רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 29 בספטמבר 2019

החיזוק היומי - הרב אליהו רבי

והערב, הלילה, יום הדין, יום ראש השנה תש"פ!
מורי ורבותי שימו לב טוב!
בימים האחרונים, בדקות האחרונות, אנחנו מחפשים משהו ארוך, מחפשים את הנשק הקל והמיידי ביותר, את המשהו שמועיל ליום הדין כאן ועכשיו.
מה ניתן לעשות בשעות האחרונות? מה יגרום לנו למליץ יושר בשמיים שנזכה לשנה מלאה באהבה, מלאה בנחת, בשלווה, פרנסה טובה, נחת מהילדים, אהבה ואחווה ושלום ורעות?
דבר אחד!
מי שזוכה היום לקבל על עצמו קבלה אחת, קבלה אחת בלבד לשנת תש"פ, קבלה שאיתה הוא הולך לצלוח את השנה הזו, ולומר: "ריבונו של עולם! בשנה אז אני יותר הבן שלך משנה שעברה, בשנה הזו אני יותר עבד שלך משנה שעברה".
"אם כבנים, אם כעבדים. אם כבנים רחמנו כרחם אב על בנים, ואם כעבדים עינינו לך תלויות עד שתחוננו ותוציא לאור משפטנו".
מה הקבלה שאנחנו אמורים לבחור? איך בוחרים את הקבלה הנכונה?
פעם ניגש הגאון הגדול רבי שלום שבדרון זכר צדיק וקדוש לברכה, למורו ורבו משגיח רבי לייב חסמן ואמר לו: "אני רוצה לקבל קבלה לראש השנה, איך אתה מציע לי לבחור את הקבלה הנכונה?", אמר לו רבי לייב: "לך ותבחר את המינימום של המינימום שאתה בטוח יכול לעמוד בו למשך השנה הקרובה".
הלך ובחר כבוד הרב עשרה דפי גמרא כל יום, חזרות, לימוד בעיון, בבקיאות, או-הו! לקח קבי לייב חסמן את הרשימה ואמר לו: "מתוך כל מה שכתוב פה, שזה המינימום שלך, אני מבקש ממך לקבל על עצמך רק חצי. כלומר, המינימום שאתה בטוח אתה יכול לעמוד בו, תבחר מתוכו רק את החצי".
"אתה יודע למה? כי אני לא רוצה שיקרה יום אחד, ולא משנה מתי, שתישבר. שלא יקרה יום אחד שמסיבה כל שהיא לא תוכל לעמוד באותה קבלה. קח את המינימום, תעמוד בו, ומובטחת לך שנה טובה ומבורכת".
כל אחד מאיתנו בינו לבין קונו, יושב ובוחר את המינימום של המינימום, שבו הוא בטוח יכול לעמוד ואומר לקדוש ברוך הוא: "אני מתחייב למען הרוחניות, אתה עושה למעני בגשמיות".
וזוכים לשנה טובה ומבורכת.
ברכת שנה טובה, מתוקה ומבורכת ממני, ומכל צוות החיזוק היומי העולמי, האוהב, מעריך, מוקיר, מעריץ, ומה לא?
וברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.