"היום בתניא" יום ד' ד אלול:
התמודדות עם יסורים:
נקדים, שהיסורים הבאים על האדם נובעים מסיבות שונות. ובאגרת י"א מתיחס רבנו לאותם יסורים הבאים לנסות את האדם.
נזכיר, שלעיל, בתחילת פרק ט' מבואר, שבהשגת עניני העולם הנחוצים, אל יחשוב האדם על ה"לגרמייהו", אלא רק על הרצון העליון הנדרש ממנו. ובאגרת י"א נלמד, כיצד נקודה זו צריכה לבוא לידי ביטוי, כאשר האדם נתקל בקשיים ואף מתלוה ביסורים בכל הקשור למילוי משאלות לבו ב"בני חיי ומזוני".
בסיום אגרת ט' מובא, שעם זביחת היצר מהפך האדם את החושך לאור ה' השוכן עלינו בבחינת העשיה. וכאן ממשיך רבנו להבהיר, מהי הדרך שבה ישכון אור ה' (ובאיזו דרך הוא לא ישכון!).
...
"בטל רצונך":
בקטע הפתיחה מקדים רבנו לומר, שהדרך שבו ישכון אור ה' הוא רק על ידי "בטל רצונך" - התנהגות הצריכה להתבטא, גם כאשר ישנם קשיים ויסורים, המצב שבו "ועל כרחך אתה חי".
...
חשיבה נכונה:
בתחילת האגרת נלמד: אודות פרטי האמונה ביוצר בראשית (ושהבריאה היא מחכמתו יתברך שאינה מושגת לשום נברא), על ההתבוננות שאין רע יורד מלמעלה, וכן על העבודה הכוללת את השמחה - פרטים המביאים לגילוי "אור פני המלך" ולביטול הדינים (כדברים הבלתי רצויים).
רבנו אף מבהיר, כי המתעצב ממצבו הקשה הוא ככופר. ולעומתו, "המאמין לא יחוש משום יסורים בעולם". ומי שכל עבודתו היא לצורך עצמו ואינו עומד בנסיונות היסורים "נוח לו שלא נברא".
לסיום, מוסיף רבנו ומבהיר, שעם האמונה והעבודה "שהכל טוב בתכלית רק שאינו מושג", הרי שעם אמונה זו באמת נעשה הכל טוב גם בגלוי - כל הרע (המדומה) שאותו האדם חש, מתעלה אל שרשו "הטוב העליון הגנוז", וכתוצאה מכך נעשה הכל טוב גם בגלוי (והרע המדומה נהפך לטוב ממש).
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה למכריך ולחבריך.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" ישירות לוואטסאפ שלהם, יתקשרו אלי: 0544960839
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם, הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.
התמודדות עם יסורים:
נקדים, שהיסורים הבאים על האדם נובעים מסיבות שונות. ובאגרת י"א מתיחס רבנו לאותם יסורים הבאים לנסות את האדם.
נזכיר, שלעיל, בתחילת פרק ט' מבואר, שבהשגת עניני העולם הנחוצים, אל יחשוב האדם על ה"לגרמייהו", אלא רק על הרצון העליון הנדרש ממנו. ובאגרת י"א נלמד, כיצד נקודה זו צריכה לבוא לידי ביטוי, כאשר האדם נתקל בקשיים ואף מתלוה ביסורים בכל הקשור למילוי משאלות לבו ב"בני חיי ומזוני".
בסיום אגרת ט' מובא, שעם זביחת היצר מהפך האדם את החושך לאור ה' השוכן עלינו בבחינת העשיה. וכאן ממשיך רבנו להבהיר, מהי הדרך שבה ישכון אור ה' (ובאיזו דרך הוא לא ישכון!).
...
"בטל רצונך":
בקטע הפתיחה מקדים רבנו לומר, שהדרך שבו ישכון אור ה' הוא רק על ידי "בטל רצונך" - התנהגות הצריכה להתבטא, גם כאשר ישנם קשיים ויסורים, המצב שבו "ועל כרחך אתה חי".
...
חשיבה נכונה:
בתחילת האגרת נלמד: אודות פרטי האמונה ביוצר בראשית (ושהבריאה היא מחכמתו יתברך שאינה מושגת לשום נברא), על ההתבוננות שאין רע יורד מלמעלה, וכן על העבודה הכוללת את השמחה - פרטים המביאים לגילוי "אור פני המלך" ולביטול הדינים (כדברים הבלתי רצויים).
רבנו אף מבהיר, כי המתעצב ממצבו הקשה הוא ככופר. ולעומתו, "המאמין לא יחוש משום יסורים בעולם". ומי שכל עבודתו היא לצורך עצמו ואינו עומד בנסיונות היסורים "נוח לו שלא נברא".
לסיום, מוסיף רבנו ומבהיר, שעם האמונה והעבודה "שהכל טוב בתכלית רק שאינו מושג", הרי שעם אמונה זו באמת נעשה הכל טוב גם בגלוי - כל הרע (המדומה) שאותו האדם חש, מתעלה אל שרשו "הטוב העליון הגנוז", וכתוצאה מכך נעשה הכל טוב גם בגלוי (והרע המדומה נהפך לטוב ממש).
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה למכריך ולחבריך.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" ישירות לוואטסאפ שלהם, יתקשרו אלי: 0544960839
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם, הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.