רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 29 בספטמבר 2019

החיזוק היומי - הרב אליהו רבי

שלום וברכה מורי ורבותי!
ומחר בלילה ראש השנה תש"פ.
מחר בלילה מתחיל היום הראשון של השנה החדשה, וזה לא יום רגיל אלא זה הוא היום שבו הקדוש ברוך הוא דן כל אחד ואחד מאיתנו, והוא דן אותנו כבני מרון.
מה זאת אומרת דן אותנו כבני מרון?
כאשר סופרים את הכבשים שיוצאים מהעדר ולא רוצים לפספס אף אחד מהם, כי כל עשירי הוא קודש, פותחים פתח שדרכו יכול לעבור אך ורק כבש אחד, לעולם לא יעברו שניים יחדיו, וכן ניתן למספר אותם מאפס ועד לסך הכללי שבו הם נמצאים.
רבותי!
בראש השנה, למרות שכולם נסקרים בסקירה אחת על ידי ריבונו של עולם, למרות שלקדוש ברוך הוא שום דבר לא אורך זמן, ולמרות שהוא יכול בכל רגע לקבל את הנתונים מהשרתים בעולמות העליונים ולפסוק את דיננו, הרי שה' עושה זאת לכל אחד ואחד מאיתנו.
שם אין סיפורים של "הוא אמר", "הוא עשה" ו"אני רוצה את העזרה של אבא ואמא", שם כל אחד מאיתנו נמצא בפני עצמו, הוא מול הקדוש ברוך הוא.
זה קורה לא רק במהלך ראש השנה, אלא בעצם בכל ימות השנה כולה, כי חוץ ממך ומהקדוש ברוך הוא, אין עוד מישהו שיודע מה הכחות האמיתיים שלך.
היחיד שיודע בדיוק מה אתה יכול ומסוגל לעשות הוא הקדוש ברוך הוא, ובעצם אתה בעצמך.
אם אתה משקר על עצמך, לא תצליח לעולם לשקר על הקדוש ברוך הוא.
כל אחד מאיתנו בערב יום הדין חוזר לעצמו, מתאפס, יודע ממה הוא מתנזר ומה הוא מקבל על עצמו, ויחד זוכים לשנה טובה, לחיים טובים ולשלום, להיכתב ולהיחתם יחד עם כל בני המשפחה וכל עם ישראל, בספר החיים והשלום,
אמן ואמן,
ברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.