בישראל להיגרר, בעל כורחו, לבחירות מועד ג' שיתקיימו בפברואר-מרס 2020. מצב בעייתי, לכל הדעות, המסכל כבר עכשיו מהלכים דחופים אותם צריכה ישראל לבצע בהקדם - בתחום הצבאי, המדיני והכלכלי. מצב זה מסוכן לאזרחי ישראל, במיוחד נוכח ההכרח להמשיך במלחמת מנע צבאית שמנהלים בפועל כוחות הביטחון ממש בימים אלה נגד אירן וגרורותיה, ומחמת הצורך לקבל החלטות להזרמת מיליארדים נוספים למערכת הביטחון. למרבה ההפתעה, אפילו עמיר פרץ, שיודע דבר-או-שניים על הסיכונים בפניהם נתונה ישראל, נמנע מלפעול להצלת המדינה, על-אף ההזדמנות האמיתית שנוצרה עבורו - להצטרף לממשלה בראשות נתניהו ולהשפיע באופן מכריע על מדיניות הממשלה בתקופה הקרובה. אומנם נכון, פרץ הבטיח לא לשבת עם נתניהו בגלל כתב החשדות נגדו, אך נזכור נא: הוא גם הבטיח לבוחריו לעשות ככל-יכולתו למען מדינת ישראל. ובנסיבות שנוצרו, כורח בלא יגונה הוא להציל את מדינת ישראל מבחירות מועד ג'.מצב בעייתי זה נגרם לא במעט נוכח התנהלותו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הפועל כדיקטטור במפלגתו. ליברמן מתנהל כאדם מופקר, חסר עכבות, ונוקט תכסיסי הונאה שונים. בשורה התחתונה: ליברמן מונע זו הפעם השנייה הקמת ממשלה חדשה ומסכן את האינטרסים החשובים ביותר של ישראל. ליברמן מציג דרישות פוליטיות לגיטימיות, כביכול, אך בלתי-עבירות. בפועל נראה כאילו הוא מונע משיקולים זרים.דומה שאת התשובות לאופן התנהלותו של ליברמן - נגד נגד נגד נתניהו באופן קיצוני ובלא הסבר משכנע - יש לחפש היטב בפרקליטות ובאגף החקירות במשטרת ישראל. הפרקליטות ביקשה וקיבלה באחרונה צו איסור פרסום על מסמכים מסוימים שהגישה במסגרת תיק כתב האישום התלוי ועומד נגד אלכס ויז'ניצר, מקורבו ואיש-סודו ליברמן (הערה: עם או בלי קשר - על-פי החשד, בין ויזניצ'ר לבין ילדיו של ליברמן התקיימו יחסים עסקיים באזרבייג'ן, הטעונים בדיקה, י.י.); או אצל סגנית השר לשעבר, פאינה קירשנבאום, מי שהייתה יד ימינו ואשת סודו של ליברמן בישראל ביתנו.קירשנבאום עומדת בשתיקתה גם מחשש שיבולע לה מצד אנשי ליברמן. היא מסתכנת בהרשעה בפרשת ישראל ביתנו (פאינה שותקת ומגוננת בכך על ליברמן), ובגזר דין מכוחו היא עלולה להישלח לכלא ל-8-5 שנות מאסר.ליברמן מתנהל כמי שהוא אנוס להימנע מחבירה-כניסה לממשלתו של נתניהו, שמא יבולע לו ו/או יופעל לחץ מצד הפרקליטות על פאינה קירשנבאום להפלילו תמורת הסדר טיעון מרוכך. או-אז עלולים להיפתח תחתיו שערי גהנום בדמות חקירה פלילית נוקבת ומסוכנת. הימים הם ימים נוראים וקריטיים גם עבור ליברמן - התביעה הגישה סיכומים במשפט שהיא מנהלת נגד פאינה קירשנבאום. הסיכומים מצד הנאשמת יוגשו בתוך כמה שבועות. וזה, פחות או יותר, חלון ההזדמנויות שנותר לנאשמת קירשנבאום: להציל עצמה ממאסר ממושך (ולסכן את בטחונה האישי - נזכור נא, עדים נעלמו ו/או נהרגו בתקופת החקירות נגד ליברמן); או ללכת לכלא, בתקווה/ידיעה שבעלה וילדיה יזכו לסיוע כלכלי מצד ליברמן ו/או מי מהאוליגרכים הנמנים עם מקורביו.

השמאל לא מקבל תוצאות ההכרעה בקלפי

ברשימה שפרסמנו ב-News1 הצגנו שאלה: האם יכבד השמאל ההכרעה בקלפי (14.09.19). עתה אנו ניצבים בפני בעיה-עובדה: מפלגות השמאל לא מקבלות את ההכרעה בקלפי. לראיה: הן מתכחשות אפילו לעובדות הפשוטות, לפיהן: גוש הימין קיבל 55 מנדטים, לעומת גוש השמאל שקיבל רק 44 מנדטים (הרשימה המשותפת אינה נכללת בגוש השמאל, נוכח הודעתה כי בכל מקרה - היא לא תהיה חלק מהקואליציה ומהממשלה בראשות גנץ).נתניהו קיבל, כצפוי, את המנדט מהנשיא ראובן ריבלין להקים ממשלה חדשה. באותו מעמד התברר, כי בשיחות עם הנשיא ועם גנץ הסכים נתניהו לוויתורים אישיים רציניים ביותר:
  • רוטציה - נתניהו הסכים לקיים רוטציה עם גנץ.
  • נבצרות - נתניהו הסכים לפנות את מקומו בראשות הממשלה ולצאת לנבצרות מיד כשיוגש נגדו כתב אישום. זה ויתור עצום, בהתחשב בעמדות שהציג קודם לכן (מאבק עד הרשעה בפסק דין חלוט), ובהתחשב בחוק המחייב התפטרות רק לאחר פסק דין חלוט;
  • שוויוניות - נתניהו הסכים להקמת ממשלה שבה ידולל חלקן של סיעות הימין לכוחה של כחול לבן. משמעות הדבר: אם לדוגמה ימונו 32 שרים וסגני שרים, ימונה כל חבר כנסת שני מרשימת כחול לתפקיד שר או סגן שר; לעומת תפקיד שר או סגן שר לכל חבר כנסת שלישי מגוש הימין. המשמעות המעשית: שום החלטה לא תוכל לעבור בלי כחול לבן, במיוחד לא אותן הצעות חוק שנועדו לגישת מפלגות הימין לעשות סדר במערכת המשפטית.
הוויתורים הנ"ל מלמדים על תהליך ההפנמה שעבר נתניהו בתקופה האחרונה. נתניהו מודע לכך כי בנסיבות שנוצרו, הוא עלול לסיים בעוד כמה חודשים את תפקידו כראש ממשלה. זו אכזבה גדולה לתומכיו הרבים - כ-2 מיליון שהצביעו עבורו לראשות הממשלה, וקיוו שיפעל כפי שהבטיח: מאבק משפטי וציבורי ותקשורתי על חפותו, ועזיבת תפקידו - כפי שמאפשר החוק - רק אם אכן יורשע בפסק דין חלוט בעבירה שיש עמה קלון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.